چرا مردم نباید از درآمد و دارایی همه کارکنان دولت در همه رده ها مطلع باشند؟

یک تحلیلگر سیاسی نوشت: اگر اطلاع از ثروت مردم (به نظرم همه مردم، چه مسوول چه غیرمسوول) حقی عمومی شناخته شود، مهم‌ترین گلوگاه فساد تحت نظارت قرار می‌گیرد.

چرا مردم نباید از درآمد و دارایی همه کارکنان دولت در همه رده ها مطلع باشند؟

عباس عبدی نوشت: حالا اگر نخواهند یا نتوانند که همه مردم را مشمول این قاعده کنند، کارکنان دولت و بخش عمومی را می‌توان مشمول این امر کرد که ثروت خود و خانواده آنان و نیز دریافتی‌های دولتی آنان در اختیار عموم قرار گیرد.
اطلاع از ثروت مردم امر عجیبی نیست. در قدیم در روستاها همه مردم از اموال یکدیگر اطلاع داشتند، زیرا شیوه حصول ثروت شناخته شده بود و کسی هم از اینکه از ثروت او اطلاع داشته باشند نگران نبود و حتی بعضا فخر هم می‌فروختند. پس چه شده است که برخی افراد امروز درصدد مخفی کردن ثروت خود هستند؟

چند سال پیش بر اساس پایگاه داده‌های خانوار مطالعه‌ای انجام شد و نمودار میان حقوق کارکنان دولت با ثروت آنان رسم شد. البته هر چه حقوق بیشتر بود به طرز معناداری ثروت هم بیشتر بود و این پدیده‌ای طبیعی است.ولی برخی کارمندان به طرزعجیبی خارج از این چارچوب بودند.ثروت‌های کلان داشتند، در حالی که حقوق‌های آنان عادی و حتی کم بود. به احتمال زیاد آنان با داشتن چنین ثروت‌هایی حاضر نمی‌شوند در نظام اداری کارهای سطح پایین کنند، مگر آنکه منبع ثروت آنان این جایگاه ویژه باشد.

منبع: روزنامه اعتماد

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • بسیجی مخلص
    0

    اقای عبدی اگرثروت آنها شفاف شودآن تعداد حد اقلی نیروهای ارزشی که برای انتخابات روز شماری می کردند تازه می فهمند طی این 42 سال چه کلاهی برسرشان رفته .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نگران نباش اونا گاگول تر وسرسپرده تر از این حرفهاند

  • .
    0

    حالا توی دولت روحانی چرا از شیوه درآمد اقای حجاریان چیزی نگفتید/ البته نفس عمل خوب است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها