حجت الاسلام ابراهیمی در گفت و گو با خبرفوری:

مشی و سلوک امام رضا(ع) باید در جامعه ایران پیاده شود/ از ائمه اطهار غافل نشویم

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: باید مشی و سلوک امام رضا(ع) را در جامعه ایرانی به بهترین شکل ممکن پیاده کنیم.

مشی و سلوک امام رضا(ع) باید در جامعه ایران پیاده شود/ از ائمه اطهار غافل نشویم

حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو‌ جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی سایت خبر فوری درباره ویژگی های امام رضا(ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار از جمله معصومین ما بودند که در باب خردورزی و حکمت درایت بسیاری داشتند به گونه ای که در زمان پذیرش ولایت عهدی مامون با اتخاذ یک موضع عاقلانه تمام نقشه های مامون عباسی را خنثی کردند.

وی خاطرنشان کرد: روحیه و تفکر دانشمندی امام رضا(ع) در طول امامت شان چه در شهر مدینه و چه در زمان حضور در خراسان سبب شد تا بسیاری از دشمنان مسلمانان شیفته ایشان شوند و در مسیری که این بزرگوار حرکت می کرد قدم بردارند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه امام رضا مظهر مدافع بر حق اسلام، قرآن و دین بودند تصریح کرد: این بزرگوار در مقابله با مامون عباسی در جهت دفاع از ارزشهای اسلامی تمامی اقدامات لازم را انجام دادند و در این مسیر از هیچ اقدامی فرو نگذاشتند.

ابراهیمی تاکید کرد: بدون شک شیوه اداره جامعه اسلامی در زمان امام رضا(ع) می تواند نقشه راه مسئولین باشد تا در جهت حل مشکلات و مسائل کشور گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا در طول ۲۰ سال امامت خود همواره در مسیر رضایت مردم کردند و در این مسیر از هیچ موضوع و موردی کوتاه نیامدند که پذیرش ولایت عهدی مامون شاید یکی از آنها باشد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه سلوک و مشی ائمه رویکرد جامعی برای حل مشکلات جوامع اسلامی است تاکید کرد: امیدوارم مسئولان ما با نگاه به زندگی ائمه اطهار و حکمت و تدبیر آنها در جهت حل مشکلات و معضلات کشور وارد عمل شوند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) پرورش یافته ی مکتب قرآن اند --- مگر مشی و سلوک امام رضا (ع) سوای مشی و سلوکی است که در داده های رفتار شناسی مکتب توحیدی قرآن آمده است که شما آن را به امام رضا منحصر می سازید گو این که این بزرگان والا مقام دینی سوای دین داری قرآنی به مسلمانان معرفی کرده اند؟؟؟!!! جدا کردن بزرگان دین از مکتب توحیدی قرآن زمینه را بدست شیادان سود جوی دین فروش دنیا پرست برای جعل و نسبت دادن هرچه که را که برای تامین و تضمین هدفهای خود هوس می کنند به دین و مذهب اضافه کنند و ظالمانه و بی پروا در بوق و کرناهای فراون خود به معصوم نسبت بدهند. آیا هیچگاه در آموزش دین داری به مردم و در تبلیغ دین مسئله ی تمرکز روی شخصیتهای بزرگان دین را جدای از شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی با محک اصول قرآنی و عقلی سنجیده و ارزیابی کرده ایم؟؟؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها