یائیر لاپید: اسرائیل به دنبال گسترش توافق ابراهیم است

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در یک نشست مطبوعاتی با حضور آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات گفت این رژیم به دنبال گسترش (توافق ابراهیم) با سایر کشورها است.

یائیر لاپید: اسرائیل به دنبال گسترش توافق ابراهیم است

به گزارش خبر فوری و به نقل از "اوریشلم پست" دیدار سه جانبه وزرای خارجه آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات در سالگرد امضای توافق موسوم به " توافق ابراهیم" در واشنگتن برگزار شد.
تاکنون امارات، بحرین، مراکش و سودان حاضر به سازش با رژیم صهیونستی شده‌اند.
لاپید در این خصوص مدعی شد: امروز رهبرانی در خاورمیانه حضور دارند که معتقدند ما می‌توانیم تاریخ را تغییر دهیم. من و بن زاید با یکدیگر دوست شده‌ایم زیرا ارزش‌های مشترکی در مبارزه با تروریسم، افراط گرایی، اعتدال گرایی و تحمل مذهبی داریم و امارات و اسرائیل یک همکاری در زمینه‌های اقتصادی، توسعه و تکنولوژی دارند.
وی افزود: اسرائیل می‌خواهد توافق ابراهیم را به سایر کشورها گسترش دهد در عین حال بر موفقیت توافق‌های کنونی متمرکز شده است.
عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات نیز ضمن تشکر از حمایت‌های آمریکا برای تغییر "روایت ها" در منطقه مدعی: من مطمعنم این توافق بر منطقه تاثیر بیشتری خواهد گذاشت و هرچه روابط امارات و اسرائیل موفق‌تر باشد، نه تنها منطقه را ترغیب خواهد کرد بلکه به مردم اسرائیلی و فلسطینی نشان خواهد داد که این روابط موثر است.
بن زاید همچنین اعلام کرد لاپید از وی برای دیدار از سرزمین‌های اشغالی دعوت کرده است و او به زودی این دیدار را انجام خواهد داد.
لاپید در اظهارات خود به مردم فلسطین اشاره‌ی مختصری کرد و مدعی شد همه مردم لایق یک زندگی خوب هستند. وی فزود: این امر البته شامل فلسطینی‌ها می‌شود. هدف ما همکاری با مقامات فلسطینی برای اطمینان از بهره مندی هر کودک از یک زندگی خوب است.
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیش از این در نخستین روز حضورش در واشنگتن با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن و نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان دیدار کرده بود.

منبع: ایرنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • انسانیت
    0

    انشاالله به زودی با ایران هم پیمان کوروش امضا و به این دشمنی های ویرانگر و خانه خراب کن در خاورمیانه پایان داده خواهد شد و بندگان خدا با هر دین و مذهبی در کنار هم با صلح و دوستی زندگی خواهند کرد.مرگ بر جنگ و کسانی که هی بر طبل جدایی ادیان می کوبند جهت تداوم مفت خوری خودشان و سواری گرفتن از خلق خدا.

    نظرات شما -
    • احمدفسا
      0

      انسان کی دیدی باگله گرگ بتونه زندگی کنه

    • به احمد فساد
      0

      چطور ما ميتونيم باگله هاي لاشخور و كفتار زندگي كنيم،،البته بازهم به كفتار و لاشخور بي ادبي ميشه!!!!

  • حمید رضا
    0

    سگ پدر یهودی چه زری میزنه بیشرف هیچ نداره مثل سگ داره هارت و پورت میکنه کی میشه مثل شارون سقط شه

  • ناشناس
    0

    بی بی، بنت،لاپید، پمپئو و ترامپ حتما می دانند که توافق ابراهام جعبه سحر و جادوی نیست که حکومت و رهبران اسرائیل را از سر کشیدن اجتناب ناپذیر و محتوم جام زهر صلح خاورمیانه و تاسیس کشور فلسطین مطابق قعطنامه های سازمان ملل مصون و محفوظ بدارد. آقای بایدن به بیش از هفت دهه جنگ، اشغالگری، خشونت و مرگ زنان و کودکان معصوم و آپارتاید قومی و مذهبی فرقه ای پایان دهید.

  • احمدفسا
    0

    اسراییل بایدبه فکر یه جا بیرون ازخاورمیانه برازندگی باشن نه دنبال توافق ابراهیم

  • محمد عیسی ال موسی ابراهیم نیا
    0

    موسی و عیسی و محمد همه انبیاء و رسل خدا هستند و اهل کتاب اند و متحد شدن اهل کتاب علیه مشرکین و کفار وظیفه اللهی همه یهودیان و مسیحیان و مسلمانان جهان

  • علی
    0

    رژیم اشغالگر صهیونیزم بایدازصحنه روزگار حذف شود همانطوری که به ناحق نقشه یک ملت متمدن یعنی فلسطین را حذف کرد. مرگ بر اسرائیل غاصب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها