در سخنرانی مجازی در دومین نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران

لاوروف: از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان حمایت می‌کنیم

وزیر امور خارجه روسیه با بیان این که از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان حمایت می کنیم، اظهار کرد : وضعیت فعلی افغانستان نتیجه حضور نظامی چندین ساله آمریکا در این کشور است.

لاوروف: از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان حمایت می‌کنیم

سرگئی لاوروف در سخنرانی مجازی خود در دومین نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران ، ضمن حمایت از ایجاد صلح و ثبات در افغانستان گفت : این کشور باید از صفر شروع و خرابی ها را جبران کند.

وی با بیان این که وضعیت فعلی افغانستان نتیجه حضور نظامی آمریکا در افغانستان است، افزود : از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان حمایت می کنیم و شهروندان افغانستانی باید بدانند حقوق آنها عملی و اجرایی می شود.

این دیپلمات عالی رتبه روسیه با بیان این که همه کشورها باید مسئولیت خود در مقابل افغانستان را بپذیرند، تاکید کرد: غربی ها و امریکا از راه دور همواره تحقق اهداف خود را در افغانستان دنبال کرده اند .

وزیر خارجه روسیه بیان کرد: باید قومیت های مختلف در افغانستان را در نظر بگیریم و از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان حمایت کنیم و شهروندان افغان باید بدانند که حقوق آنها محقق و اجرایی می شود.
این مقام روسیه در بخشی دیگر از صحبت های خود تاکید کرد : در حال حاضر شاهد قاچاق مواد مخدر و فعالیت گروه های تروریستی در افغانستان هستیم ، تصریح کرد : بنابراین باید از همه امکانات منطقه‌ای و بین المللی برای بهبود وضعیت این کشور استفاده کنیم.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد : موضع شرکت کنندگان در این نشست به هم نزدیک است و این می تواند به تحقق صلح در افغانستان کمک کند.

لاوروف تاکید کرد : درباره وضعیت افغانستان سازمان ملل باید نقش هماهنگی را ایفا کند و روسیه نیز آماده است که تلاش خود را انجام دهد و کمک های بشردوستانه به کشور افغانستان ارسال کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها