نماینده سابق مجلس:

۴ بحران پیش روی دولت سیزدهم قرار دارد / بسیاری از بحران‌ها در کشور از دولت قبل باقی مانده است

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره مهمترین بحران‌های پیش روی دولت سیزدهم پرداخت.

۴ بحران پیش روی دولت سیزدهم قرار دارد / بسیاری از بحران‌ها در کشور از دولت قبل باقی مانده است

حسین نقوی حسینی درباره مهمترین بحران‌های پیش روی دولت سیزدهم که باید به آن‌ها رسیدگی جدی شود اظهار کرد: ۴ موضوع در اولویت دولت رئیسی است که با توجه به انتظارات و توقعاتی که مردم دارند باید مد نظر قرار داشته باشد. مشکل ما این است که بحران در این حوزه‌ها از دولت قبل باقی مانده و دولت گذشته نتوانسته در این زمینه‌ها اقدامی انجام دهد.

وی در ادامه بیان کرد: اولویت اول مردم ثبات در بازار است. قیمت کالا‌های مختلف از جمله کالا‌های مصرفی و اساسی در بازار واقعا با بی ثباتی مواجه است؛بنابراین ثبات بازار به ویژه در قیمت کالا‌های مصرفی اولین توقع مردم از مسئولان است، زیرا به معیشت و سفره مردم مربوط می‌شود. اولویت دوم ثبات در بازار ارز است، زیرا در بازار ارز هم هیچ ثباتی وجود ندارد ، کاهش ارزش پول ملی همچنان ادامه دارد و قیمت دلار روز به روز در حال افزایش است. این بی ثباتی در بازار داخلی تابعی از تغییرات در حوزه‌های دیگر است و هر چه قیمت دلار بالاتر برود قیمت سایر اجناس هم به این بهانه بالا می‌رود.

نقوی حسینی، ادامه داد: اولویت سوم تولید و بازار اشتغال است که دولت باید تولید را کلید بزند وقتی تولید کلید بخورد و افزایش تولید داخلی داشته باشیم شغل‌های زیادی ایجاد می‌شود. اولویت چهارم هم مسکن است و اگر وعده رئیس جمهور و وزیر راه، مسکن و شهرسازی مبنی بر ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال محقق شود بازار مسکن به تعادل ، آرامش و ثبات خواهد رسید.

این نماینده سابق مجلس خاطر نشان کرد: در هر چهار زمینه هم دولت تلاش کرده است اگر چه هنوز موفقیت چندانی کسب نشده است. در حوزه بازار، ارز و لغو تحریم‌ها اقدامات موثری انجام شده و در زمینه جهش تولید هم رئیس جمهور به این مسئله ورود کرده و رفع موانع تولید را در دستور کار قرار داده است و در زمینه مسکن هم اقدامات اولیه انجام شده، اما اینکه تا چه میزان این اقدامات عملیاتی شود به آینده بستگی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • غیر قابل نشر
    0

    خب علامه همه مشکلات از 43 سال پیش تا حالا رو هم تلنبار شده. اینکه هرکی بیاد بگه مشکل از قبلیست که معلومه .چکار میتونه بکندش مهمه .

  • حمید
    0

    در هر دوره ریاست جمهوری ، دولت قبلی رامقصر بد بختی های مردم معرفی می کنیم . چه مقدار از گرفتاری ها و مشکلات مربوط به سیلپاستهای کلی و چه مقدار ضعف اجراییست هیچوقت بررسی نشده ؟ آسانترین راه برای جلوگیری از اصلاح کلی امور همین رویه است . هر 8 سال قبلی ها مقصر بودند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها