اوقات فراغت فرصت تربیت مهدی باوران و مهدی یاوران است

حجت الاسلام یوسفیان با تاکید بر لزوم هماهنگ کردن افکار، گفتار و رفتار نوجوانان و جوانان با آموزه های مهدوی، گفت:باید از فضای مستعد اوقات فراغت برای ایجاد باور به مهدویت در نسل آینده استفاده کرد.

اوقات فراغت فرصت تربیت مهدی باوران و مهدی یاوران است

حجت الاسلام محمد یوسفیان، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت بر لزوم توجه به موضوع مهدویت و انتظار در برنامه های تابستانی و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان تاکید کرد و افزود: یکی از موضوعات مهم در فضای زندگی انسان ها بویژه در ایام نوجوانی، موضوع تربیت است چرا که با تربیت مسیر رشد و بالندگی انسان هموار می شود.

وی بیان کرد: حرکت در مسیر تربیت باید به گونه ای مدیریت شود که انسان بهره اخروی نیز ببرد، به عبارت بهتر رشد و تربیت جسمی و روحی باید به صورت توامان لحاظ شود.

حجت الاسلام یوسفیان در ادامه گفت: برای پیوند با خدای متعال، واسطه هایی از سوی خدا منصوب شده اند تا انسان را در فضای معنوی زندگی هدایت کنند و به دلیل آنکه نوجوانان و جوانان نیاز به راهنمایان الهی برای طی کردن مسیر تعالی و رشد دارند، نیازشان به هدایت راهنمایان الهی بیشتر است.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه اردوهای دانش آموزی فرصتی مغتنم برای انس نوجوانان با این راهنمایان است، تصریح کرد: می توان با استفاده از فضای مستعد این اردوها در کنار برنامه های تفریحی برای رشد فکری و معنوی نسل آینده بهره برد؛ البته این مهم نیازمند برنامه ریزی است.

وی تاکید کرد: بنابر تصریح روایات، گام برداشتن در مسیر انتظار همچون جهاد در راه خدا است لذا اگر برنامه های اوقات فراغت تابستان با موضوع «انتظار» پیوند داشته باشد، بدون شک نتایج خوبی به دست می آید؛ لذا آشنا کردن و نهادینه سازی این مفهوم از طرقی همچون ایجاد انس با امام عصر(عج) باید در دستور کار برنامه ریزان و مجریان برنامه های اوقات فراغت باشد.

یوسفیان تلاش برای هماهنگ کردن افکار، گفتار و رفتار نوجوانان و جوانان با آموزه های مهدوی، ابراز کرد: باید کاری کنیم که در بستر برنامه های تابستانی انتظار در عمل تبلور بیابد تا باور به تحقق وعده ظهور از اکنون در جان نسل آینده ایجاد شود.

کارشناس مهدوی با بیان اینکه انتظار زمینه ساز سه بعد دارد، گفت: این سه بعد عبارتند از: خودسازی برای ظهور، فضاسازی جامعه مبتنی بر انتظار و دگرسازی به این معنا که فضای جامعه برای ظهور آماده و تلاش شود که دیگر افراد جامعه هم در مسیر ظهور گام بردارند و مسئولیت پذیر شوند.

حجت الاسلام یوسفیان در پایان خاطر نشان کرد: همسو با غلبه رویکرد تربیتی بر برنامه های اوقات فراغت و اردوهای آموزشی، ضرورت دارد در این فضاها مسئله انتظار و مهدویت با تاکید بر خودسازی، فضاسازی و دگرسازی تقویت شود. توجه به این موضوع را می توان در فعالیت ها و برنامه های هنری هم مورد توجه قرار داد و باور به مهدویت و ظهور را به مخاطب نیز منتقل کرد.

منبع: شبستان

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    هر بشری با هر بهانه ای دین خدا را با آمیختن با تخیلات من در آوردی بی پایه ی قرآن ستیز و خرد گریز بشر آلوده کند و به بازیچه تبدل نماید با خداوند قهار انتقام گیر طرف است و در قیامت از عذاب الهی پایان ناپذیر گریزی نخواهد داشت. مهدی باوری و مهدی یاوری را با پایبندی به اصول شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی می توان به اثبات رساند. آمیختن من در آوردیهای بی پایه ی متضاد باقرآن و عقل به دین و مذهب ، مهدی ستیزی و دشمنی با خداوند و دین و مذهب است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها