وضعیت تیم ملی کبدی؛

از برنز به نقره؛ حالا نوبت طلاست

تیم ملی کبدی زنان ایران در حالی پا به بازی‌های آسیایی جاکارتا خواهد گذاشت که در تلاش است مدال نقره اینچئون را به طلا تبدیل کند.

از برنز به نقره؛ حالا نوبت طلاست

یکی از رشته‌های اعزامی به، کبدی است که در هر 2 بخش زنان و مردان نماینده داشته و یکی از امید‌های کسب مدال در هر 2 بخش به شمار می‌رود. زنان ورزشکار ایران در سال‌های گذشته و در ادوار پیشین بازی‌های آسیایی همواره نمایندگانی در رشته‌های مختلف به ویژه رشته‌های انفرادی داشتند و در خیلی از این رشته‌ها موفق به کسب عنوان و مدال و سکو نیز شدند.

در بین رشته‌های تیمی، اما ایران کمتر در بخش زنان نماینده داشت و همین حضور نداشتن رشته‌های تیمی موجب شد که در تاریخ حضور زنان در بازی‌های آسیایی شاهد مدال‌های رنگارنگ نباشیم.

در این بین، اما یک رشته در بخش مسابقات تیمی بازی‌های آسیایی توانسته است پرچم ورزش زنان را بالا نگه دارد و با تصاحب سکوی مسابقات نشان دهد که دختران ایران در هر تورنمنتی توانایی کسب عناوین قابل توجه را دارند. رشته «کبدی» در ایران در هر 2 بخش زنان و مردان قدرت قابل توجهی در آسیا دارد و این قدرتمندی موجب شده است در بازی‌های آسیایی جاکارتا امید کسب مدال به شمار بروند.

**از برنز به نقره؛ حالا نوبت طلاست! در بازی‌های آسیایی گوانجو چین که هشت سال قبل برگزار شد، دختران ملی پوش کبدی ایران موفق شدند مدال برنز مسابقات را به خود اختصاص داده و نام شان را در جدول مدال‌های کاروان ایران ثبت کنند. چهار سال بعد بار دیگر تیم ملی کبدی زنان ایران به بازی‌های آسیایی که این بار در کشور کره جنوبی و شهر اینچئون برگزار می‌شد، اعزام شدند و این بار با یک پله ارتقا نسبت به دوره قبل؛ صاحب مدال نقره و عنوان دومی این رقابت‌ها شدند.

از برنز به نقره؛ حالا نوبت طلاست /امید دختران کبدی تصاحب سکوی جاکارتا

این بار، اما اعضای تیم ملی کبدی ایران به دنبال کسب عنوان نخست هستند تا بتوانند در اندونزی و در شهر جاکارتا با رسیدن به مدال طلا، روند پلکانی خود را تکمیل کنند. هر چند با حضور تیم ملی زنان هند که قدرتمندترین تیم کبدی جهان را دارند، کار سختی پیش روی کبدی کاران ایران است، اما این موضوع قطعا دلیلی برای کاهش انگیزه بالای دختران ایران که تنها به مدال طلا فکر می‌کنند نیست. **همه چیز برای کسب سکو مهیاست تیم ملی کبدی ایران از چندین ماه قبل اردوی خود را با حضور سرمربی هندی خود آغاز کرد. «شایلا جین» از روند آماده سازی تیم ملی کبدی زنان رضایت دارد: «اردوی تیم ملی از چند ماه قبل و اواخر سال ۹۶ با حضور نفرات بیشتری آغاز شد و ما با بررسی‌های لازم روی روند کاری کبدی کاران در نهایت بهترین‌ها در دفاع و حمله را از بین همه نفرات تشخیص دادیم و لیست نهایی را اعلام کردیم. آخرین مرحله اردو با نفرات نهایی برگزار می‌شود. آزاده صیدی، فاطمه کرمی خاتونبان، رویا داودیان، مرضیه عشقی، سمیرا عطاردیان، سعیده جعفری، زهرا عباسی، صدیقه جعفری، زهرا کریمی، غزال خلج، فریده ظریفدوست، محبوبه سنچولی بازیکنانی هستند که تیم ملی کبدی را در جاکارتا همراهی خواهند کرد و تک تک این نفرات انگیزه کافی برای ارائه بهترین عملکرد را دارند. البته باید به این اشاره کنم که همه بازیکنان دیگری که در این اردو‌ها حضور داشتند توانمند و شایسته بودند، اما در نهایت کادر فنی باید بهترین‌ها را برای این مسابقات مهم انتخاب می‌کرد. به اعتقاد من سطح فنی اردو‌ها بسیار بالا بود و بازیکنان از جان و دل مایه گذاشتند و تا بتوانند با صد در صد آمادگی راهی اندونزی شوند. هدف ما کسب سکو است و می‌دانیم که تیم قدرتمند هند را برای تصاحب مدال طلا پیش رو خواهیم داشت. من شناخت خوبی از تیم ملی کشورم دارم و به بازیکنان ایران نکات لازم را گوشزد می‌کنم. من به تیمی که دارم کاملا مطمئن هستم و باید بگویم که همه چیز برای کسب سکوی بازی‌های آسیایی آماده است. ما اردو‌های تدارکاتی و مسابقات خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و حالا آماده یک عملکرد خوب هستیم.»

از برنز به نقره؛ حالا نوبت طلاست /امید دختران کبدی تصاحب سکوی جاکارتا

بیشتر بخوانید: مقایسه حال و روز تیم ملی فوتبال ایران با حریفان آسیایی **ثانیه شماری برای موفقیت کبدی زنان ایران سابقه درخشانی در نبرد‌های آسیایی دارد و سال‌های سال توانسته است به عنوان یک قدرت در جهان و آسیا مطرح باشد. این تیم که اردویی نزدیک به هفت ماه را پشت سر گذاشت این روز‌ها برای رسیدن به انچه استحقاقش را دارد ثانیه شماری می‌کند. بازیکنان کبدی ایران به همراه کادر فنی خود حریفانی سرسخت را پیش رو خواهند داشت، اما با تلاشی که داشتند به خوبی می‌دانند که به زودی مزد زحمات خود را خواهند گرفت.

از برنز به نقره؛ حالا نوبت طلاست /امید دختران کبدی تصاحب سکوی جاکارتا

کبدی کاران زن ایران به خوبی می‌دانند که انتظار جامعه ورزش از آن‌ها بالاست. همین انتظار عمومی که از این تیم وجود دارد، می‌تواند انگیزه مضاعف خلق کند تا دختران کبدی کار ایران با دست پر به کشورمان برگردند و برای سومین دوره متوالی نامشان را در بین مدال آوران کاروان ایران در بازی‌های آسیایی به ثبت برسانند و کارنامه افتخاراتشان را درخشان‌تر کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها