به مناسبت روز جهانی خوراکی صورت گرفت

شوشتر میزبانِ روز جهانی خوراکی/ سس ماهی برگزیده‌ جشنواره‌ی خوراکی شوشتر

سس ماهی (کچاپ) در جشنواره‌ غذای شوشتر به مناسبت روز جهانی خوراکی برگزیده شد.

شوشتر میزبانِ روز جهانی خوراکی/ سس ماهی برگزیده‌ جشنواره‌ی خوراکی شوشتر

به گزارش خبر فوری ، دستپختی از نعیمه فیاضی از منطقه‌ی شهرک اندیشه‌ی شوشتر توانست با تهیه‌ی ُسس ماهی نظر هیئت داورانِ جشنواره‌ی خوراکی شوشتر را جلب کند.

سس ماهی دستپختی از خانم نعیمه فیاضی از دختران شهرک اندیشه‌ی شوشتر نفر اولِ جشنواره‌ی غذای مجموعه‌ی سلمان شد.

این مراسم به میزبانی مجموعه‌ی پردیس سلمان باهماهنگی و همراهی امور بانوان فرمانداری شهرستان شوشتر و معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در شهر شوشتر برگزار شد که با که با استقبالِ بانوانِ این شهرستان به بصورت یک روزه به پایان رسید.

روزبه سلمان برگزار کننده‌ی این جشنواره در این باره گفت: مشارکت کنندگان در این جشنواره از سایر اقوام ساکن در شوشتر بودند که فضای همنشینی زیبایی را به واسطه‌ی غذا خلق کردند.

گفتنی است، بعضی کارشناسان درباره‌ی اهمیتِ خوراکی از عبارتِ زبان غذا استفاده می‌کنند و این مفهوم را نوعی زبان مشترک جهانی می‌دانند.

قاسم منصور آل کثیر، دوستدار میراث فرهنگی در این مراسم به خبرنگار خبرفوری گفت: یادمان باشد آداب و رسوم و اعتقاداتِ پیرامون غذا می‌تواند به شکل قدرتمندانه‌ای، مناسک و مرزهای ایجابیِ قومی را تقویت کند.

آل کثیر افزود: بواسطه‌ی غذا می‌شود با فرهنگ یک دیار آشنا شد و یک فرهنگ یا شهر را با خوراکی به گردشگران معرفی کرد. همچون شهر ملاثانی که همه آن را با بستنی می‌شناسند.

نعیمه فیاضی، مریم میری‌زاده، مرجان افتخاری، معصومه طریفی، زهرا نظرپور، لیلا عبدالی، مریم حضار، زینب عبدول‌نژاد، معصوم امینی‌فر، سیما عادل‌زاده به ترتیب نفرات اول تا دهمِ این جشنواره، توسط تیم داوران انتخاب شدند.

الهام باغبان، منا دستان، ندا بهداروند، سارا بااحمدی، بتول مونی، مرضیه فراتی، اعظم پورمقامی نیز تقدیر شدند.

منبع: خبرفوری

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها