قیمت انواع هیوندای کارکرده در ایران

گروه خودروسازی هیوندای، بزرگترین خودروساز کره جنوبی به حساب می آید و در اکثر کشورهای دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد. خودروهای این کمپانی در ایران نیز از جمله محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای وارداتی به حساب می‌آیند.

قیمت انواع هیوندای کارکرده در ایران

هیوندای بیش از ۷۰ سال است که تاسیس شده اما بعد از بیست سال بخش هیوندای موتورز راه اندازی شد و نزدیک به ۵۰ سال است این شرکت کره‌ای در زمینه ساخت خودرو فعالیت دارد. در این سال ها هیوندای رشد قابل توجهی داشته و عناوین بسیار ارزشمندی از جمله پرفروش ترین خودرو در بسیاری از کشورهای دنیا را کسب کرده است. مدلهای مختلف هیوندای در بازارهای جهانی بسیار گسترده است و از ماشین های الکتریکی گرفته تا شاسی بلند های فول سایز و حتی کامیون و اتوبوس نیز در سبد محصولات این کمپانی قرار می گیرد.

ماشین های هیوندای در ایران

تمام محصولات گفته شده بالا وارد بازار ایران نمی شوند و بازار ایران به نسبت بازارهای جهانی محدودیت های قابل توجهی در این زمینه دارد. هیوندای در بازار ایران بسیار پرطرفدار است و پرفروش ترین برند خودرو وارداتی ایران محسوب می شود. از محبوب ترین و پر طرفدار ترین ماشین های هیوندای در ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد.

خودرو های شهری و کوچک: این مدل ها با نام i به بازار عرضه می شوند که دارای نمونه های با ابعاد مختلف است و در بازار ایران i20 به عنوان محبوب ترین گزینه در این دسته شناخته می شود. i10 و i30 گزینه های دیگر هستند که چندان محبوب نیستند.

خودروهای کامپکت : خودروهایی مانند اکسنت و الانترا و بعضی نمونه های دیگر به عنوان ماشین های کامپکت هیوندای در بازار ایران به حساب می‌آیند.

خودروهای سدان : بعضی از ماشین های سدان هیوندای از جمله سوناتا و آزرا در بازار ایران بسیار محبوب هستند و فروش بالایی داشته اند. مدلهای لوکس و گران قیمتی از جمله جنسیس و سنتنیال نیز در بازار ایران از محبوبیت قابل توجهی برخوردار هستند.

خودروهای SUV : سانتافه و توسان به عنوان محبوب ترین ماشینهای شاسی بلند هیوندای در ایران هستند و هر دو فروش بسیار خوبی داشته اند. سانتافه به عنوان پرفروش ترین خودرو وارداتی ایران شناخته می شود

دلایل محبوبیت هیوندای

طراحی های جذاب در کنار امکانات و آپشن های رفاهی بسیار زیاد و قیمت مناسب مهمترین دلایل محبوبیت هیوندای در ایران و بازارهای جهانی هستند. علاوه بر این در سال‌ های گذشته هیوندای به عنوان یکی از کم خرابی ترین گزینه ها در بازار های آمریکایی و اروپایی بوده است و همین موضوع دلیل دیگری برای محبوبیت و فروش بالای این کمپانی است. بعضی از ماشین های هیوندای به صورت اختصاصی برای کشورهای خاص طراحی و تولید می‌شوند و با ایجاد حس مثبت و خاص بودن می توانند طرفداران بسیاری در آن کشور جلب کنند.

حدود قیمت ماشین های هیوندای

ماشین های این کمپانی در بازار های جهانی حدود ۲۵ هزار دلار برای ارزانترین و کمی بیشتر از ۸۰ هزار دلار برای گرانترین مدل ها قیمت دارند. بسیاری از ماشین های موجود از هیوندای در بازارهای جهانی در ایران حضور ندارند. در بازار ایران قیمت انواع هیوندای در بازه ۱ تا ۲ میلیارد تومان قیمت دارند. در حال حاضر اکثر مدل های هیوندای موجود در ایران کارکرده هستند زیرا حدود سه سال است که واردات خودرو به ایران محدود شده و مدل‌های جدید وارد بازار نشده اند. حتی ماشین های صفر کیلومتر هم در مدل های 2017 و قبل از آن دیده می شود.

ارزانترین ماشین هیوندای در ایران

نمونه های هیوندای آی ۱۰، آی 20 ، اکسنت و النترا ارزانترین مدل های هیوندای در ایران هستند که همگی آنها گزینه های بسیار مناسبی به نظر می رسند. در بازارهای جهانی نیز همین مدل ها و چند مدل دیگر که در ایران حضور ندارند به عنوان خودرو های فوق ارزان هیوندای شناخته می شوند. مدل های صفر کیلومتر ماشین های گفته شده در بازار بسیار کمیاب است و مدل های کم کارکرده و سالم بیش از ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارند که برای چنین ماشین های فوق اقتصادی مبالغ سنگینی محسوب می‌شوند.

منبع سایت اتوخسروانی قیمت هیوندا i20

گرانترین ماشین هیوندای در ایران

گرانترین خودروی هیوندای در بازار جهانی شاسی بلند فول سایز پالیسید این است که حدود ۸۰ هزار دلار قیمت دارد اما به جز چند نمونه گذر موقت وارد بازار ایران نشده است. اما در بازار ایران سنتنیال، جنسیس و سانتافه گرانترین مدلها هستند و در حال حاضر نمونه های کم کارکرد و فول آپشن این مدل ها حدود ۲ میلیارد تومان قیمت دارد که به نسبت بازارهای جهانی بیش از سه برابر قیمت واقعی هستند.

منبع قیمت النترا اتوخسروانی

قیمت هیوندای در بازارهای جهانی

قیمت ماشین های هیوندای در بازارهای جهانی اختلاف قابل توجهی با نمونه‌های آن در ایران دارد و در جدول زیر به بعضی از آن ها اشاره می‌کنیم:

منبع: از سایت قیمت سوناتا هیبرید اتوخسروانی

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها