هر رئیس‌جمهوری در این شرایط بیاید بهتر از روحانی نمی‌تواند عمل کند/ رقبا بدانند که در یک کشتی نشسته‌ایم/ روحانی نمی‌تواند بعضی از دلایل ایجاد شرایط کنونی کشور را بگوید

نایب رئیس فراکسیون امید معتقد است که هرکسی بجز حسن روحانی در شرایط کنونی بیاید بهتر از او نمی‌تواند کشور را اداره کند و تنها ممکن است با زور و دهان مردم را بستن، چند صباحی کشور را در یک مدار دیگری قرار دهد.

هر رئیس‌جمهوری در این شرایط بیاید بهتر از روحانی نمی‌تواند عمل کند/ رقبا بدانند که در یک کشتی نشسته‌ایم/ روحانی نمی‌تواند بعضی از دلایل ایجاد شرایط کنونی کشور را بگوید

محمدرضا تابش نماینده اردکان و نایب رئیس فراکسیون امید با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص عدم کفایت رئیس‌جمهور در مجلس، گفت: بخشی از موضوعات و مسایل مطرح شده نشات گرفته از احساس مسئولیت است و بخشی دیگر با مقاصد سیاسی است. مردم هم این موضوع را خوب درک می‌کنند.

او تاکید کرد: کشور در وضعیت خاصی قرار گرفته است و در جلسه غیرعلنی هم مطرح کردم که دلیل این شرایط تنها مسایل اقتصادی نیست بلکه مسایل سیاسی هم دخیل است. رئیس‌جمهور نمی‌خواهد بخشی از دلایلی را که موجب ایجاد شرایط کنونی در کشور شده عنوان کند و یا نمی‌تواند بگوید و کتمان می‌کند ولی رقبا هم باید توجه داشته باشند که ما همه در یک کشتی قرار گرفته‌ایم و هر رئیس‌جمهوری هم که در این شرایط بیاید بهتر از آقای روحانی نمی‌تواند عمل کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: ممکن است که اگر شخص دیگری در جایگاه ریاست جمهوری قرار بگیرد بتواند به صورت مقطعی تصمیماتی بگیرد که خوشایند مردم باشد کما اینکه تصمیمات نابخردانه و بد قبلی مانند سیلی بنیان برکن موجب شد تا نقدینگی افزایش پیدا کند و بهره بانک‌ها بالا برود و نتوانیم پایین بیاوریم.

تابش گفت: این نقدینگی هرجا که راهش را باز کند آنجا را داغان می‌کند. هرکسی بجز آقای روحانی بیاید در این شرایط بهتر از این نمی‌تواند کشور را اداره کند و تنها ممکن است مقطعی با زور و دهان مردم را بستن چند صباحی کشور را در یک مدار دیگری قرار دهد.

او افزود: ما باید دست به دست هم بدهیم و هر سه قوه برنامه عملی و کاربردی داشته باشیم و از تمام ظرفیت‌های مردم استفاده کنیم. همینطور تعامل سازنده با مردم دنیا و کشورهای همسایه داشته باشیم. این اقدامات می‌تواند ما را به مقصود رهنمون کند اما نسخه‌ای غیر از این پیچیدن، جو را امنیتی کردن یا با مردم مقابله قهرآمیز کردن راه را به جایی نخواهد برد.

نایب رئیس فراکسیون امید با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور درباره لزوم اعتماد مردم به مسئولان، گفت: جلب اعتماد مردم تنها در دست رئیس‌جمهور نیست و همه ارکان نظام باید با توجه به رهنمودهایی که رهبر انقلاب در این زمینه داشتند، اقدام کنند. رهبر انقلاب نسبت به مبارزه با فساد، کارآمدتر کردن تشکیلات، دستگاه‌ها و سه قوه توصیه‌های خوبی داشتند که همه اینها می‌تواند بن مایه وفاق میان هر سه قوه قرار بگیرد که با اصلاح ساختار سه قوه محقق شود.

تابش با انتقاد از ساختار فعلی سه قوه، تاکید کرد: من معتقدم ساختار سه قوه امروزی نیست و ما در بستری مجلس را هدایت و راهبری می‌کنیم که شکل گرفته دوران مشروطیت است. این ساختار برای آن زمان خوب بود ولی ساختار مجلس جوابگوی تحولات تکنولوژیکی و فکری امروزی نیست. ساختار قوه مجریه و قوه قضاییه نیز به همین شکل است. ما هم باید ساختارها را اصلاح کنیم و هم مسایل را الویت‌بندی کنیم و در این راستا برنامه‌ریزی داشته باشیم و از مشارکت مردم استفاده کنیم. نه اینکه ان‌جی‌اوهایی را که می‌آیند به صورت مجانی عمر و وقتشان را در اختیار کارآمد کردن نظام و دستگاه‌ها قرار می‌دهند منحل کنیم. باید کمک کنیم که نظام کارآمد شود.

او در پایان گفت: در سطح مسئولین باید مبارزه با فساد، رانت‌خواری و تبعیض از مسئولان شروع و به طبقات پایین‌تر هم تعمیم داده شود و مردم عزم جدی را ببینند که مجموع این اقدامات می‌تواند موجب اعتماد مردم شود.

منبع : اعتماد

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    فقط حرفهای یک من یک غاز می زنند همش قبلی قبلی ؟؟؟؟ شما چه گلی سر مردم زدید یک مشت نابخرد که بیشتر اختلاصها چه در دولتهای قبل و چه دولت کنونی توسط خودتان انجام می گیرد جالب است سود بانکی چهار درصدی در دولت قبل را به 16 درصد رسوندید و هنوز طلبکار دولت قبل هستید خواهشا از خودتان بگوئید هر چند که دولت قبل هم آش دهن سوزی نبود اما شما از او بدترید فقط فرا فکنی می کنید ( فرار به جلو )

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها