کرونا چه تاثیری در سفر به شهرهای ترکیه داشته است؟ آیا ایرانیان می‌توانند به استانبول سفر کنند؟

بخش قابل توجهی از اقتصاد ترکیه متکی بر صنعت گردشگری است، به همین دلیل شیوع ویروس کرونا تأثیر بدی روی آن داشت. اما اکنون وضعیت چگونه است؟ آیا امکان رفتن به تور استانبول یا دیگر شهرهای ترکیه در شرایط کنونی وجود دارد؟

کرونا چه تاثیری در سفر به شهرهای ترکیه داشته است؟ آیا ایرانیان می‌توانند به استانبول سفر کنند؟

ترکیه به ویژه تور استانبول فقط محبوب ایرانیان نیست؛ اگرچه به خاطر مجاورت ترکیه با ایران شهرهای آن همواره جزو پرمخاطب‌ترین مقاصد برای سفر توریست‌های ایرانی‌ها بوده‌ است، اما بد نیست بدانید استانبول، آنتالیا، کوش آداسی و دیگر شهرهای به خصوص ساحلی ترکیه در سطح جهانی طرفداران زیادی دارند. بخش قابل توجهی از اقتصاد ترکیه متکی بر صنعت توریسم و گردشگری است، به همین دلیل شیوع ویروس کرونا تاثیر بسیار بدی روی آن داشت. اما اکنون وضعیت چگونه است؟ آیا امکان رفتن به تور استانبول ، آنتالیا یا دیگر شهرهای ترکیه در شرایط کنونی وجود دارد؟

طی نیمه اول سال 2021 وضعیت ترکیه از نظر شیوع بیماری کووید 19 وخیم شد، به طوری که دولت تصمیم گرفت یک تعطیلی و قرنطینه سراسری 17 روزه در انتهای ماه آوریل (اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت) وضع کند. اما اکنون مدتی است سخت‌گیری‌ها کمتر شده است. از ماه جولای (یک ماه قبل) این کشور منع رفت و آمد شبانه و قرنطینه روز یکشنبه را لغو کرده است و کسب و کارها در حال بازگشایی و شروع فعالیت مجدد هستند.

بر اساس نقشه جهانی وب سایت gisanddata که آمار دقیقی درباره آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و کشته شدگان بر اثر ویروس کرونا ارائه می‌کند، ترکیه از نظر تعداد مبتلایان به بیماری کووید 19 طی 28 روز اخیر در رتبه 8 قرار دارد، اما آمار کشته شدگان پایینی دارد (حدود 4 هزار نفر) که نشان می‌دهد کشور در مدیریت پاندمی تقریبا خوب ظاهر شده است. به همین دلیل رفته رفته در حال منع ممنوعیت ترددها و بازگشایی کسب و کارها است. با این کار تور استانبول در سراسر دنیا نیز رونق خواهد گرفت.

وضعیت کنونی تور استانبول و دیگر شهرهای ترکیه (هدینگ2)

ترکیه یکی از نخستین کشورهایی است که در بحبوحه پاندمی کرونا مرزهایش را روی کشورهای همسایه به ویژه ایران باز و سفر به شهرهایش نظیر استانبول را تسهیل کرد. همین موضوع سبب تکمیل ظرفیت برخی از هتل‌های استانبول و تور آنتالیا طی تابستان سال جاری شد. بخش عمده‌ای از مسافران آن‌ها از کشور ایران و روسیه بوده‌اند. اکنون که یک سوم تابستان باقی مانده است، این سفرها همچنان ادامه دارند.

اکنون همه توریست‌ها از سراسر دنیا می‌توانند به شهرهای این کشور همسایه‌مان سفر کنند، اما برای برخی یک سری محدودیت وجود دارد؛ افرادی که تا 14 روز قبل از تور استانبول یا دیگر شهرها در بنگلادش، برزیل، آفریقای جنوبی، هند، نپال یا سریلانکا بوده‌اند، به محض رسیدن 14 روز قرنطینه خواهند شد. مسافران از کشورهای افغانستان و پاکستان 10 روز قرنطینه می‌شوند. برای توریست‌های انگلستانی، ایرانی، مصری و سنگاپوری ارائه تست منفی کرونا کفایت می‌کند. همانطور که می‌بینید، شرایط برای سفر ایرانیان به شهرهای ترکیه تسهیل شده است.

همچنین باید به این نکته توجه کرد که امکان سفر یه ترکیه تنها از طریق مرزهای هوایی وجود دارد و مرزهای زمینی همچنان بسته است و اجرای زمینی تور وان همچنان امکانپذیر نیست.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها