بی‌تفاوتی نسبت به معضلات اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد؛ چرا؟

دکتر رضا قاضی سعیدی / دانشیار دانشگاه ازاد اسلامی

بی‌تفاوتی نسبت به معضلات اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد؛ چرا؟

چرا برخی نهادها نسبت به معضلات اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد بی‌تفاوت هستند؟

طبیعتا اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند این است که لابد منافعی دارند که اگر بخواهند اعتراضات اساتید و کارمندان از رئیس دانشگاه را به رسمیت بشناسند آن منافع به خطر می افتد. آیا صدها سکه اهدایی را به خاطر دارید؟

هر چند عنوان شد که تمامی این سکه‌ها برگشت داده شده اند ولی شاید بهتر باشد ابتدا آمار موجود در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی بررسی شود.

علی ایحال اینکه چرا دفتر نهاد مقام معظم رهبری با اینگونه رفتارهای حمایتی و برگزاری جلسات متعدد آن هم از نوع جلساتی که هدف آن مشروعیت بخشیدن به عملکرد آقای طهرانچی و تیم وی همراه با دهن کجی آشکار به تمامی اعتراضات اساتید و دانشجویان و کارمندان اقدام می کند حای بسی پرسش دارد.

ولی آنچه بدیهی است، این رفتار عزم معترضین را در موضع گیری خود علیه جریان منتسب به دفتر مقام معظم رهبری شدت بخشیده و سرسخت تر می نماید و
تحلیل موجود در مورد حمایت این دفتر از ایشان را (که به نظر شخصی بنده اصلاً درست نیست) در ذهن دانشگاهیان درست جلوه می‌دهد.

این ضعف ریاست محترم نهاد اساسا ضربه سختی به بدنه انقلابی و اساتید فرهیخته و دانشگاهی و کارمندان انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی وارد می‌سازد بخصوص در گام دوم انقلاب و با فرمایش مقام معظم رهبری اینگونه رفتارهای نهاد وابسته به ایشان قابل توجیه نیست.

اینجانب از ابتدای امر برخی تخلفات و مشکلات دانشگاه آزاد را همراه با اسناد و مدارکی کاملاً مستند در اختیار ریاست محترم نهاد رهبری در دانشگاه‌ها قرار دادم و بصورت تلفنی با ایشان صحبت داشتم.

علی‌رغم برخورد بسیار محترمانه آن بزرگوار، آنچه در عمل صورت می پذیرد ، بی‌تفاوتی نسبت به تخلفات است. آنچه ما از دفتر انتظار داریم حق مداری ، استقلال، عدم وابستگی و به نوعی حریت است نه حمایت جانبدارانه از گروه یا باند و جریان خاصی که متهم به سومدیریت و تخریب جایگاه مقام عظمای ولایت هستند.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • گیانا
    0

    متاسفانه نهاد رهبری در دانشگاهها کاملا چشمش را بر تخلفات و ظلم اقای طهرانچی بسته است . نه تنها بسته بلکه دارد با ایشان تعاول میکند و طهرانچی بازیرکی فراوان در این تعاول دارد از این جایگاه ونهاد مسروعیت میگیرد. هرچه بگندد نمکش میزنن وای به روزی که بگندد نمک

  • ناناشناس
    0

    با سلام نمایندگی رهبری چه نقشی در دانشگاهها دارد دو سال است که کرونا امده عملا کارایی ندارد حداقل کاری که میکند به شکایت اساتید و کارکنان رسیدگی کند تا حقوقی که میگیرد حلال باشد نان حلال سر سفره زون و بچه اش ببرد کارمند بدبخت دانشگاه ازاد

  • امير
    0

    اصلا حمایت های نهاد از طهرانچی، تا حالا او را نگه داشته است.

  • محسن نصر
    0

    متاسفانه نهاد زدو بند بسیاری با مدیران دانشگاه آزاد داره در ازای استخدام و رشوه که میگیره چشمش را به روی همه چیز بسته . این از تلخ ترین وقایع این دوران ما است. روزی آه این بچه های نخبه هیات علمی دامان همشون را میگیره و دودمانشون را میسوزونه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها