ابزاری که به مسیر انتقال مفهوم مهدویت کمک می‌کند/لزوم افزایش صبر منتظران ظهور

کارشناس علوم قرآنی گفت: برای انتقال و دریافت مفهوم عمیق مهدویت تنها آگاهی پیدا کردن از راهکار‌های تاثیرگذار در این زمینه، ضمانت موفقیت نخواهد بود.

ابزاری که به مسیر انتقال مفهوم مهدویت کمک می‌کند/لزوم افزایش صبر منتظران ظهور

بلکه فردی که می‌خواهد چنین مفهوم اصیل و ارزشمندی را انتقال دهد و یا آن را دریافت کند باید به طور ذاتی از یکسری زمینه‌های لازم برخوردار باشد.

محمدرضا کربلایی کارشناس علوم قرآنی گفت: از موضوعات مهمی که در روند انتقال فرهنگ مهدویت باید همواره به آن توجه داشته باشیم، استفاده از ابزار‌های لازم و مناسب در این مسیر است چراکه گاهی انتخاب نادرست در این راستا می‌تواند نتایج جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش وسیع فضای مجازی و استفاده از شبکه‌های ارتباطی مختلف در این فضا برای موضوعات مختلف، بهتر است مومنان و همچنین افراد دست اندرکار برای انتقال مفهوم مهدویت از فضای مجازی هم به شکلی ویژه بهره بگیرند چرا که در روزگار کنونی مردم بخش زیادی از زمان خود را به استفاده از چنین فضا‌هایی اختصاص می‌دهند.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: نگارش کتاب‌های مفید درباره امام زمان (عج) و همچنین موضوع مهدویت یکی دیگر از راه‌های مهمی است که عالمان و نویسندگان حوزه دینی و اعتقادی می‌توانند همواره به آن توجه جدی داشته باشند از این رو لازم است نویسندگان با به روز کردن اطلاعات خود در چنین حوزه‌هایی هرچه جدی‌تر و با اراده‌تر در مسیر ارائه راهکار‌های تاثیرگذار گام بردارند.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: البته برای انتقال و دریافت مفهوم عمیق مهدویت تنها آگاهی پیدا کردن از راهکار‌های تاثیرگذار در این زمینه، ضمانت موفقیت نخواهد بود بلکه فردی که می‌خواهد چنین مفهوم اصیل و ارزشمندی را انتقال دهد و یا آن را دریافت کند باید به طور ذاتی از یکسری زمینه‌های لازم برخوردار باشد، چون فردی که هیچگونه زمینه لازم را در امور دینی و مذهبی نداشته باشد، نمی‌تواند در این مسیر به موفقیت دست پیدا کند.

کربلایی افزود: افرادی که در راستای انتقال مفهوم مهدویت گام بر می‌دارند باید هویت اخلاقی خود را پرورش دهند و برخی از خصوصیاتشان مانند صبر را بیش از پیش بالا ببرند چرا که یک فرد منتظر به طور ذاتی باید شکیبایی زیادی داشته باشد تا بتواند در مسیر انتظار برای ظهور حضرت قائم (عج) پابرجا یماند.

وی خاطرنشان کرد: فرد منتظری که تصمیم دارد در راستای انتقال فرهنگ مهدویت گام بردارد، باید از نظر عملکردی نیز شخصیتی فعال داشته باشد که در مواجهه با امور مختلف دچار هراس نشود چرا که تنها یک فرد برخوردار از عنصر ارزشمند شجاعت می‌توانند در مسیر بندگی و سپس انتظار به شیوه‌ای موفقیت آمیز عمل کن

منبع: میزان

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • دلسوز
    0

    اسلام خداپسندانه ای که در قرآن به داشتن ویژگی قیمومیت برتر فراگیر قابل اثبات بر همه ی ادیان توصیف گردیده این نیست که انسانها را به باور به تخیلات ساخته و پرداخته ی من در آوردی احساسات بی پایه ی بشر فرا بخواند و روز به روز با من در آوردیهای این تخیلات ، غافل از خشم خداوند ، دین و مذهب را در کلاف سر در گم این آلاینده های بشر ، بغرنج تر و گمراه کننده تر سازد. چرا باید جرئت و جسارت بشر تا این اندازه بی هیچ بیم و واهمه دین الهی را بازیچه ی من در آوردیهای خود قرار دهد و دین شناسان در مقابل این بزرگ ترین گناه نابخشودنی غافل از حساب رسی دقیق خداوند با خیال راحت هیچ خم به ابرو نیاورند ؟؟؟!!!

  • ناشناس
    0

    انسان خطا پذیر که با وحی الهی و جهان غیب هیچ ارتباط و تماس ندارد با کدام دلیل انکار ناپذیر قابل اثبات به خود جرئت و جسارت می دهد که پیوسته برای خود و دیگران بجای خداوند بنام دین مذهب با فلسفه بافیهای ذهن بی نهایت ناتوان خود اعتقاد سازی کند و مردم را با کمال بی پروایی به پایبندی و عمل به ساخته و پرداخته های بی دلیل این ذهن وادار سازد. مگر دین خدا بازیچه است که هر روز با بستن من در آوردیهای فلسفه بافی ذهن خود به آن ، زمینه ساز بغرنج و اثبات ناپذیر شدن این دین و گمراهی دین داران شویم؟؟؟!!! این چه گستاخی است که هر دم عده ای که با شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی بیگانه اند به خویشتن همیشه خطا پذیر خویش جرئت و جسارت می دهند ، بجای خداوند دانای مطلق آگاه به آشکار و نهان جهان هستی ، با ذهن بی نهایت محدود خویش برای خود و دیگران اعتقاد سازی کنند و ترتیب اثرهای هزینه بر و بیهوده به خود و دیگران تحمیل کنند؟؟؟!!!

  • دلسوز
    0

    وظیفه ی مسلمان در دین و مذهب گزینی چیست؟ --- دین دارانی که با اصرار ، حمایت از مذهب مظلوم اهل بیت (ع) را با حمایت از من در آوردیهای بشری منسوب به این مذهب یکی می دانند موظف اند با رجوع به شناختهای محکم فرهنگ دین داری قرآنی و تدبر در حقایق این شناختها و عرضه کیفیت دین داری خود با داده های سرشت نشین این شناختها در کیفیت دین داری خود چنانچه مطابق با این شناختها نباشد تجدید نظر کنند و ناهمگنیها را ، برای از دست ندادن آثار مثبت دین داری خود ، با آیات محکم و مفصل این شناختها همگن و هماهنگ سازند. خود داری از انجام و پیگیری پیوسته همگنی و هماهنگی دین داری خود با داده های محکم و مفصل شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی ذهن انسان را از راه درگیر کردن با من در آوردیهای متضاد با قرآن و عقل به لانه ی همیشگی شیطان مبدل می سازد. شیطان در این لانه هموراه برای تحقق بخشیدن به سوگند خود مبنی بر تلاش همیشگی برای دور ساختن متدینان از دین اصیل الهی و گمراه کردن آنان با به کار گیری من در آوردیها در لباس دین و مذهب ، دین داری انسان را بی اثر و نابود می کند و به بی دینی تبدیل می نماید. انسان دین دار اگر در صدد داشتن دین داری خدا پسندانه است و می خواهد برای عاقبت خویش در آخرت از دین داری خویش بهرمند شود باید نسبت به حفظ و حراست درست از دین داری خود و مصون نگه داشتن این داری از آلوده شدن به ترفندهای شیطان همواره داده های سرشت نشین شناختهای دین داری اصیل قرآنی را در ذهن داشته باشد و پیوسته به فکر همگن و هماهنگ ساختن دین داری خود با این داده ها باشد و بر عملی کردن این امرخدا پسندانه همیشه اصرار ورزد. دین سرشت نشین خداوند بازیچه نیست که بشر بتواند با افزودن من در آوردیهای تخیلات ذهن خود یا از راه منقولات نسنجیده ی غیر قرآنی متضاد با قرآن و عقل هر شکلی و شمایل و مراسم و شعایری را که خوشایند هوا و هوسهای دل و تخیلات او است به این دین بیافزاید و حساب و کتاب خداوند و مجازات سنگین پایان ناپذیر و نابخشودنی ناشی از این افزودنیها را با نهایت بی پروایی و بی تفاوتی نادیده بگیرد. با افزودن من در آوردیهای متضاد با قرآن و عقل به مذهب اهل بیت (ع) و اصرار خرد گریز بر این کار زشت کفر آمیز زیان بار، این مذهب را بدنام نکنیم و خشم خداوند را علیه خود بر نیانگیزیم و حتما پیش از این که خشم خداوند دامن گیر ما شود هرچه سریعتر توبه کنیم که فردا دیر است.

  • ناشناس
    0

    اگر گفته های آشکار و قابل اثبات خداوند در قرآن را ، که تاکید کرده دین خود را قابل درک و آسان و و بدون دشواری برای رفاه و آسایش زندگی دنیا و آخرت بشر ارسال کرده ، باور داریم هر تلاشی دانسته یا ندانسته برای فلسفه بافی و بغرنج سازی معانی ساده دین الهی با اندیشه های ناقص بشر ، که درک احکام و اعتقادات اصیل آن را برای اکثریت مردم دشوار می سازد ، جفا در حق دین و دخالت در شأن خداوندی است و با دقت و تدبر در فرق غیر قابل مقایسه میان علم بی حد و مرز خداوند و دانش ناچیز و بی نهایت محدود بشر چنین تلاشی را بحکم عقل محکوم و ظلم بزرگ در حق خداوند خواهیم یافت.

  • ناشناس
    0

    خداوند مهربان!!! ما را ازاین بیغوله ی تاریک قرآن گریز شبهات که سکوت بی منطق دین شناسان در آن قرار می دهد رهایی بخش.آمین

  • ناشناس
    0

    چرا ولی عصر (عج) را وارونه معرفی می کنیم؟؟؟!!! --- خدا لعنت کند دین فروشانی را که برای کوک ماندن آجیل زندگی خود با خام و خواب نگه داشتن مردم ، صاحب الزمان (عج) ؛ این احیا کننده مکتب توحیدی قرآن و مبارز نستوه علیه من در آوردیهای ذهن بیمار بشر را با انبوهی از منقولات جعلی متضاد با قرآن و عقل بصورت سپر بلای نجات بشر از گناهان و جنایتها و کثافتکاریهایی که خود بشر با دین گریزی و راحت طلبی و تن ندادن به تغییر خداپسندانه برای خود ایجاد کرده به تصویر کشیده اند و مردم دین دار پاک دل را برای فرارسیدن چنین روزی که بجز تحقیر برای آن حضرت چیز دیگری در بر ندارد و هرگز تحقق نخواهد یافت به انتظار فرا می خوانند و در این انتظار با ترفندهای گوناگون خود ، این مردم را پیوسته می دوشند. صاحب الزمان (عج) می آید و لی برای پاکسازی مجدد و نهایی دین خدا از آلاینده های خرافات من در آوردی بشر می آید. بشر بمانند زمان بعثت پیامبر اکرم (ص) اگر با اتمام حجت ولی عصر (عج) این آلاینده ها را رها کرد و این پاکسازی را پذیرفت و به مکتب قرآن بازگشت در آزمون الهی پیروز و رستگار خواهد شد و اگر آلاینده ها را رها نکرد و و پاکسازی را نپذیرفت پس از پشت کردن به این فرصت آخرین ، زندگی فلاکت و هلاکت بار را تا قیامت برای خود انتخاب کرده و تثبیت خواهد نمود. بشر با ظهور مهدی موعود (عج) بین انتخاب دو گزینه مخیر خواهد گردید گزینه رهایی و رستگاری یا گزینه فلاکت و هلاکت ابدی و این رهایی و رستگاری هرگز بی بها نخواهد بود چنانکه گزینه دیگر هرگز بی جزا نخواهد بود. بی تردید قرآن کریم وعده ی برقراری حکومت صالحان در این دنیا را داده و این با وجود شیطان و نفس اماره ی بشر همیشه جایز الخطا هرگز بمعنای برقراری مدینه ی فاضله ی همیشه تهی از ظلم و ستم و خالی از جنگ و بی عدالتی روی این کره ی خاکی نیست ؛ چنانکه برقراری چنین مدینه ای در زمان وجود مبارک پیامبر اسلام (ص) و در زمان خلافت مولای متقیان حضرت علی (ع) هم میسر نگردید . حرمت و شأن بزرگ پیامبر و اهل بیت و بندگان مقرب و اولیای صالح خداوند را باید از آلوده کردن با ترهات من درآوردی تخیلات ذهن ناتوان بشر مصون و پاک نگه داشت و از اسیر و بازیچه شدن این حرمت و شأن در چنگال پلید دین فروشان از خدا بی خبر دنیا پرست تا مرز جان فشانی جلوگیری به عمل آورد. یقین داشته باشیم احادیث و روایات متضاد با قرآن و عقل که ابزار ترویج اباطیل دین فروشان شده اند هرگز امکان ندارد از جانب پیامبر اکرم و اهل بیت مطهر آن حضرت که همگی پرورش یافته ی مکتب توحیدی قرآن اند صادر شده باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها