مطهری به جنتی؛ نامه شما درباره برجام تعرض به رهبری نیست؟/ آیا تکلیف شرعی دستگاه دیپلماسی را جنابعالی تعیین می‌کنید یا رهبری و مجلس؟

علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به آیت الله احمد جنتی به نامه مجلس خبرگان درباره برجام واکنش نشان داد.

مطهری به جنتی؛ نامه شما درباره برجام تعرض به رهبری نیست؟/ آیا تکلیف شرعی دستگاه دیپلماسی را جنابعالی تعیین می‌کنید یا رهبری و مجلس؟

متن کامل نامه نایب رییس مجلس به جنتی به شرح زیر است:

«جناب آقای جنتی دامت برکاته

رییس محترم مجلس خبرگان رهبری

با اهداء سلام در نامه‌ای که در ارتباط با خروج آمریکا از برجام نوشته‌اید، چند نکته قابل تامل است. در این نامه از طرفی پذیرفته‌اید که برجام با نظر مقام رهبری امضا شده است و از طرف دیگر از رییس‌جمهور خواسته‌اید که به خاطر خسارت‌های وارده ناشی از برجام از مردم عذرخواهی کند. آیا این دو سخن تناقض و احیانا تعریض ناخواسته به مقام رهبری نیست؟

همچنین گفته‌اید در صورت اخذ نشدن تضمین‌های جدی و محکم از اروپایی‌ها، خروج از برجام تکلیف شرعی و قانونی دستگاه دیپلماسی خواهد بود.

آیا تکلیف شرعی دستگاه دیپلماسی را جنابعالی تعیین می‌کنید با مقام رهبری؟ همچنین آیا تکلیف قانونی دستگاه دیپلماسی را جنابعالی تعیین می‌کنید یا مجلس؟

حقیقت این است که یکی از معضلات کشور ما دخالت نهادهای مختلف در کنار یکدیگر است. وظیفه مجلس خبرگان رهبری طبق قانون اساسی، گذشته از انتخاب رهبر در زمان خاص، نظارت بر بقای شرط عدالت در مقام رهبری و نظارت بر دستگاه‌های زیرمجموعه رهبر است.

ورود به مسائلی مانند برجام و تعیین تکلیف برای رییس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی از وظایف آن مجلس نیست، برای جنابعالی آرزوی توفیق الهی دارم.

با تقدیم احترام علی مطهری»

نامه که در بالا می خوانید در پاسخ به مطلب زیر است، درهمین راستا بخوانید:
مجلس خبرگان رهبری:روحانی عذرخواهی کند

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • خرم آبادی
    0

    درود بر شرفت. واقعا فرزند خلف استاد مطهری هستی ومعلومه برعکس دیگر آقازاده ها نان حلال خوردی فرزند نوح هم نشدی این دخالت بسیار بی جا بود در آیند در زمینه ورزش هم دخالت میکردن فردا به مربی تیم ملی هم گیر میدادند

  • سسی
    0

    آقای مطهری شما نایب رءیس مجلس هستید و از قانون اساسی خبر ندارید ، باید بر این مجلس گریست. اصل 57 راب خوانید در آ«جا نوشته است همه قوا زیر نظر رهبر هستند. ضمن اینکه رهبری تکلیف شرعی را مشخص کرده شما آقایان خوابید. وقتی مجلس وظیفه اش را انجام نمی دهد نباید به او تذکر داد این همان تحمل حرف مخالف است که شما شعار آ« را می دهید با توهین و کج فهمی ! کاش ذره ای از عظمت پدرتان را داشتید. و اف بر احمدی نژاد که شمای بدون ظرفیت مطرح و و در مجلس هفتم بر شما پافشاری کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها