تروریست‌ها ۸۰۰ زندانی را در نیجریه فراری دادند

سرویس زندان‌های نیجریه اعلام کرد افراد مسلح به زندانی در ایالت اویو حمله کردند و بیش از ۸۰۰ زندانی را فراری دادند که این سومین حمله بزرگ از این دست در سال جاری است.

تروریست‌ها ۸۰۰ زندانی را در نیجریه فراری دادند

بحران شبه‌نظامیان، عناصر مسلح و تروریست‌ها در نیجریه که به‌طور متناوب حملاتی را علیه امکان عمومی و دولتی انجام می‌دهند، ادامه داشته و هر روز به وخامت آن افزوده می‌شود.

سرویس زندان‌های نیجریه شامگاه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد افراد مسلح به زندانی در ایالت اویو حمله کردند و بیش از ۸۰۰ زندانی را آزاد کردند که این سومین حمله بزرگ از این دست در سال جاری است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این اداره با بیان اینکه واقعه مذکور روز جمعه رخ داده است، گفت مهاجمان مسلح بودند و پس از تیراندازی به سمت مأموران زندان، با انفجار دیوارها به‌وسیله دینامیت وارد حیاط زندان شدند.

از میان هشتصد زندانی فراری، ۲۶۲ نفر بازداش شدند اما حدود ۵۷۵ زندانی که همگی در انتظار محاکمه بودند، همچنان مفقود هستند، و از میان کل زندانیان این مکان، فقط ۶۴ نفر فرار نکرده بودند.

سرویس زندان‌های نیجریه همچنین افزود: «در حالی که همه زندانیان منتظر محاکمه مجبور به ترک زندان شدند، سلول‌های محل نگهداری محکومین و زنان زندانی مورد تخریب قرار نگرفت».

پیش از این نیز حمله تعدادی از عناصر گروه‌های مسلح به بازاری در شمال غربی نیجریه، که با آتش‌زدن چند خودرو همراه بود، دست‌کم ۲۰ کشته برجای گذاشت.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها