اگر بگذارند، اگر بتواند!

مهدی مکارمی - مدیرمسئول نشریه زادبوم

اگر بگذارند، اگر بتواند!

استاندار خوزستان درباره مشکلات استان و مسائل مدیریتی نکات مهمی را در مصاحبه ای مطرح کرده است. مهمترین فراز سخنان وی به تغییرات مدیریتی بر اساس شایسته سالاری و برنامه محوری در راستای منافع مردم- و نه منافع سیاسی- اشاره داشته است.

همزمان رئیس جمهور از انتصاب مدیرانی خبر داده که به او رای نداده و یا با او از نظر سیاسی همسو نیستند اما بخاطر کارآمدی شان با آنها کار می کند.
یکی از انتظاراتی که پس از طرح موضوع استاندار ویژه از سوی رئیس جمهور ایجاد شده، تشکیل ترکیب مدیریتی شایسته، بابرنامه، بادانش و با نگاه توسعه ای و فارغ از نگاههای جناحی و قومی بوده است.

آنگونه که استاندار خوزستان خبر داده بنای او نیز چنین است و می توان این وعده ی وی را به فال نیک گرفت چراکه لازمه ی توسعه استان و عبور از مشکلات، استفاده از همه ظرفیتها و توانمندیهای موجود در استان است. همین چند هفته قبل در گفتگو با یکی از جامعه شناسان برجسته کشور- دکتر تقی آزاد ارمکی- شنیدیم و خواندیم که استفاده از همه سرمایه های اجتماعی و انسانی موجود در استان فارغ از خط کشی های سیاسی و قومی شرط لازم توسعه خوزستان است.

استاندار خوزستان خوب می داند که خط کشی میان نیروهای موجود در استان و حذف نیروهای توانمند و دارای نگاه توسعه محور، به بهانه های سیاسی و جناحی و یا قومی، به سرمایه سوزی و فرصت سوزی منجر خواهد شد.

او اینک بعنوان استاندار ویژه، در پیشگاه مردم و هیئت دولت مسئول است و ازین رو بایستی در تصمیم گیری ها و انتصابات، بجز شایستگی، توانمندی، برنامه محوری و رویکرد توسعه ای ملاحظه دیگری نداشته باشد و از ظرفیت های انسانی و مدیریتی همه جریانات سیاسی و اجتماعی در استان بهره ببرد.
هم دیگران باید این حق را برای او قائل باشند و اجازه مداخله و یا فشار در تصمیم گیری های او را ندهند و هم او خود می بایست از این جایگاه مهم- یعنی نماینده عالی دولت و حاکمیت در استان- صیانت نموده و نگذارد دیگران بخود این اجازه را بدهند که در حریم اختیارات وی وارد شوند.

جریانات، گروهها و چهره های سیاسی و اجتماعی در استان نیز می بایست زمینه های لازم برای پیاده شدن برنامه های نماینده عالی دولت را فراهم نموده و بجای سهم خواهی، به هم افزایی و تعامل میان همه گروهها و جریانات بیندیشند و فارغ از نگاههای سیاسی و قومی، کمک کنند همه نیروها برای دفاع از منافع مردم استان و گام برداشتن در مسیر توسعه در یک صف قرار بگیرند، همچنانکه در اصفهان ، کرمان، یزد و تبریز شاهد چنین همگرایی هستیم.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها