ابلاغ افزایش قیمت شیرخام بدون اطلاع وزارت جهاد کشاورزی

رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت مصوبه افزیش قیمت نرخ خرید شیرخام و لبنیات را بدون تائید و امضای وزیرجهاد کشاورزی ابلاغ کرده که این عمل خلاف قانون است.

ابلاغ افزایش قیمت شیرخام بدون اطلاع وزارت جهاد کشاورزی

احمد مقدسی با اشاره به قانون انتزاع و واگذاری تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: بر اساس قانون انتزاع بدون تائید وزارت جهاد کشاورزی وزرات صنعت، معدن و تجارت اجازه تعیین قیمت محصولات کشاورزی و ابلاغ آن را ندارد.

وی یادآور شد: پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی برای نرخ خرید هر کیلوگرم شیرخام ۱۷۵۰ تومان بود اما، در ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت آن با ۹ درصد افزایش ۱۵۷۰ تومان تعیین شده است.

به گفته مقدسی، در چهار سال گذشته قیمت خرید شیرخام از دامداران بدون تغییر مانده در حالی که به طور معمول باید هر ساله ۱۰ درصد افزایش قیمت برای آن در نظر گرفته می شد و بر همین اساس اکنون قیمت خرید هر کیلوگرم شیرخام باید ۴۰ درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت تمام شده تولید هر کیلو گرم شیرخام برای دامداران ۱۷۵۰ تومان است، افزود: این قیمت بدون در نظر گرفتن ۱۰ درصد سود برای تولیدکنندگان است.

رییس انجمن صنفی گاوداران ایران یادآوری شد: پیش از این وزیرجهاد کشاورزی در نامه ای به رییس جمهور خواستار افزایش ۱۸ درصد نرخ شیرخام شده بود اما، به نظر می رسد وزیر صنعت، معدن و تجارت منتظر نظر رئیس جمهور هم نمانده است.

مقدسی در پایان تاکید کرد: انجمن نسبت به اقدام غیر قانونی وزیر صنعت و ابلاغ افزایش قیمت شیرخام بدون اطلاع وزارت جهاد کشاورزی سکوت نمی کند و شکایات خود را به اطلاع مراجع مربوطه می رساند.

منبع: سایت اقتصادآنلاین

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها