کاهش ۳۶ درصدی ازدواج و افزایش ۲۸ درصدی طلاق!

گزارش‌های رسمی از روند افزایشی طلاق و کاهش ازدواج در ۱۰ سال گذشته حکایت دارد.

کاهش ۳۶ درصدی ازدواج و افزایش ۲۸ درصدی طلاق!

مرکز آمار ایران طی گزارشی تفصیلی به بررسی وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی و اجتماعی از سال ۱۳۹۰ تاکنون پرداخته که در بخشی از این گزارش در سرفصل جمعیت و نیروی انسانی آماری از وضعیت ازدواج و طلاق ثبت شده در کشور از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ ارائه شده است.

این گزارش نشان می‌دهد که نسبت طلاق به ازدواج طی این سال‌ها از ۱۶.۳ به ۳۲.۹ افزایش داشته است که روندی افزایشی طی کرده ولی در سال ۱۳۹۸ در بالاترین نقطه در این دوره یعنی ۳۳ درصد قرار می گیرد ولی در سال گذشته ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

جزئیات دیگری از این آمار نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۰ مجموع ازدواج ثبت شده ۸۷۴ هزار و ۷۰۲ نفر بوده که در سال ۱۳۹۹ به ۵۵۶ هزار و ۷۳۱ نفر کاهش یافته است.

در این بازه زمانی روند ازدواج عمدتا کاهشی بوده اما در سال ۱۳۹۵ اندکی افزایش ازدواج ثبت شده و از حدود ۶۸۵ هزار و ۳۵۲ به ۷۰۴ هزار و ۷۱۶ نفر می‌رسد ولی در سال بعد با افت حدود ۱۰۰ هزار نفری مواجه می‌شود.

براین اساس، محاسبات نشان می‌دهد که ازدواج در ایران در فاصله ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹، بیش از ۳۶ درصد کاهش یافته است.

اما در رابطه با وضعیت طلاق در کشور آمار حاکی از آن است که در سال ۱۳۹۰، ۱۴۲ هزار و ۸۴۱ نفر طلاق ثبت شده بود که در سال ۱۳۹۹ به ۱۸۳ هزار و ۱۹۳ نفر افزایش یافته است.

روند تغییرات طلاق نیز عمدتا افزایشی بوده ولی در فاصله ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ اندکی کاهش داشته است که این روند در سال گذشته مجددا افزایشی می‌شود.

بر این اساس، میزان طلاق در ایران از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ حدود ۲۸ درصد افزایش داشته است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • بایدن
    0

    هدف از طلاق و کم شدن ازدواج از بین بردن نژاد ایرانی و جایگزین کردن اعراب است

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      اگه اینجور باشه خیلی خوب میشه ایرانی که بیشترشون اختلاسگر و دزد و بی مسئولیت هستند همون بهتر که از صفحه روزگار حذف بشوند.

  • محمد
    0

    نهاد تعلیم و تربیت اعم از حوزه دانشگاه آموزش و پرورش فرهنگ و ارشاد اسلامی صدا و سیما و رسانه ها باید فکری بکنند

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      مثلا چکار کنند متفکر. وقتی گرانی و بی مسئولیتی در کشور بیداد میکنه انتظار ازدواج و فرزند آوری رو هم دارید ؟

  • تقی
    0

    حتما امریکا مقصر هست

  • ناشناس
    0

    مهریه قبل به ثبت رسیده و بعد از قانون جدید حذف کنید تا طلاق بالا نرود تنها راه برای زندگی خوب و درست همین قانون هستش اکثر خانمها تا کوچکترین اختلاف در زندگی مشترک در خواست طلاق میکنند و مهریه را اجرا می گذارند در اصل همان کلاهبرداری میباشد

  • حمید
    0

    بله اینها همه سیاست هست سیاست های بلند مدت.چرا وام ازدواج افزایش نمیابد ودولت نسبت به مسءله ازدواج هیچ واکنشی ندارد .سیاست های کلانی در این زمینه درحال رخ دادن است از جمله کاهش جمعیت کنترل سرمایه ها به جیب دولت ولی در اخر این سیاست های خانمان سوز به ضرر همه تمام میشود .سیاست هایی که ناشی از عدم سیاست صحیح در دهه های شصت وهفتاد رخ داد وباموج جمعیت وکمبود منابع کار ورفاه مواجه شد حال نیز همین سیاست ها در دهه های بعد باز مشکلات جبران ناپذیری را رقم خواهد زد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها