پرداخت «یارانه مشاوره» به ۳ دهک پایین جامعه

رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی کشور گفت: بیش از ۳ میلیارد تومان یارانه به مراکز مشاوره خصوصی اختصاص یافته که برای دهک‌های اول تا سوم پایین جامعه هزینه می‌شود تا بتوانند در سه مرحله به مراکز مشاوره‌ مراجعه کنند.

پرداخت «یارانه مشاوره» به ۳ دهک پایین جامعه

فاطمه عباسی گفت:بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی اقداماتی را در راستای کارشناسی اجتماعی و ارائه خدمات به آسیب دیدگان انجام داده است که این برنامه‌ها در دفتر مشاوره سازمان پیگیری و اجرا می‌شود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره حضوری از سال ۷۱ در بهزیستی کلید خورد و اولین مرکز دولتی در جوادیه فعالیت خود را آغاز کرد. در ادامه نیز 103 مرکز دولت و همچنین هزار و 900 مرکز غیردولتی در حوزه مشاوره و سلامت اجتماعی فعالیت خود را آغاز کردند.

وی گفت: همچنین اولین مرکز مشاوره تلفنی را با خط 1480 راه اندازی کردیم و هم اکنون در تمام استانها این خط آماده ارائه خدمات به مردم است. به طوری که 400 روانشناس که اکثرا فوق لیسانس و دکتری دارند در این بخش آمادگی ارائه خدمات به افراد متقاضی را دارند.

عباسی، تصریح کرد: استفاده از فضای اینترنتی و ارائه مشاوره های اینترنتی یکی دیگر از خدماتی است که توسط سازمان بهزیستی آغاز و افراد می توانند با مراجعه به سایت در نظرگرفته شده از خدمات مشاوره اینترنتی استفاده کنند. هم اکنون بالغ بر 50 هزار نفر از این بخش استفاده کردند که طبق آنالیز صورت گرفته 58 درصد از این افراد مجرد و 54 درصد نیز بیکار هستند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح حمایت از افراد آسیب دیده در بلایای طبیعی تحت عنوان طرح «محب» اقدام دیگر سازمان بهزیستی محسوب می شود.

عباسی از اعطای یارانه مشاوره خبر داد و گفت: بهزیستی سالانه بیش از ۳ میلیارد تومان یارانه درکل کشور به مراکز مشاوره خصوصی برای افرادی که توانایی پرداخت هزینه خدمات مشاوره‌ای را ندارند، پرداخت می‌کند. این یارانه در واقع برای دهک‌های اول تا سوم پایین جامعه است که می‌توانند تا ۳ مرحله به مراکز مشاوره‌ای خصوصی مراجعه کنند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ارائه آموزش مهارت‌های زندگی با هدف ارتقای توانمندی خانواده‌ها، اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان،‌ مشاوره خدمات روان شناختی، صدور مجوز برای فعالیت خانه‌های سلامت روان محلات را بخش دیگری از خدمات درنظرگرفته شده از سوی سازمان بهزیستی کشور برای جامعه هدف دانست.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها