دولت با واکسن گریزان باید چه کند؛ اجبار یا اقناع؟

حدود ۱۵ میلیون نفر در ایران از زدن واکسن امتناع می‌کنند.

دولت با واکسن گریزان باید چه کند؛ اجبار یا اقناع؟

در حالی شاهد گریز برخی افراد از واکسیناسیون هستیم که بعد از تجربه وحشتناک موج پنجم و داغدار شدن بسیاری از ایرانیان به همگان ثابت شد واکسیناسیون جمعی الزامی است.

پیش از این وزیر بهداشت درباره واکسیناسیون اجباری گفته بود: واکسیناسیون یک مسئله اجتماعی است، فردی که کرونا دارد اگر سوار هواپیما شود، تمام افراد در پرواز را آلوده می‌کند یا اینکه اگر فردی به کرونا مبتلا باشد و در کلاس مدرسه حضور یابد دانش‌آموزان را مبتلا می‌کند و بنابراین اجتماع نمی‌تواند بپذیرد که یک فرد ناقل در جامعه حضور یابد.

باید منتظر ماند و دید دولت رئیسی چه سیاسی را در مقابل واکسن گریزان اتخاذ می‌کند. شما پیشنهاد به دولت دارید؟

این ویدئو را دنبال کنید.

منبع: خبر فوری

24

حجم ویدیو: 6.50M | مدت زمان ویدیو: 00:03:00 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 48
  • علی
    0

    حذف امکانان اجتماعی تنها راه میباشد کسانی هستند با ارتباط کارت واکسن در مراکز یا با رشوه یا با ارتباطاط گرفتند

  • متفاوت
    0

    اجبار به هر نحو خلاف شرع وقانون وازجهالت است.هیچ چیز با اجبار درست نمیشود،اگرهم فکرمیکنید درست میشود موقتی است و بد فکر میکنید چون ریشه درخودخواهی دارد و به نوعی توجیه است.

  • سامان بیگ
    0

    درود بر شما. با توجه به خطر جدی کرونا بنابراین واکسیناسیون امری لازم است و این امر وظیفه جدی دولت در واکسیناسیون مردم است از طرفی افرادی امتناع میکنند بنظر من دولت باید سر کیسه رو شل کند و به داد مردم برسد.این که بگه یه طرح دوساله دارم بزک نمیر بهار میاد دیگه کسی خام نمیشه همون جور که دلار ۱۰۰۰ تومنی کردید ۳۰۰۰۰ تومن بی زحمت برش گردونید سر جاش و یک وام بلا عوض ۱۰۰ ملیون تومانی هم به همه مردم بریزید به حساب سرپرست خانوار. وقتی مردم امید به فردا ندارند چه انتظاری دارید

  • ح
    0

    بهداشت وسلامت عمومی ازموضوعات مهم هرجامعه ای میباشد.اکنون نیز اگرافرادی که دراین زمینه اطلاعاتی ندارند ان رابه مسائل سیاسی ودینی وشرعی گره نزنند واکسناسیون عمومی برهمگان لازم میباشد تاهرچه زودتر جامعه ازدست این بیماری کشنده نجات پیداکند.یقیناً افرادی که ازاین کارسربازمیزنند یامانع آن میگردند میبایستی دربی سرپرست شدن کودکان وداغددارشدن خانواده ها خودراسهیم وشریک بدانند.دولت نیز میبایست این مهم رااجباری وازهرطریق ممکن نسبت به تهیه واکسن و تزریق آن به تمام مردم اقدام کند وباخاطیان سلامت جامعه برخوردجدی اتخاذ نماید.

  • کیان
    0

    دولت فایزر بیاورد تا مردم ترغیب بشن به واکسن زدن نه آشغاله چینی مردن آنقدر از مسوولان دورغ و حقه بازی شنیدن و دیدن که به بهترین واکسن ایرانی هم اعتماد ندارن

  • کارشناس
    0

    وقتی که دولت مردان میگویند ما به واکسن آمریکایی و انگلیسی اعتماد نداریم . حالا آقایان چطور توقع دارند مردم به واکسن های بدون مجوز سازمان جهانی ایرانی و واکسن چینی اعتماد کنند ؟

  • محمد
    0

    شما فایزر بیار هر کی نزد اونوقت اجباری کن. فایزر نه، بیو ان تک و مدرنای اروپا چرا نمیارین. هر چی آشغاله میخواین به خورد مردم بدین

  • ناشناس
    0

    فایزر بیارین

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      طرفدار طب سنتی و بقول برخی بنفشه نیستم اما شما بدون تفکر وشرایط قطب های درگیر ستیز و رقابت ، اعتماد به بزرگان علم کرده ایدبدون هیچ شکی.تنها راه نجات اصلاح ذهن است.

  • 110
    0

    چند نکته لازم به ذکر است: نکته اول: هر واکسنی برای اینکه تمام آزمایشات بالینی را پشت سر بگذاره چند سال طول می‌کشه؟ واکسنهایی مثل سرخک و مخملک و فلج اطفال و دیفتری و کزاز و سیاه سرفه و.... بین 14 تا 16 سال زمان بردن تا همه آزمایشات مربوطه را پشت سر بگذارن. واکسن کرونا فقط ظرف شش یا هشت ماه فوقش یک سال بیشتر آزمایش روش انجام نشد. این بازه‌ی زمانی نمی‌تونه تمام عوارض و معایب این واکسن را مشخص کنه. هیچ معلوم نیست که در مثلا یک سال آینده، چه اتفاقاتی ولو به مرور زمان، در اثر زدن این واکسن بیفته. تغییراتی که در مغز و خون و هرمون و .... ممکنه اتفاق بیفته را چه کسی تضمین می‌کنه؟ نکته دوم: بنده خودم شاهد بودم و این شایعه نیست که چندین نفر از اطرافیان خودم که سالم بودن و واکسن زدند و مردند! کرونا نداشتند و مردند. کرونا نگرفتند و مردند. یعنی زدن واکسن باعث غلظت و یا به تعبیری انجماد خونشان شد و مردند. همین. نکته سوم: دیده‌ها حاکی‌است که افرادی که زدن واکسن برایشان عارضه‌ای ندارد، اگر پس از واکسن کرونا بگیرند، جان سالم به در نخواهند برد. برخلاف آنچه تا کنون گفته‌اند که واکسن زده‌ها اگر کرونا بگیرن سبک می‌گیرند نخیر از این خبرا نیست. بلکه واکسن زده‌ها اگر کرونا بگیرند می‌میرند. نکته چهارم: بنده خودم و همه افراد خانواده سه بار کرونا گرفتیم و هر سه بار به راحتی از آن گذشتیم. با تلفیقی از همین درمانهای طب سنتی و گیاهی و غذا و البته کپسول آزیترومایسین. همین. با همین داروها حتی ریه‌ی ما درگیر نشد. وقتی می‌توان با این داروها از گیر کرونا خلاص شد زدن واکسنهای معلوم الحال به نظر درست نیست. نکته پنجم: اگر واکسن مصونیت بدهد، کسانی که واکسن زده‌اند مصونند و آنان که واکسن نزده‌اند خودشان ضرر می‌کنند که کرونا می‌گیرند. چه دلیلی دارد که در مجامع نیایند؟ هر کس واکسن نزده خودش ضرر می‌کند و به دیگران که واکسن زده‌اند ضرر نمی‌زند و حقی هم از آنان پایمال نمی‌کند. نکته ششم: اگر دولت می‌خواهد اعتماد مردم را جلب کند، یک سایت طراحی کند و در آن سایت هر کس خودش واکسن زده و به همین میزان زمانی که گذشته عوارض نشان داده، و همچنین مرگ و میرهای در اثر واکسن توسط اطرافیان متوفی در سایت ذکر بشه با ذکر شماره ملی و قابل پیگیری باشه که کسی به دروغ هم خبر فوت درج نکنه، اگر این سایت تأسیس بشه حد اقل در همین بازه‌ی زمانی که گذشته مردم از عوارض این واکسن‌ها آگاه می‌شن. زمان آینده هم با آینده است.

    نظرات شما -
    • شهروند
      0

      دوست عزیز پدر من با 77 سال سن و تزریق هر دو دوز واکسن از طریق نزدیکی به برادرم که بیمار شده بود به کرونا مبتلا شد، اما خوشبختانه بسیار جزئی و از یک سرما خوردگی معمولی هم ضعیف تر الان هم به شکر خدا هر دو خوب و سرحال هستند، به نظرم توضیحاتی که دادید تصورات شما هست. چنین اظهار نظرهایی چون عمومیت نداره و بر پایه آمار رسمی نیست فقط اثر منفی به جای میگذاره.

    • رستم
      0

      به شهروند ژنتیک همه مثل بابای شما نیست منم دیدم کسانی که بعد از تزریق واکسن بدونه اینکه بیماری خاصی داشته باشن یا فوت شدن یکیشون یه زن همسایمون بود سکته مغزی با قلبی رو باهم زد بیچاره

  • پژمان
    0

    مگه هر کی واکسن بزنه دیگه ناقل نیست؟!!!!

  • ....
    0

    دیگه وقتی در ایران حدود ۹۰ میلیون دوز و در جهان حدود ۷ میلیارد دوز واکسن تزریق شده ، دیگه موضوع واکسن باید از تیتر یک خبرها جدا شود و بایستی به مسائل دیگری پرداخته شود.

  • حقگو
    0

    واکسن امریکایی و انگلیسی دارای تاییدیه بهداشت جهانی را وارد کنن و در اختیار مردم ایران بزارن اونوقت نود و هفت درصد مردم واکسینه شدن را با جوون و دل میپذیرن واکسن چینی آوردن اونم برای آزمایش انسانی و میدانی روی مردم بیچاره ایران خاک بر سر مسئولی که پادزهر را از مخترع سم میخواد بگیره چین برای نابودی بشریت ویروس را تولید کرد و منتشر کرد اونوقت میاد واکسن به مردم دنیا بده ؟؟؟

  • e
    0

    به خدا واکسن زدن اشتباهی آشکار است

    نظرات شما -
    • محق
      0

      فقط یک دلیل قانع کننده؟ لطفا مردم را نترسونید، آمار مرگ و میر داره میاد پائین خرابش نکنید و البته از طب ( مسخره) روغن بنفشه چیزی نگوئید.بگذارید این زنجیره نحس شکسته شود

    • امین
      0

      حرف مفت زدن ،کاری نداره شما روغن بنفشه رو کردید علم. تا طب سنتی که هزاران سال قدمت دارد را سرکوب کنید ،

    • متفاوت
      0

      محق،بنده هزارویک دلیل می اورم که واکسن اشتباه است،مطرح کرده ام اما خبر منتشر نمیکند.به هرحال سیستم باورهایت را تغییر بده،شما اگر یک گناه مرتکب بشوی بهتر ان است که به استقبال تاوانش بروی تا هرچه زودتر درکائنات تسویه شود واین به نفع خودت هست تا روی هم انباشته شود و سنگین تر بخواهی تسویه کنی.فلسفه ذهن ما ادمها درسطح کلان اینچنین رقم زده است متاسفانه کاریش هم نمیشودکرد.

  • 110
    0

    افرادی که چهل سال اول نظام را خوب پیگیری کرده باشند می‌دانند که مسؤولین محترم ما اکثرا قابل اعتماد نیستند. با مروری به دوران جنگ و مسائل که گذشت، و مسأله کنترل جمعیت و مسائلی که گذشت. می‌توان این را دریافت. در باب کنترل جمعیت، سزارین را باب کردند و در حال جراحی طبق دستور، بدون اطلاع زنان، لوله‌ی آنان را می‌بستند و می‌گفتند قابل برگشت است در حالی که قابل برگشت نبود. داروهای ضد بارداری می‌دادند و می‌گفتند ضرر ندارد در حالی که فراوان ضرر داشت. نمک را با ید شیمیایی یددار کردند و ده برابر مقدار استاندارد ید زدند و گفتند نمکهای غیر یددار بهداشتی نیست و باید از نمک یددار استفاده کنید که بهداشتی‌است. در اثر این کار میزان سرطان معده و روده بزرگ و متعاقبا سرطان کبد تبدیل به یک سونامی شد و مردم مارا بیمار و به قبرستان فرستاد. و............ به هر حال کسانی که در این مدت پیگیری دستورات ملوکانه‌ی مسؤولین و سیاست‌های آنان که چون عروسک خیمه شب بازی برای دیگران خوش خدمتی می‌کردند بوده‌اند، خوب می‌دانند که دیگر جایی برای اعتماد به غذا و دارو و سخن برخی از مسؤولین باقی نمانده است. و اعتماد سازی هم کار ساده‌ای نیست.

  • جواد
    0

    با توجه به اینکه انها زندگی مردم بخطر میاندازند ، در صورتیکه حقوق بگیر بخش دولتی و خصوصی هستند باید حقوق انها قطع گردد و کلا هیچگونه خدمات اداری و حتی بانکی به انها ندهند .

    نظرات شما -
    • علی
      0

      جوادجان، اگه واکسن خوبه و از شما محافظت می کنه پس واکسن بزن و به بقیه کاری نداشته باش.

    • ناشناس
      0

      هرچی مردم واکسن بزنند یکی مثل علی پیدا میشه نمیزنه دوباره بقیه را مبتلا میکنه به خدا نیش مارنیست خیلی راحت میزنید وهیچ اتفاقی نمیفته درضمن علی آقای عزیز اطلاعات من وشما از اون پزشک هایی که واکسن زدند بیشتر نیست

    • متفاوت
      0

      ناشناس.کسی که واکسن نزده یانمیزنه دلیل براین نیست که بقیه رو مبتلا میکنه.مبتلا به چی؟خداعقل داده خودتو مبتلا نکنی.وگرنه توی این جهان پهناورهمه چی برای مبتلا وجود داره،حتی مبتلا به دارو و واکسن.خخخخخ

  • کوک
    0

    کجای دنیا اجباریست که ایران ، اجباریش کند.فقط از راه فرهنگ سازی جز این راهی نیست

  • سخن
    0

    ساده ترین ابزار زندگی را از خارج وارد میکنید و با اشغال صندلی های رشته های بالای دانشگاهی علم و دانش را هم به تمسخر گرفته اید ،واکسن را و ویروس را از اول مسخره و کار اجنه و حالا به اجبار کشانده اید ،دایه دلسوزتر از مادر شده اید.

  • متفاوت
    0

    واکسن راه علاج بشری مانند اسپرین،موادمخدر و چسب زخم است که درپاره ای موارد بطور موقت بدنیست ،ومیتواند باتسکین خودفریبی ، شما را موقتا نجات بدهد. اما سعی کنید راه علاج خدایی رابیابید.اجبار و فریب هم درهرکاری غیرخدایی است که حتی چه بسا قطعا میتواند تاوان و مکافات بدتری راهم درپی داشته باشد.

    نظرات شما -
    • علی
      0

      راه علاج خدایی؟ همون خدا عقل داده ، راه درمان و پیدا کنیم... خداوند اینهمه دارو را واسه چی در طبیعت قرار داده؟ مکافات اینه که عقل و تعطیل کنیم و عقب بیوفتیم بعد چوبشو بخوریم

    • متفاوت
      0

      علی،مسئله برسرهمینه که ازعقل استفاده نمیشه واگرهم استفاده میشه ، استفاده ای استفاده میشه.گاهی ادمها توی یک مسیری غلط می افتند که حتی خرد جمعی هم بیشتربه ان دامن میزنند.ذهن شما باعقل شما باتوجه به حق وحقوق ذهن دیگران همان زندگی شماست.ذهن خدایی قبلا هشدارهای لازم را قبل ازوقوع داده است.

    • ن به متفاوت
      0

      متاسفم در جامعه زندگی می کنم که انسانهایی مثل شما زندگی می کند

    • متفاوت
      0

      باش تاصبح دولتت بدمد.من هم متاسفم.

    • پزشک سهمیه ای
      0

      خاک بر سرت کنن .توی همه چیز اظهار فضل میکنید

    • متفاوت
      0

      تقسیمت کرده اند چون سهمیه ای هستی ، حالا هم کمبود داری مقصرش من نیستم عزیز.لااقل کمی ادب داشته باش.

  • موسوی
    0

    اگه ی روزی مجبورتون کردن واکسن بزنین بعدش فوری حجامت کنین اثر واکسن از بین میره

  • امیر1
    0

    یعنی خدایش شما نمی دانید که در جامعه زندگی می کنیم یاد ان افتادم .که در کشتی نشسته بودیم و شخصی می خواست کشتی را سوراخ کند گفتند چه می کنی گفت جایی را که نشسته ام سوراخ می کنم به شما مربوط نیست .به انهای که واکسن نمی زنند ایا شما قبول می کنید که با واکسن نزدن شما انسانی بمیرد .شاید بگوید کسی که واکسن زده هم مرده.قبول ولی واکسن 70 در صد جواب می دهد اگر این فقط 10 درصد هم بود باید واکسن بزنیم این یعنی از صدانسان می شود 70

    نظرات شما -
    • پیشگو
      0

      اگه به واکسنی که زدی اعتماد نداری و فکر میکنی اونی که نزده مبتلات میکنه پس زدنت چه معنی داره؟!

    • امیر 2
      0

      تو بزن نمیری ما رو بیخیال شو جون عمه گلی

  • ن
    0

    اینها همان کسانی هستند که از کرونا و مردن انسانها نفع می برند و یک عده ساده لوح هم از انها حمایت می کنند بیاید درست فکر کنیم و خوب باشیم و از مرگ انسانها برای خود کاخ نسازیم. در این کرونا خیلی ها مردند و عده ای پولدار شدند اینها فقط دنبال منفعت خود هستند لطفلا همه واکسن بزنید

  • تقی
    0

    من کادر درمان هستم . دوبار کرونا گرفتم ، واکسن هم نزدم ، امسال اصلا مبتلا نشده بودم که دخترم رفت کلاس اول و همون اول بیمار شد . بعد از اون خانوادگی همه مبتلا شدیم(الان هستیم).. با بررسی که کردیم اکثر خانواده هایی که واکسینه هم شده بودند ، خیلی شدیدتر از ما درگیر شدند. البته من اگه میدونستم که احتمال ابتلا مجدد دارم واکسن را میزدم ، فکر میکردم ایمنی پیدا کردم که سال جاری تو بیمارستان نگرفتم. البته اون چیزی را که دیدم واکسن هیچ تاثیری تو ابتلا نداره .و خیلی از افراد سن بالا با واکسیناسیون فوت کردن

  • راد
    0

    کسانی که واکسن نزده آمد و جان‌دیگران را بخاطر می‌اندازند باید از بعضی از مزایای اجتماعی محرم شوند و اگر به کرونا مبتلا شدند و کارت‌واکسن نداشتند معالجه آنها باید آزاد و بیمه ها از پذیرش آن خودداری کنند چون نباید هزینه واکسن‌نزدن آنها را مردم تقبل کنند

    نظرات شما -
    • به راد
      0

      اگه واکسن درست و حسابی مثل فایزر میاوردند مطمئنه باشید همه میرفتم واکسن می‌زدند نصف همین افرادی هم که سینوفارم بی کیفیت را رفتن تزریق کردن کارمندان دولت هستند اونم از روی زور و اجبار،،برید ی سر به بیمارستانها بزنید متوجه خواهید شد اکثر فوتیها و بستریها دو دوز سینوفارم را تزریق کردند......

    • به راد
      0

      تو غلط کردی که همچین نظری میدی چین چیش درسته که واکسنش درست باشه

  • سمیه جاسبی
    0

    سلام وخداقوت راهکار اجباری کردن واکسیناسیون ندادن خدمات عمومی مانند استفاده از مترو وورود به پاساژها ورود به مدرسه مرخصی بدون حقوق به کارمندان به غیر واکسینه ها اعلام رده سنی زیر دوازده سال برای واکسن عدم بازگشایی مدارس تابهار آینده استفاده از دز بوستر برای همه تنوع سبد واکسیناسیون بکار بردن روشهای محکمتر مانند چین برای واکسیناسیون وقرنطینه هوشمند.باسپاس ازدولت جدید برای اقدامات موثر درکنترل کرونا

  • رادوین
    0

    فقط فایزر قبوله

  • کاربر ناشناس
    0

    در فامیل ما خانمی نزدیک به هشتاد سال داره دیابت وفشار هم داره واکسن زده هر دو دوز را هم زده بعد مبتلا به کرونا شد ولی در منزل استراحت کرد شکر خدا خوب شد، واکسن از ابتلا جلوگیری نمیکنه ولی جلوی مرگ و میر رو میگیره، همه باید واکسن بزنند تا این بیماری ریشه کن بشه، هرکس هم نزنه بهتره که دولت جریمه نقدی سنگین در نظر بگیره که خزانه اشم از این راه زودتر پر بشه

  • غریبه
    0

    واکسن نزنید بدبختای ترسو هیچی تون نمیشه

  • محمد
    0

    خیلی ساده هست اعلام کنند هر که واکسن نزند و کرونا بگیرد تمام هزینه های انها ازاد حساب می شود

  • پزشک سهمیه ای
    0

    واکسن خوب بیار مردم‌ خودشون استقبال میکنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها