راز ثروتمند شدن بر ملا شد/ چگونه از طریق روش تناسب ثروتمند شویم؟

تناسب به معنی تعادل در دخل و خرج است. هر چه تفاوت بین درآمد و هزینه کم تر باشد، احتمال ثروتمند شدن شما بیشتر است.

راز ثروتمند شدن بر ملا شد/ چگونه از طریق روش تناسب ثروتمند شویم؟

رسانه ها معمولا تصویری خاص از آنکه ثروتمند است ترسیم می‌کنند. عمارت و خانه های بزرگ، اتومبیل های گران قیمت، اداره ی بزرگترین کارخانه ها و مشاغل و... همگی از جمله ویژگی هایی است که رسانه ها به ثروتمندان نسبت می‌دهند. اگر تصورتان از ثروت به این صورت باشد، پس باید به شما بگویم که ثروتمند شدن احتمالا برای شما یک رویای غیرممکن است.

حقیقت این است که بیشتر افراد "ثروتمند" زندگی عادی دارند. شما احتمالا حتی از ظاهرشان متوجه نخواهید شد که آنها ثروتمند هستند چرا که به هیچ وجه کلیشه های مد نظر ما را رعایت نمی‌کنند. بیشتر افراد ثروتمند مانند شما و من هستند و از زرق و برق و تجملات عجیب و غریب دوری می کنند.


تناسب، راز ثروتمند شدن است

راز ثروتمند شدن در یک جمله به این صورت خلاصه می‌شود: تناسب را رعایت کنید.

هر چه تفاوت بین آنچه که کسب می‌کنید و آنچه هزینه می‌کنید(یعنی دخل و خرج) بیشتر باشد(به این معنا که درآمد بیشتر از هزینه باشد)، در زمان کم‌تری ثروتمند شده و پول به دست آمده توسط شما به اندازه ای خواهد شد که با آن، هر چه بخواهید بتوانید بخرید.

شاید فکر کنید که این نوع زندگی کردن بسیار آسان است. اما نه، این در واقع خیلی سخت تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. بسیاری از افرادی که شما آنها را با خانه های بزرگ و ماشین های فانتزی می‌بینید، ثروتمند نیستند چون بدهی های بسیاری دارند و به همین دلیل، دخل و خرجشان با هم نمی‌خواند. به همین دلیل، آنها ثروتمند نیستند بلکه بدهکارند.

نکته مهم این است که شما از طریق ارتباط با این افراد نمی توانید ثروت واقعی را جمع آوری کنید. خیلی ساده است. خرج زیاد برای شما ثروت نمی‌آورد. شما وقتی ثروتمند می‌شوید که کم تر خرج کنید. هزینه باید کمتر از درآمد باشد. البته این روندی آهسته و پایدار است. بنابراین، یک شبه پولدار شدن معمولا ممکن نیست. شاید این اتفاق و روند طولانی خیلی برای شما هیجان انگیز نباشد اما این بهترین راه برای رسیدن به ثروت و اهداف مالی است.

چگونه یک زندگی معتدل و متناسب داشته باشیم

آیا در اعتدال زندگی کردن به این معنی است که شما به خود سختی بدهید و هر آن چیزی که احتیاج دارید را نخرید؟ نه.چنین نیست. در تناسب زیستن چند راهکار و تکنیک دارد. ما در اینجا چند گام عملی تر را به شما معرفی می‌کنیم.

یکی از این روش ها صرفه جویی است. همانطور که احتمالا شنیده اید، صرفه جویی کم مصرف کردن نیست بلکه درست مصرف کردن است. شما باید از ریخت و پاش های غیر ضروری جلوگیری کنید. مثلا، مبلغ صورت حساب و شارژهای ماهیانه خود را کم کنید. مصرف تلفن، آب، گاز و ... را کم کم کاهش دهید و در طول شش ماه حدود ۲۰ درصد مبلغ قبض های خود را کم کنید.
راه حل دیگر، افزایش پس انداز است. نرخ پس انداز خود را هر شش ماه، به طور میانگین یک درصد افزایش دهید. تقویم ماهانه را برای یادآوری تنظیم کنید. شما در ابتدا به سختی تفاوت سرمایه و ثروت خود را متوجه خواهید شد اما در طول زمان واقعا افزایش درآمد و پس انداز خود را خواهید فهمید.

تعریفتان از ثروت را تغییر دهید

با توجه به این نکات، ثروتمند شدن یک تعریف جدید پیدا می‌کند. اگر شما احساس می‌کنید که باید یک خانه بزرگ ویا یک ماشین گران قیمت داشته باشید تا احساس بی‌نیازی و ثروت کنید، این توصیه برای شما فایده نخواهد داشت. اما اگر پول خود را صرف آن چیزهایی که واقعا می‌خواهید و به آن نیاز دارید بکنید از جمله، صرف وقت با دوستان و خانواده، مسافرت، انجام کاری که دوست دارید و ... شما واقعا ثروتمند هستید. این معنی واقعی ثروتمند شدن است و از طریق ایجاد اعتدال و تناسب در زندگی به دست می آید.
ثروت واقعی، آزادی است و آزادی واقعی توانایی انتخاب گزینه های مختلف زندگی است. یعنی شما هر چیزی را که بخواهید و شما را خوشحال کند، انتخاب کنید.

منبع: Time

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها