رئیس قوه قضاییه:

با کنترل بازار، از فشار بر مردم کاسته شود

رئیس قوه قضاییه گفت: در خصوص کنترل بازار از روسای کل دادگستری استان‌ها درخواست داریم به سازمان تعزیرات کمک کنند تا با افرادی که این زمینه سوءاستفاده می‌کنند، احتکار می‌کنند و اقلام را با قیمت بالا می‌فروشند، برخورد شود .

با کنترل بازار، از فشار بر مردم کاسته شود

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار با اقشار مختلف خوزستان که امروز (۶ آبان‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان را باید به صورت ویژه دید زیرا خوزستان تاریخی درخشان و استثنایی دارد و همیشه مدافع دین، حق و حقیقت بوده است.

وی با بیان اینکه باید مسائل خوزستان را ویژه و فوق العاده دیده شوند، افزود: شایسته نیست در برخی مسائل اولیه مثل محیط زیست، بیکاری، تبعیض‌ها و... در خوزستان لنگ باشیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: برای اینکه خوزستان ویژه دیده شود، مسئولان استان خوزستان باید پیش‌قدم باشند و به این مساله کمک کنند. همان طور که در بسیاری از امور، خوزستان جلودار بوده است، برای دیده شدن خوزستان نیز مسئولان استان باید جلودار باشند.

محسنی اژه‌ای عنوان کرد: امروز مردم کشور توقع بیشتری از ما دارند زیرا هر سه قوه می‌گویند تابع ولی امر هستند و می‌خواهند خدمت کنند؛ امیدواریم بتوانیم دست در دست هم مشکلات را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد کرده‌ایم که برای بنیاد شهید، جانبازان و ایثارگران یک مجموعه ویژه ترتیب داده شود تا بخشی از آنچه مربوط به قوه قضاییه می‌شود در دادگاهی خاص بررسی و موضوع، توسط یک قاضی رسیدگی شود.

رئیس قوه قضاییه افزود: همچنین پیشنهاد می‌کنیم که امکان ایجاد شورای حل اختلاف مخصوص خانواده‌های شهدا و ایثارگران بررسی شود تا اگر این خانواده‌ها نسبت به یکدیگر یا افرادی شکایت داشتند، در این شوراها بررسی شود.

وی افزود: باید شورا و شوراهایی تشکیل شود تا قبل از ثبت پرونده‌ها در دادگاه‌ها به آن‌ها رسیدگی شود. ما از این کار استقبال می‌کنیم زیرا بسیار خوب و لازم است.

محسنی اژه‌ای با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد گفت: ما در تلاش هستیم از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم، نظام ما باید یک نظام مردمی باشد اما این به حرف نیست و باید در عمل محقق شود.

وی افزود: بسیاری از مسائل مهم کشور از اول انقلاب تاکنون با کمک مردم حل شده است. هر زمان که از کمک مردم استفاده شده، مسائل با هزینه کمتری حل شده و اگر دولت به تنهایی اقدام کرده، یا مشکلات حل نشده و یا با هزینه‌ای بالا حل شده است.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیون نیز گفت: پیشنهاد می‌کنیم با کمک حوزه و دادگستری استان خوزستان، طلبه‌های مستعد و فاضل را با آموزش‌های فشرده و تخصصی برای امر قضاوت و سایر بخش‌های دستگاه قضا جذب کنیم و از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: عزم بر این است که هر سه قوه برای بهتر شدن امور کشور، رفع مشکلات، کم کردن هزینه‌ها و حل مشکلات مردم تلاش کنند. ما از همه نقطه نظرات مردم و اقشار و پیشنهادات اصلاحی استقبال می‌کنیم.

وی در خصوص بحث تغییر کاربری اراضی نیز گفت: در این خصوص مسئولان باید به زمان خود اقدام کنند و در بحث تغییر کاربری‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز ورود کنند. آن‌ها باید در ابتدای امر به این مسائل ورود کنند نه اینکه پس از ساخت و ساز برای تخریب به قوه قضاییه مراجعه کنند زیرا این مسائل چند وجهی است و در ادامه با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مهم‌ترین مساله‌ای که در این شرایط به آن نیاز داریم اشتغال و تولید است، تصریح کرد: درصد قابل توجهی از جرایم در خوزستان مربوط به افرادی است که به دلیل بیکاری به سرقت‌های خرد و اعتیاد و مواد روی آورده‌اند و ناهنجاری‌ها در خوزستان مربوط به بیکاری است.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: مسئولان باید به حمایت از تولید بپردازند و اجازه ندهند کارخانه‌ها به تعطیلی کشیده شوند زیرا دشمن به دنبال این مساله است.

وی در خصوص گرانی و لزوم کنترل بازار گفت: ما می‌دانیم دولت در تنگنا است و با فشارهای بیرونی و داخلی مواجه است. در خصوص کنترل بازار از روسای کل دادگستری استان‌ها درخواست داریم به سازمان تعزیرات کمک کنند تا با افرادی که این زمینه سوءاستفاده می‌کنند، احتکار می‌کنند و اقلام را با قیمت بالا می‌فروشند، برخورد شود و با کنترل بازار تلاش شود تا از فشار بر مردم کاسته شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    کوگوش شنوامردم مردندرفتنندجایگاه ابدی

  • عبد
    0

    با این مدیر محترم سلام برسانید و به ایشان بفرمایید شاید بی اطلاع باشد یا شاید به هر حال اول بایستی از گرانی خود دولت جلوگیری کند نه با تعزیرات

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها