کارشناس مسائل بین الملل:

تمام شبکه‌های اجتماعی در تقابل با ترامپ بسیج شدند/ رئیس جمهور سابق آمریکا یک تاجر سیاسی ورشکسته است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: دونالد ترامپ یک تاجر سیاسی ورشکسته است که سعی در تامین منافع خود برای یک بار دیگر دارد.

تمام شبکه‌های اجتماعی در تقابل با ترامپ بسیج شدند/ رئیس جمهور سابق آمریکا یک تاجر سیاسی ورشکسته است

حسن هانی‌زاده درباره زمزمه های تاسیس شبکه اجتماعی ترامپ به نام حقیقت، گفت: ترامپ پس از شکست مفتضحانه در انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا و حمله به کنگره آمریکا تلاش کرد که جامعه واشنگتن را به یک جامعه دو قطبی تبدیل کند و نوعی لشکرکشی در جامعه آمریکا علیه دموکرات‌ها و مخالفان خود ایجاد کند.

وی افزود: ترامپ طبیعت تند و پرخاشگرانه و فاقد دیدگاه سیاسی معتدلی دارد و تمام تلاش آن این است که از رهگذر بسیج طرفداران خود، قدرت را در دست بگیرد که در ایالات متحده کم سابقه بوده است که یک چنین رئیس جمهوری بخواهد طرفداران خود را علیه نهاد‌های سیاسی و تاثیر گذار ایالات متحده بسیج کند و شرایطی فراهم کند که از طریق شورش‌های خیابانی و کشاندن پای طرفداران خود به خیابان‌ها، قدرت را در اختیار بگیرد.

هانی زاده ادامه داد: دونالد ترامپ یک تاجر سیاسی ورشکسته است که سعی می‌کند بار دیگر منافع خود را به هر شکلی تامین کند و به همین دلیل تمام شبکه‌های اجتماعی در تقابل با وی بسیج شده و صف بندی کرده اند و بسیاری از این شبکه‌ها نام ترامپ و هواداران و جریان‌های وابسته به او را از فضای مجازی حذف کردند.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: ترامپ نخواهد توانست که در انتخابات آینده آمریکا نقشی ایفا کند. ترامپ از صحنه سیاسی آمریکا خارج شده است و تلاشی که انجام می‌دهد برای حضور رسانه‌ای در جامعه آمریکاست که به شدت مورد نفرت طیف‌های نخبه به ویژه مسلمانان و سیاه‌پوستان و رنگین پوستان آمریکا قرار گرفته است. حتی ممکن است در آینده ترامپ در برابر دادگاه فدرال آمریکا حاضر شود و به خاطر جریان سازی‌ها و پمپاژ ادبیات پرخاشگرانه، تهاجمی و نژاد پرستانه در جامعه آمریکاا مورد محاکمه قرار بگیرد.

گفتنی است گروه جدید رسانه و فناوری ترامپ اعلام کرد که یک شبکه اجتماعی رقیب برای "کنسرسیوم رسانه‌های لیبرال" فعلی ایجاد خواهد کرد و با تکنولوژی‌های بزرگ که از قدرت یکجانبه خود برای خاموش کردن صدا‌های مخالف در آمریکا استفاده کرده اند، مقابله خواهد کرد؛ شبکه‌ای که TRUTH Social نام خواهد داشت.

ترامپ، که ریاست این گروه جدید رسانه و فناوری را به عهده دارد گفت: «من شبکه اجتماعی TRUTH Social و تیم رسانه و فناوری را ایجاد کردم تا در برابر استبداد تکنولوژی‌های بزرگ بایستم. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که طالبان حضور گسترده‌ای در توئیتر دارد، اما رئیس جمهور مورد علاقه شما در آمریکا ساکت شده است.»

این اقدام جدید ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که اوایل سال جاری میلادی و به دنبال شورش ۶ ژانویه و هجوم آمریکایی‌ها به ساختمان کنگره، ترامپ از فعالیت در توییتر، فیس بوک و اینستاگرام منع شد. ممنوعیت توئیتر او دائمی است، ولی فیس بوک و اینستاگرام اعلام کرده اند که حساب‌های ترامپ مجددا در دسترس وی قرار خواهد گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها