ضرر ٦٧٠‌میلیون تومانی فغانی و کمک‌هایش در جام جهانی

کار علیرضا فغانی و کمک‌هایش در جام‌جهانی ٢٠١٨ به بهترین شکل ممکن و با عملکرد خوب در دیدار رده‌بندی به پایان رسید.

ضرر ٦٧٠‌میلیون تومانی فغانی و کمک‌هایش در جام جهانی

این روزها صحبت‌های زیادی پیرامون دستمزد تیم داوری ایران در جام‌جهانی می‌شود، اما سایت معتبر GOAL روز گذشته در گزارشی به چگونگی محاسبه حقوق داوران در جام‌جهانی پرداخت. طبق این گزارش که چارچوب خاصی را معین کرده، تمامی ٣٦ داور حاضر در جام‌جهانی ٢٠١٨ که در ٤‌سال اخیر از سوی کارشناسان فیفا زیر نظر گرفته شده بودند، ٧٠‌هزار دلار به‌عنوان دستمزد اصلی دریافت می‌کنند و به ازای هر مسابقه هم که سوت زدند، ٣‌هزار دلار به حساب آنها واریز می‌شود، البته قضاوت ٢ بازی رده‌بندی و فینال دستمزد ٥‌هزار دلاری دارد.

از سوی دیگر کمک‌داوران نیمی از این مبلغ یعنی ٣٥‌هزار دلار را به‌عنوان دستمزد ثابت دریافت می‌کنند و ٢‌هزار دلار هم برای قضاوت هر بازی در این جام برای آنها منظور می‌شود. این دستمزد برای بازی‌های رده‌بندی و فینال ٤‌هزار دلار محاسبه شده است. با این حساب علیرضا فغانی ٨٦‌هزار دلار و محمدرضا منصوری و رضا سخندان هر کدام ٤٥‌هزار دلار بابت حضور در جام‌جهانی دریافت خواهند کرد. البته این مبلغ بعد از مدتی به حساب فدراسیون فوتبال ایران واریز می‌شود تا از این طریق به دست داوران ایرانی برسد. نکته جالب اینجاست که فغانی قبلا اعلام کرده بود فدراسیون دستمزد داوران را دلاری دریافت می‌کند و ریالی به‌ آنها می‌دهد!

احتمالا مبنای محاسبه فدراسیون هم ارز دولتی است که هر دلار با قیمت ٤٢٠٠ تومان تبدیل می‌شود. در این صورت دستمزد فغانی ٣٦١‌میلیون تومان و دستمزد کمک‌هایش ١٨٩‌میلیون آب می‌خورد. در شرایطی که اگر فدراسیون همان دلارها را به آنها تحویل بدهد، در بازار آزاد این روزها با قیمت حدود ٨‌هزار تومان دستمزد فغانی ٦٨٨‌میلیون و دستمزد منصوری و سخندان ٣٦٠‌میلیون تومان ارزش دارد. این بدان معناست که فغانی ٣٢٧، کمک‌هایش هر کدام ١٧١ و در مجموع تیم داوری ایران ٦٦٩‌میلیون تومان ضرر خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

719

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها