همسایه‌های خشمگین قاتل سریالی را کشتند

قاتل سریالی 13 کودک در کنیا که توانسته بود از بازداشتگاه پلیس فرار کند، وقتی قصد مخفی‌شدن در خانه پدری‌اش را داشت، توسط همسایه‌ها شناسایی شد و آنقدر از سوی آنها کتک خورد که جانش را از دست داد.

همسایه‌های خشمگین قاتل سریالی را کشتند

ماستن وانجالا جنایاتش را از سال 2016، یعنی زمانی که فقط 16سال داشت با کشتن 2پسربچه آغاز کرد. او در ادامه و طی 5سال چند کودک خردسال دیگر را هم به قتل رساند که با ناپدید شدن بچه‌ها و شکایت‌ خانواده‌هایشان تحقیقات پلیس برای دستگیری قاتل سریالی آغاز شد.
این تحقیقات حدود 5سال ادامه داشت تا اینکه تابستان امسال مأموران پلیس موفق شدند جنایتکار 20ساله به نام ماستن وانجالا را دستگیر کنند. او پس از دستگیری به قتل کودکان اعتراف کرد و محل دفن اجساد 10نفر از آنها را به پلیس نشان داد. به این ترتیب اجساد 5نفر از قربانیان در شهر نایروبی، 2نفر در کاجیادو، 2نفر در ماچاکس و یک نفر در بانگوما پیدا شد. با این حال برخی از اجساد به‌دلیل گذشت سال‌ها از مرگشان از بین رفته بودند و فقط بقایایی از آنها کشف شد.
قاتل سریالی کودکان در جریان بازجویی‌ها اعتراف کرد که در نقش مربی فوتبال طعمه‌هایش را فریب می‌داده و بعد از کشاندن آنها به محل‌های خلوت و خوراندن مواد‌مخدر، آنها را به قتل می‌رسانده و اجسادشان را همانجا دفن می‌کرده است. اعترافات این مرد در حالی صورت می‌گرفت که مأموران متوجه شدند که قربانیان وی بیشتر از 10نفر هستند و او دست‌کم 3کودک دیگر را هم به قتل رسانده است.
در این شرایط، دادگاه دستور داد که او به‌ مدت یک‌ ماه در اداره پلیس بازداشت شود تا در این مدت نسبت به 3 قتل دیگر از وی بازجویی‌ شود. به این ترتیب ماستن وانجالا به بازداشتگاه انتقال یافت تا اینکه 20مهرماه امسال توانست از اداره پلیس فرار کند.



در تعقیب قاتل فراری
خبر فرار قاتل سریالی به سرعت برق در سراسر کنیا پیچید و خشم مردمی را به‌دنبال داشت که از اعترافات قاتل سریالی شوکه شده بودند. همزمان تحقیقات پلیس برای مشخص شدن نحوه فرار او آغاز و معلوم شد که قاتل سریالی با پرداخت رشوه به برخی از مأموران توانسته از آنجا فرار کند. رسانه‌های کنیا گزارش کردند که ماستن وانجالا با پرداخت پول به ماموران، خود را به صف مجرمانی رسانده که به‌خاطر زیرپا گذاشتن قانون منع تردد شبانه کرونایی دستگیر شده بودند و بعد توانسته به همراه آنها آزاد شود و از بازداشتگاه فرار کند. در ادامه 3نفر از مأموران که در جریان فرار او نقش داشتند دستگیر و به دادگاه معرفی شدند.

ضرب و شتم تا پای مرگ
هرچند ماستن وانجالا موفق به فرار از اداره پلیس شده بود، اما صبح جمعه خبر رسید که جسد او در نزدیکی خانه پدری‌اش در بانگوما پیدا شده است. پلیس اعلام کرد که قاتل سریالی پس از فرار از بازداشتگاه سوار یک کامیون شده و خود را از نایروبی به بانگوما رسانده تا در خانه پدری‌اش مخفی شود. اما همسایه‌ها متوجه حضور او شده و به خانه آنها حمله کرده بودند و قاتل سریالی را که قصد داشت با فرار از خانه پدرش به خانه‌ای دیگر پناه ببرد، گیر انداخته و او را با ضربات مشت و لگد به قتل رسانده‌اند. با کشته شدن قاتل سریالی حالا تنها حسرتی که برای خانواده قربانیان او باقی مانده، اینکه هرگز نخواهند فهمید که انگیزه این مرد از کشتن بچه‌های آنها چه بوده است.

منبع: روزنامه همشهری

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها