علی‌ محمد شاعری: خشکسالی در ایران تا سال 2039 ادامه دارد

عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع  طبیعی مجلس معتقد است: تا سال 2039 طبق آخرین گزارشات معاهده تغییر اقلیم در ایران خشکسالی ادامه دار خواهد بود.

علی‌ محمد شاعری: خشکسالی در ایران تا سال 2039 ادامه دارد

علی‌ محمد شاعری نماینده دوره دهم از حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه در استان مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبر فوری و در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه خشکسالی در کشور ما تا چه زمانی ادامه دارد و آیا کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس پیش بینی از این موضوع دارد یا خیر؟ گفت: طبق پیش بینی ها و گزارش ها از منابع معتبر (دبیر خانه کیتو) و با توجه به تغییر اقلیم در کشور ما ایران روند خشکسالی در کشور ادامه دار خواهد بود. ما باید برای غلبه بر خشکسالی برنامه های بلند مدت داشته باشیم این درحالی است که با برنامه های کوتاه مدت و ضربتی نمی توانیم این مشکلات آبی را حل کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: من پیش بینی های می کنم تا سال 2039 میلادی روند خشکسالی در کشور ایران ادامه دار خواهد بود و میزان بارندگی از 250 میلی لیتر متوسط در ایران به 200 میلی متر کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی می بایست برنامه بلند مدتی و جامع برای مقابله و پیشگیری از اثرات خشکسالی را تهیه و تنظیم کنند، تصریح کرد: ما با روش های گذشته و سنتی نمی توانیم بر خشکسالی کشنده و ادامه دار فعلی غلبه پیدا کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بحران آب جدی است و اگر چاره ای نیاندیشیم این بحران خشکسالی بر ما غلبه خواهد پیدا کرد.

او در پایان با اشاره به این موضوع که اما اگر با برنامه ریزی و اقدام علمی و جهادی برویم به جنگ خشکسالی مثل بسیاری از کشورها می توانیم موفق شویم، خشکسالی کاملا قابل مدیریت است، اظهار کرد: اگر با برنامه ریزی علمی و مدیریت جامع با خشکسالی روبرو شویم حتما بر آن غلبه خواهیم کرد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها