ایندیپندت: هر چقدر حلقه ازدواج گران تر باشد، احتمال طلاق بیشتر است

طبق تحقیقات، پرهزینه بودن ازدواج ارتباط معکوسی با دوام زندگی زناشویی دارد. محققان همچنین معتقدند که رفتن به ماه عسل به طور قابل توجهی خطر طلاق را کمتر می کند.

ایندیپندت: هر چقدر حلقه ازدواج گران تر باشد، احتمال طلاق بیشتر است

شاید برنامه ریزی و تدارک یک عروسی رویایی و پر زرق و برق یک تلاش پر هزینه باشد، اما جالب است بدانید که اگر مراسم جشن ازدواج شما ارزان تر باشد، احتمالش بیشتر است که زندگی مشترک شما دوام یافته و به آخر برسد.

هرچند مجلات مد و برندهای الماس و جواهرات همچنان از این ایده که عروسی ها باید عجیب و غریب و پر زرق و برق باشند حمایت می کنند، اما محققان به این نتیجه رسیده اند که ازدواج ساده و کم هزینه می تواند در دوام آن سودمندتر باشد.
دو استاد برجسته اقتصاد، اندرو فرانسیس-تان و هوگو میلیانون، در تحقیق اخیر خود، 3000 نفر از افراد متاهل را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که ویژگی های خاصی در اکثر این ازدواج ها وجود دارد که در افزایش یا کاهش احتمال طلاق آنها تاثیر دارد.
بر طبق این مطالعه، میزان طول مدت و دوام ازدواج ارتباط معکوسی با میزان هزینه مراسم ازدواج دارد.
نکته جالب این تحقیق، تاثیر قیمت حلقه بر ازدواج است. طبق مطالعه این دو محقق، اگر قیمت حلقه ازدواج زیاد باشد و به بیش از ۲۰۰۰ دلار برسد، احتمال طلاق زوجین بیشتر و بیشتر می شود.

به عنوان مثال، در مردان، هزینه هایی بین 2000 تا 4000 دلار (3،000 پوند) جهت خرید حلقه حدود 1.3 برابر خطر طلاق را در مقایسه با هزینه های بین 500 دلار (376 پوند) بیشتر می کند.
شبیه همین امر در مورد مراسم ازدواج هم صادق است. اگر هزینه جشن ازدواج کمتر از 1000 دلار (753 پوند) باشد، احتمال طلاق زوجین به مراتب کمتر است از ازدواج هایی که حدود 20،000 دلار (15،000 پوند) خرج بر می دارد.

اگرچه حلقه ها و جشن های عروسی می توانند مدت زمان ازدواج را تا حدودی تحت تأثیر قرار دهند، محققان دریافتند که عوامل دیگری هم در تداوم زندگی مشترک تاثیر دارد. به عنوان مثال، رفتن به ماه عسل به طور قابل توجهی خطر طلاق را کمتر می کند. محققان معتقدند، یک سفر آرامش بخش و کم هزینه در ایام ماه عسل به شدت در دوام روابط زناشویی کمک می کند.
به نظر می رسد، طبق این مطالعات، زن و شوهر های جوان بهتر است به جای هزینه های هنگفت در خرید تجملات و هزینه کردن برای جشن عروسی، پول خود را خرج آینده خود و به خصوص سفر (به طور مثال، ماه عسل) کنند. محققان بر اساس این مطالعه، نتیجه گرفته اند که زوجین به جای تقلید در مراسم عروسی، پول خود را خرج سفرهای ارامش بخش کنند.

منبع: ایندیپندنت

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ايدين
    0

    اگه دخترها توسط مادرانشان خوب تربيت شوند و در مدارس و دانشگاهها بجاي چرت و پرت . حداقل سالي 50 صفحه درباره زندگي متاهلي مطلب بدون نمره اموزش و كارگاه بگذارند و مشكل كار حل شود و دختران انقدر فكر كار و پول پول پول دراوردن نباشند و مهريه كم در حد درامد ده سال يك كارمند حداكثر گرفته شود و نظام حاكميت زمين ازران با وام ارزان در اختيار زوجهاي با بيش از 5سال بگذارد طلاق كم كم مي شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها