کناره‌گیری قطعی رئیس آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ

رئیس انگلیسی و ۷۷ ساله آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ (WADA) زمان کناره‌گیری خود از این سمت را اعلام کرد.

کناره‌گیری قطعی رئیس آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ

کریگ ریدی اعلام کرد که در ماه نوامبر سال 2019 میلادی از سمت ریاست آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ کناره‌گیری خواهد کرد. او از سال 2014 میلادی در این پست مشغول به فعالیت است.

در این میان لیندا هللاند، نایب‌رئیس کنونی آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ از نروژ و ویتولد بانکا، وزیر ورزش لهستان تمایل خود را برای تصاحب پست ریاست این نهاد اعلام کرده‌اند.

کریگ ریدی، رئیس آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ می‌گوید: ماموریت من ابتدای ماه نوامبر سال آینده میلادی (2019) خاتمه می‌یابد. نمی‌توانم بگویم که می‌خواهم بمانم. این پست به نماینده دولت دیگری در جهان انتقال خواهد یافت، زیرا سیستم چرخشی وجود دارد.

وی افزود: کمیته بین‌المللی المپیک نیز مایل است تا فرد مستقلی رئیس آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ شود اما فکر می‌کنم دولت‌ها راغب به آن نیستند. باورم این است که یک نماینده دولتی به این پست خواهد رسید. خیلی عجیب است که نامزدها 18 ماه زودتر از آن زمان تمایل خود را برای رسیدن به ریاست آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ ابراز می‌کنند. لیندا، معاون من و وزیر ورزش لهستان نامزدی خود را رسانه‌ای کردند. این اقدام باعث شد تا دیگران هم به فکر نامزدی این پست باشند. در این صورت ما باید انتخابات را برگزار کنیم، زیرا پیش از این فقط یک نامزد وجود داشت و مراسم انتخاب بیشتر از جنبه سمبلیک برخوردار بود. این‌ بار در شرایط غیرمعمولی قرار داریم.

منبع: تسنیم

719

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها