لیماسول، بهشت قبرس جنوبی

لیماسول نام یک شهر ساحلی در در قبرس جنوبی است.

لیماسول، بهشت قبرس جنوبی

شهری که به لحاظ معماری و بافت شهری خارق العاده است و تلفیقی از مدرنیته و تمدن را در خود جای داده است. مناظر طبیعی بی نظیری در این شهر وجود دارد که به عکس های درون کارت پستال شبیه است. وجود این همه جاذبه در کنار صحنه های تماشایی دریای مدیترانه لیماسول را به یکی از پرطرفدارترین شهرهای قبرس جنوبی تبدیل کرده است. اگر با تور قبرس جنوبی سفر کنید می توانید از این شهر فوق العاده زیبا دیدن کنید. در ادامه به توصیف برخی از جاذبه های لیماسول خواهیم پرداخت.

کوریون باستانی

محوطه های باستانی شهر کوریون یکی از دیدنی ترین مناطق تاریخی قبرس جنوبی است. در کوریون باستانی می توانید سالن تئاتر قدیمی، ساختمان های کوچک و بزرگ، کلیساهای بیزانسی و سالن های بازی گلادیاتورها را تماشا کنید. سالن تئاتر این شهر متعلق به قرن دوم بوده و بعدها مورد بازسازی قرار گرفته است. کلیسای زیبا و قدیمی این شهر در قرن پنجم بنا شده و یک آبنمای رومی بسیار زیبا در جلوی آن به چشم می خورد. کوریون یک جاذبه محبوب در بین دوستداران موزاییک کاری محسوب می شود. خانه ها و ویلاهای خصوصی به هنر موزاییک مزین شده و چشم نواز است. در خانه گلادیاتورها نقوش رنگ آمیزی شده روی موزاییک ها داستان های از مبارزات برده ها را روایت می کند.

یکی از پرطرفدارترین بخش های گردشگری در لیماسول بازدید از محله قدیمی این شهر است. جایی که یک دژ قدیمی متعلق به قرن 14 در وسط شهر مشاهده می شود. در گذشته از این دژ به عنوان مرکز نظامی عثمانی استفاده می شد اما اکنون این محل به موزه باستان شناسی تبدیل شده و مجموعه ای از زره ها، سلاح ها و تمثال های مذهبی در آن به چشم می خورد. وجود کافه ها و رستوران ها با فضاهای جدید و امروزی در اطراف دژ، تضاد زیبایی را رقم زده است. وجود نمایشگاههای مدرن در کنار کلیسای جامع لیماسول یکی دیگر از تضادهای شگفت انگیز این محله است.

قلعه کولوسی

کولولسی نام یک قلعه نظامی بسیار کوچک بوده که توسط شوالیه های سن جان در قرن 13 بنا شده است. برای بازدید از این قلعه باید از پل متحرک و جالب آن عبور کنید. اولین چیزی که در هنگام ورود با آن مواجه می شوید تصویری از مصلوب شدن حضرت مسیح است. تماشای شهر از بالای قلعه یکی از مفرح ترین بخش های بازدید از قلعه کولوسی است.

موزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی محل نمایش انواع عتیقجات از زمان نئولیتیک تا رومی است. در این مکان سفالینه های قدیمی و تندیس های حیرت انگیزی را مشاهده می کنید که در بین اشیا قدیمی شاخص هستند. در یکی از بخش های موزه تندیس های مربوط به الهه های مصری و آرتمیس نگهداری می شود.

صخره آفرودیت

گفته می شود الهه آفریدیت در این مکان از امواج دریا متولد شد. این افسانه اگرچه حقیقت ندارد اما اثر جادویی مناظر این منطقه را نمی توان انکار کرد. دیدن غروب خورشید از صخره آفریدیت یکی از جلوه های باشکوه طبیعت است. عکاسان، نقاشان و شاعران زیادی از این محل الهام گرفته و آثار زیبایی خلق کرده اند که در دنیا ماندگار شده اند. مشهورترین نقاشی برگرفته از این منظره را می توان تولد ونوس اثر بوتیچلی هنرمند ایتالیایی دانست.

سواحل

برای بخشی از گردشگران تور قبرس ترک بازدید از لیماسول تنها با انگیزه آرام گرفتن در سواحل شگفت انگیز این شهر انجام می شود. یکی از سواحل فراموش نشدنی لیماسول واقع در شبه جزیره لیدیزمایل است. این ساحل 8 کیلومتری با شن های بژ رنگ و تلائلو آفتاب گرم آرامش و لذت بسیار زیادی به گردشگران می بخشد.

برای لذت بردن از تور لحظه آخری قبرس کافیست به وب سایت گردشگری لست تورز که معرفی کننده تور لحظه آخری و تورهای مختلفمانند تور قبرس شمالی و جنوبی میباشد سر زده و با کلی آژانس معتبر آشنا شوید

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها