ساعی در گفت و گو با خبرفوری:

قانون برای زن و مرد یکی است/ وزارت آموزش و پرورش باید درباره علت حذف حق عائله مندی معلمان زن مجرد به مجلس توضیح دهد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش باید درباره حذف حق عائله مندی معلمان زن مجرد به مجلس پاسخ دهد.

قانون برای زن و مرد یکی است/ وزارت آموزش و پرورش باید درباره علت حذف حق عائله مندی معلمان زن مجرد به مجلس توضیح دهد

زهرا ساعی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره حذف حق عائله مندی معلمان زن مجرد از سوی وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: باتوجه به تصمیم وزارت آموزش و‌ پرورش در راستای حذف این حق عائله مندی تنها از معلمان زن مجرد کمیسیون اجتماعی در جلسه اخیر کمیسیون این موضوع را بررسی و تذکرات لازم را به وزارتخانه و وزیر مربوطه ابلاغ کرد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از معلمان مجرد به خصوص زنان به نوعی خودسرپرست هستند و پدر و مادر و بعضا اعضای خانواده هایشان را تحت تکلف دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: قطعا حذف حق عائله مندی معلمان زن مجرد نوعی تضعیف حقوق زنان محسوب می شوذ از این رو ما درصدد هستیم با انجام کار کارشناسی دقیق در این راستا با حضور مسئولین وزارت آموزش و‌ پروش وارد عمل شویم.

ساعی درباره اینکه اگر قرار به حذف حق عائله مندی برای افراد مجرد از سوی وزارت آموزش و پرورش بوده است چرا این موضوع تنها برای معلمان زن مجرد صورت گرفته است گفت: قطعا این تصمیم غیرقابل است چرا که ما آماری در اختیار داریم که بسیاری از معلمان زن مجرد از پدر و مادر خود و حتی خواهران و برادرانشان مراقبت و نگهداری می کنند و این مصوبه وزارت آموزش و پرورش اجحاف در حق و حقوق آنها محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: قانون باید برای همه یکسان و زن و مرد ندارد از این رو اگر آموزش و پرورش قرار است تصمیمی را اتخاذ کند نباید تفاوتی را برای نوع جنسیت افراد در نظربگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اینکه چرا آموزش و پرورش این اقدام را انجام داده است اظهارکرد: قطعا خود وزیر و معاونیش باید در این باره پاسخگو باشند اما چیزی که به ما مربوط است این است که قطعا ما اعتراض خود را در این راستا انجام خواهیم داد چرا که این موضوع با منطق ما همخوانی ندارد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • حميد
    0

    باسلام.. بايد از مواضع مفيد خانوم دكتر ساعي كه همواره به دنبال رفع مشكلات مردم بوده و هستند تشكر كرد

  • حسین
    0

    طبق قانون حق عایله مندی به افراد متاهل تعلق می گیرد و چنانچه همسر هر نفر شاغل باشد به او تعلق نمی گیرد و یا اگر مجرد باشد .مثلا اگر مردی هم مجرد باشد به او تعلق نبایستی بگیرد . یا اینکه اگر مردی خود شاغل باشد اگر همسرش هم شاغل باشد اصولا نبایستی به وی تعلق بگیرد چون این مبلغ ناچیز به افرادی بایستی داده شود که خانه دار و فاقد شغل و منبع درامد باشند

  • الي
    0

    سلام خداقوت به همه / دبير و معلم زيبا ترين كلمه خداست و بعد از شهادت محبوب ترين نزد مردم . حال اگر به معلمان يا همان فرهنگيان نگاه ويژه خوبي نمي كنيم حداقل مي بايست متعادل رفتار كنيم مثلا ميانگين دريافتي فرهنگيان مي بايست از نمره بيست نمره چهارد بگيرد ولي متاسفانه ميانگين دريافتي سالانه نمره كمتر از هشت مي گيرد كه اين درست نيست . بايد حداقل امتيازات خوب مانند سهميه حودرو نه پرايد خودرو كف ال 90 باشه و با سنوات خدمتي بالا بهتر بشه . بايد حداقل بن لباس شيك داشته باشند هم كيفيت داشته باشه هم طراحي زيبا . مثلا داشتن بيمارستان رستوران مراكز تفريحي فرهنگيان بسيار كار ساده اي است بايد خودشان سهامدار باشند . و امتياز قبولي پزشكي ووو داده بشه خودشون بيمارستان را اداره كنند اول دبير بشن بعد دكتر دندان و پرستار... چرا با داشتن 500هزار معلم و فرهنگي تقريبا يك كشور كوچك اروپايي جمعيت فرهنگيان با خانواده هستند چرا بيمارستان ارتش و سپاه هست بيمارستان فرهنگيان و حوزه نيست... چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • سارا
    0

    فقط از مجردهای زن کم کرده اند ؟ یعنی از مجردهای آقا کم نکرده اند ؟ خدا ازشان نگذرد . چقدر تبعیض ... خداوند آنان را خوار و رسوا کند . پس دیوان عدالت اداری هم مرد پرست است . البته بیشتر از این توقعی از آنان نیست .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها