اردوغان ایران را به رفتار منطقی با باکو فراخواند!

رئیس جمهور ترکیه در واکنش به مواضع ایران در ارتباط با جمهوری آذربایجان گفت، امیدواریم ایران با عقل سلیم در این باره رفتار کرده و مشکلی بین ایران و آذربایجان ایجاد نشود.

اردوغان ایران را به رفتار منطقی با باکو فراخواند!

رجب طیب اردوغان که برای یک سفر یک روزه به جمهوری آذربایجان و منطقه قره باغ سفر کرده بود در مسیر بازگشت به آنکارا با خبرنگاران صحبت کرد.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسیده بود «ایران اخیرا با مطرح کردن این مساله که «اسرائیل را وارد منطقه کرده‌اید» باکو را تهدید کرده است و از سوی دیگر با بررسی زمینه‌های همکاری جدید با ارمنستان برای توقف اقدامات آنکارا و و باکو تلاش می‌کند، گفت: با آقای علی‌اف درباره این موضوع رایزنی کردیم. آقای علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به رویکرد قاطعانه خود ادامه می‌دهد.»

رئیس جمهور ترکیه که در نشست خبری با علی اف نیز اظهاراتی علیه مناطق ارضی نزدیک به مرز ایران مطرح کرده بود مدعی شد: «ما هیچ امتیازی به اسرائیل نداده‌ایم. ما می‌توانیم وارد مسیر تبادل هرگونه کالا با اسرائیل شویم. همانگونه که با کشورهای دیگر می‌کنیم، با اسرائیل نیز در این راستا روابط داریم. در این زمینه هیچ کشوری نباید به سازوکار‌های تصمیم‌گیری کشورهای دیگر تاثیری بگذارد و نمی‌تواند هم بگذارد». وی در نهایت اظهار داشت، «امیدواریم ایران با عقل سلیم در این باره رفتار کرده و مشکلی بین ایران و آذربایجان ایجاد نشود».

رجب طیب اردوغان روز گذشته در دیدار با علی اف ادعا کرده بود که روزی فراخواهد رسید که سفر از «کریدور زنگه‌زور» به استانبول انجام شود.

الهام علی اف نیز در همین زمینه گفت: «امروز و وقتی که ما در زنگیلان هستیم، طبیعتا اشتباه خواهد بود که از کریدور زنگه‌زور اشاره نکنیم. زنگیلان در شرق منطقه زنگه‌زور واقع است و کریدور زنگه‌زور از اینجا کل جهان تُرک‌(کشورهای ترک‌زبان) را به هم متصل خواهد کرد. هم (جمهوری) آذربایجان و هم ترکیه در حال انجام اقدامات ملموس برای اجرای کریدور زنگه‌زور هستند. من اطمینان دارم که این اقدامات در آینده نزدیک نتیجه خواهد داد».

اظهارات و اقدامات تنش زای رئیس جمهور ترکیه در منطقه در حالیست که ترکیه طی ماههای گذشته با بحران اقتصادی دست به گریبان است و ارزش پول ملی این کشور در برابر ارزهای خارجی از ابتدای سال جاری میلادی دائما در حال کاهش است.

برخی کارشناسان، سیاستهای نظامی دولت اردوغان در منطقه را از عوامل اصلی بحران اقتصادی این کشور می‌دانند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ایران پرست
    0

    آدمو سگ بگیره جو نگیره حکایت اردوغان است آخه دو هزاری، ترکیه و آذربایجان در برابر ایران دو روز هم میتونن تحمل کنن که زر میزنی؟؟ به قولی همون سپاه عاشورای تبریز کافیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      یواش .با کدوم امکانات و کدوم تجهیزات؟

    • ناشناس
      0

      ناشناس ،،،،،با همون امکانات وتجهیزات که ۸ سال جنگیدیم تو نگران نباش بخواب خانه کسی که باید،،، به موقع اقدام می کند تو فقط سکوت ،سکوت بهترین خدمتی است که به کشور میکنی

    • به ناشناس
      0

      تو اینقد بی وجودی که ناشناس موندی با همون موشکهای نقطه زنی که آمریکایی ها و صهیونیستها مزشو چشیدن یه ضرب المثل هست که میگه کین خودتو به شاخ گو نده عمو،اول از همه باید ریشه پان ترکهای کثیفی مثل تو از این مملکت جمع بشه

  • کاربر ناشناس
    0

    سیاستهای غلط اردوغان مانند مسئولین ماست که پولمان بی ارزشترین پول دنیاست

  • Mohsen
    0

    lما هم می توانیم هر رفتاری که اسراییل با نیروهای ایرانی در سوریه می کند با آذربایجان انجام دهیم

  • کاربر ناشناس
    0

    اقایه محترم مامور بفرست شعبانی رو بیان ببرن از کشوره دیگه .هنوز غیرقانونی تو خیابانه وبه دولت گفتم که از رییس جمهور کشوره دیگه شکایت اوردم .ماموربفرستید وخانواده جوزی وریموت رو باجاشون بردارید ببرید ...

  • یاغچی ابادی
    0

    این سگ زرد باز همراه برادرش شغال شروع به واق واق کردند،این بی شرفو باید قلادشو به چیزی ببندی والی بد جوری گاز میگیره

  • براخاص
    0

    مسئولین کشور ما مثل اینکه لالمونی گرفتن یکبار برای همیشه جواب. دندان شکنی به این متوهم بی شرف بدن،اگر واقعا می‌ترسین بگین تا خود مردم پاسخ لازمو به این آدم خبیث بدن،بیشتر از این با حیثیت این مردم واین کشور بازی نکنین،بی عرضه بازی هم حدی دارد

  • فتاحی
    0

    کودتا و برگردوندنت یادت نره اری جون.

  • صفر
    0

    اردوغان جان اگه اراده ایران و روسیه نبود،خودت هم الان بجای تکیه زدن بر صندلی راحتی کاخ رییس جمهوریت از ترس تعقیب کودتاچیهای غربی وامریکایی الان تو سوراخ موش بودی، الهام دماغ هم بایست تاحالافهمیده باشه، که اراده وخواست ایران و روسیه بوده که اذربایجان اراضی اشغالی رو پس بگیره،وبه اصطلاح پیروزجنگ بشه، وگرنه اگر اراده بر نابودی اذربایجان بود تمام دنیا هم جمع میشدن نمیتونستن کاری بکنند و الان الهام علی اف تو زندانهای ارمنستان داشت یه قل دوقل بازی میکرد،همچنانکه تمام دنیا جمع شدن بشار اسد رو سرنگون کنند وایران وروسیه همه شون رو داغدارکردن، سیاست بازهای دنیا خوب میفهمن که بدون اراده ایران وروسیه تو این منطقه اب هم نمیشه خورد.

  • شهروند
    0

    اقای اردوغان نیش ایران خیلی درد ناکه.

    نظرات شما -
    • علیرضا
      1

      مگه سگه؟

  • کاربر ناشناس
    0

    آشغال

  • م.م
    0

    به راستی اردوغان بی چشم و رو و نمک نشناس ، به نمایندگی از اسرائیل و آمریکا مشغول تحریک الهام علیف برای تنش بیشتر و کشدار با ایران است.لازم است خود مردم ترکیه افسار ایشان را بکشند .دیوانگی های اردوغان با این تنش آفرینی های مکررش حتما کار دست مردم ترکیه خواهد داد.ما خیر خواهانه این توصیه را گفتیم حال خود دانید.

  • قلندر واقعی
    0

    چی شد ؟ ما که واسه ارباب حلقه ها شیریم چرا واسه ترکیه موش کوچولو لال شدیم؟؟؟!!!

  • رستک
    0

    خفه مردک نمک به حرام بی چشم رو

  • ایرانی
    0

    دوستان بهترین تو دهنی به اردو واق اینه که وقتی میری وسیله یا لباس بخری دنبال جنس ترکش نباشی .

    نظرات شما -
    • جو
      0

      آفرین ،آفرین ،آفرین ،،بهترین پاسخ

  • م ب
    0

    رجب رجب خوابی که جناب پوتین واست دیده بدخوابیه فعلا قدرت های دنیا دارند فوتت میکنند که راحت پوستت کنده بشه

  • جو
    0

    رفتار منطقی ؟؟؟؟؟نه خیلی خودش منطقی است؟؟؟؟ خخخخخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها