وزارت دفاع ترکیه از کشته و زخمی شدن 2 نظامی خود در عراق خبر داد

وزارت دفاع ترکیه خبر داد که دو نظامی این کشور بر اثر انفجار بمب در شمال عراق کشته و زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه از کشته و زخمی شدن 2 نظامی خود در عراق خبر داد

وزارت دفاع ترکیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد که دو نیروی نظامی این کشور در شمال عراق و در جریان عملیات «چنگال صاعقه» کشته و زخمی شده‌اند.

به نوشته روسیا الیوم، در بیانیه این وزارتخانه آمده است که این دو نظامی به دلیل انفجار بمب دست سازی بوده که شبه‌نظامیان گروهک «حزب کارگان کردستان» (پ.ک.ک) کار گذاشته بودند.

وزارت دفاع ترکیه همچنین مدعی شد که در دو روز گذشته ۱۱ نیروی کُرد سوریه (قسد) را در منطقه عملیاتی «چشمه صلح» که قصد انجام عملیات داشتند را کشته است.

ترکیه همزمان در شمال عراق و شمال سوریه به بهانه مبارزه با شبه‌نظامیان پ.ک.ک حضور نظامی دارد و دست به چندین عملیات نظامی زده است. این کشور تازه‌ترین عملیات هوایی و زمینی خود را در ماه آوریل در شمال عراق به نام «چنگال صاعقه» آغاز کرد تا بتواند توانایی پ‌ک‌ک را برای انجام حملات برون مرزی در ترکیه محدود کند. ترکیه مدعی است که از زمان آغاز عملیات مسلحانه پ‌ک‌ک در سال ۱۹۸۴، ده‌ها هزار نفر کشته شده‌اند.

در تاریخ نهم اکتبر ۲۰۱۹ نیز عملیات موسوم به «چشمه صلح» در شرق رود فرات در شمال شرق سوریه آغاز شد. دولت‌های بغداد و دمشق این حضور نظامی را اشغالگری و خلاف قوانین بین‌المللی می‌دانند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها