پزشکیان: تعاونی‌های تک شعبه‌ای تا پایان سال جمع می‌شوند

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه بانک تولید ندارد اما هر سال با سودهایی که پرداخت می‌کند حدود 20 الی 30 درصد به نقدینگی کشور افزوده می‌شود، تصریح کرد: در بانک‌ها تولید صورت نگرفته و تنها بی‌جهت پول‌سازی می‌شود.

پزشکیان: تعاونی‌های تک شعبه‌ای تا پایان سال جمع می‌شوند

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای‌اسلامی در تشریح آخرین نشست نمایندگان سران سه قوه درباره مشکلات موسسات مالی و اعتباری،گفت: در حال حاضر تقریباً بیش از 99 درصد مشکلات موسسات مالی و اعتباری رفع شده و تنها حدود یک درصد از این مشکلات باقی مانده که در نشست اخیراً مشکلات باقیمانده موسسات مورد بررسی قرار گرفت.

پزشکیان با بیان اینکه در این نشست تصمیم گرفته شد که تمام شعبات مختلف موسسات تعاونی جمع و تنها مجوز یک شعبه تعاونی براساس قانون داده شود، یادآور شد: این یک شعبه باید به صورت صندوق قرض‌الحسنه فعالیت کند نه اینکه سودهای آنچنانی پرداخت و در روند پولی و بانکی کشور دخالت کند و هر روز نقدینگی کشور افزایش یابد.

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه بانک تولید ندارد اما هر سال با سودهایی که پرداخت می‌کند حدود 20 الی 30 درصد به نقدینگی کشور افزوده می‌شود، تصریح کرد: در بانک‌ها تولید صورت نگرفته و تنها بی‌جهت پول‌سازی می‌شود. بنابراین قرار شد تا پایان امسال این تعاونی‌ها تک شعبه‌ای شوند و این یک شعبه نیز تنها باید قرض‌الحسنه کار کند و حق پرداخت سود ندارد.

منبع: تسنیم

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها