بشار اسد با ولی‌عهد ابوظبی تلفنی گفت‌و‌گو کرد

همزمان با گزارش منابع رسمی سوریه درباره توسعه روابط اقتصادی ابوظبی و دمشق، خبرگزاری رسمی امارات گزارش داد که ولی‌عهد این کشور تماسی تلفنی از رئیس‌جمهور سوریه دریافت کرده است.

بشار اسد با ولی‌عهد ابوظبی تلفنی گفت‌و‌گو کرد

منابع رسمی اماراتی،‌ شامگاه امروز (چهارشنبه)، گزارش دادند که «بشار اسد»‌ رئیس‌جمهور سوریه با «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی تلفنی گفت‌و‌گو کرده است.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) گزارش داد که دو طرف در این تماس تلفنی روابط دوجانبه، راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک در تمامی تمامی زمینه‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است که ولی‌عهد ابوظبی و بشار اسد همچنین به تحولات سوریه و خاورمیانه و وضعیت کلی مسائل و پرونده‌های مورد اهتمام مشترک پرداخته‌اند.

بشار اسد و محمد بن زاید در فروردین ماه سال ۹۹ نیز در ارتباط با مقابله با شیوع ویروس کرونا با یکدیگر تلفنی گفت‌و‌گو کرده بودند.

پس از آنکه اتحادیه عرب در سال ۲۰۱۱ عضویت سوریه را به حالت تعلیق درآورد، کشورهای عربی از جمله امارات عربی متحده سفرای خود را از دمشق فراخواندند. با این حال، امارات در سال ۱۳۹۷ سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد.

منابع سوری مدتی است که از توسعه روابط اقتصادی دمشق و ابوظبی خبر می‌دهند به نحوی که «تمام رعد» وزیر منابع آبی سوریه اخیرا با «سهیل المزروعی» وزیر انرژی امارات عربی متحده در دبی دیدار کرد.

المزروعی در این دیدار گفته بود که به «فعالیت مشترک کشورهای عربی به ویژه در بخش آب، باور دارد و از انتقال تجربه خود در زمینه خصوصی‌سازی بخش‌های مهم، تبادل تجارب و حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری در سوریه استقبال می‌کند».

این وزیر اماراتی همچنین تأکید کرده بود: «سوریه از کشورهای زیبای جهان و مقصد مهم گردشگری بسیاری از مردم است. امارات با هدف افزایش توسعه سوریه و بازگشت وضعیت به دوران پیش از بحران، آماده همکاری است».

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) عصر امروز نیز گزارش داد که وزارت اقتصاد این کشور دستوری مبنی بر تشکیل شورای بازرگانی سوریه و امارات را با هدف فعال‌سازی بخش خصوصی به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی صادر کرده است.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟