سقوط آزاد قیمت سکه و دلار / سکه ۳.۶ میلیون و دلار 9 هزار تومان

فردا، زمان اعلام جزئیات بسته جدید ارزی دولت است که از هفته قبل، وعده اش را داده است.

سقوط آزاد قیمت سکه و دلار / سکه ۳.۶ میلیون و دلار 9 هزار تومان

با نزدیک شدن به زمان اعلام جزئیات بسته ارزی دولت، ریزش قیمت ها در بازار های ارز و طلا آغاز شده که علتش هم به خوش بینی بازار نسبت به سیاست های جدید ارزی برمی گردد.

گفته می شود خرید و فروش دلار و بازگشایی صرافی ها نیز در این بسته دیده شده است و عملاً عنوان قاچاق و عملیات مجرمانه از این بخش برداشته خواهد شد.

فعالان بازار پیش بینی می کنند در صورتی که خرید و فروش دلار آزاد شود، علاوه بر دلارهای صادرکنندگان، حجم زیادی از دلارهای خانگی نیز روانه بازار شود. و همین امر به کاهش قیمت ارز در بازار کمک می کند.

یکی از خبرهای تایید نشده از بسته جدید ارزی دولت این است که ارز دولتی از 4400 تومان فعلی به 8500 تومان افزایش پیدا می کند.

این احتمال موجب شده تا برخی از صرافی ها بگویند که دلار در بازار غیررسمی هم با تصمیم دولت، کاهش پیدا کند و به رقمی نزدیک 8500 تومان برسد.

برهمین اساس، مردم و بازاری ها تصور می کنند که قرار است نرخ دلار در بازار غیررسمی به 8500 تومان برسد از همین رو از خرید و فروش ارز دست برداشته و در انتظار کاهش قیمت ها و البته اعلام جزئیات بسته جدید ارزی هستند.

ریزش قیمت ها که از چند روز قبل در بازار ارز و سکه آغاز شده در حالی کماکان ادامه دارد که امروز قیمت سکه بهار آزادی به کانال 3 میلیون و 600 هزار تومان سقوط کرد.

سکه طرح جدید با قیمت 3 میلیون و 690 هزار تومان و طرح قدیم با قیمت 3 میلیون و 500 هزار تومان در بازار معامله می شود.

دلار نیز در بازار آزاد با کاهش همراه شده و به زیر 10 هزار تومان رسیده است. یورو نیز با قیمت 11 هزار و 703 تومان، پوند با قیمت 13 هزار و 156 تومان و درهم امارات با قیمت 2 هزار و 754 تومان خرید و فروش می شود.

فعالان بازار پیش بینی میکنند سقوط قیمت ها همچنان ادامه داشته باشد و تا ساعاتی دیگر مشخص نیز دلار و سکه در چه کانالی درجا بزنند.

منبع: تسنیم

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • نگار
    0

    چه عجب !مسئولان یه تکونی به خوشون دادند البته امیدواریم این روند نزولی مثل روند صعودی که داشتیم پرشتاب و پرتوان پیش بره !نه لاک پشتی ...

    نظرات شما -
    • بهنام
      0

      خدا ار مسولین جمهوری اسلامی نگذره ما که راضی نیستیم

    • کاربر ناشناس
      0

      خدا ر وشکر

    • کاربر ناشناس
      0

      من ک کلا سرمایه ام ب باد رفت بخدا بعد سی سال ی خونه بگیرم ب باد رفت

    • کاربر ناشناس
      0

      باحلواحلوا دهن شیرین نمیشه

  • امیر
    0

    سلام دولت وقتی دم از کالاهای اساسی با دلار 4200 میزند باید لیست کلیه این کالاها رو اطلاع رسانی کند تا بازار به بهانه دلار آزاد سو استفاده نکنند

  • بهمن علومی
    0

    اوون آباد منزوی

  • سید
    0

    به مرگ گفتن که به تب راضی بشن مردم بیچاره. سکه یک میلیونی شده 3.5 میلیون. مردم بدبخت خوشحالن که مثلا صدهزار تومان ارزون شده. امثالا سیف و اینا مملکت رو نابود کردند و بار خودشون را بستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها