حسن روحانی: آمریکا خودش شرایط مذاکره را از بین برد

رئیس جمهور ، تلاش برای افزایش تولید، صادرات و اشتغال در کنار تنظیم بازار و شفاف سازی امور را بالاترین عبادت و انقلابی بودن دانست و به بانک مرکزی ، گمرک و وزرای کابینه دستور داد تمام فعالیتهای خود را به مردم گزارش دهند.

حسن روحانی: آمریکا خودش شرایط مذاکره را از بین برد

حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تبریک فرا رسیدن ماه پربرکت ذی‌الحجه گفت: ذی‌الحجه، ماه عید قربان، ماه عرفه، ماه عید غدیر، ماه نیایش و عبادت خداوند بزرگ و ماه اجتماع مسلمانان در بیت‌الله الحرام است که به تعبیر قرآن همه مسلمان‌ها در این اجتماع باید شاهد منافع عمومی خودشان و جهان اسلام باشند.

رئیس جمهور افزود: امیدواریم مراسم حج امسال برای همه مسلمانان دارای خیر و برکت و افزایش قرب به درگاه خداوند بزرگ باشد. یکی از ویژگی‌هایی که خداوند برای این سرزمین ذکر کرده این است که این سرزمین، سرزمین امنیت ، آرامش، سلامت ، مبارزه با فقر و تأمین نیازمندی‌های زندگی مردم است.

روحانی با ابراز خرسندی از این که امروز در کل منطقه شاهد امنیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته هستیم، اظهار داشت: امسال بویژه در عراق، سوریه، لبنان و حتی در شمال آفریقا امنیت بیشتر از سال‌های گذشته است. امیدواریم یمن هم به زودی شاهد برقراری امنیت و ثبات باشد و متجاوزین به مردم مظلوم این کشور فقیر، این درس را آموخته باشند که راه، جنگ و تجاوز نیست بلکه راه، مصالحه، مذاکره ، توافق و راه‌حل سیاسی است.

با عراق هم بايد مذاكره كنيم

رئیس جمهور با بیان اینکه با عراق هم باید مذاکره کنیم تا مسایل باقیمانده حل و فصل شوند، اظهار داشت: مسایل بین دو کشور هنوز تمام شده نیست. مسأله اسرا و آزادگان البته برای ما بسیار اهمیت داشتند. بازگشت آزادگان کشورمان در مرداد سال 69 و مسایل و حوادث قبل آن نکته بسیار مهمی را به ما می‌آموزد؛ اینکه در یک تقابل و مبارزه و تلاش برای دفاع از کشورمان در برابر تجاوز، حتماً یک قدرت نمی‌تواند مسأله را پایان ببخشد.

روحانی تصریح کرد: قدرت نظامی و دفاعی به خصوص در جنگ نظامی و دفاع از کشور بسیار مهم است و نقش اساسی دارد، اما مساله دفاع از کشور بدون سیاست خارجی، حضور مردم و مسایل فرهنگی و مسایل اقتصادی حل و فصل نمی‌شود؛ قدرت‌ها و توانایی‌های کشور باید هم‌افزایی کنند و کنار هم قرار بگیرند.

آمريكا پل‌ها را خراب كرد

روحانی اظهار داشت: آمریکا نیز خود کاری کرده که شرایط مذاکره را از بین برده ؛ با روند خوبی داشتیم مذاکره می‌کردیم اما خودش آن را تخریب کرده و پل را خراب کرده و آن طرف ایستاده و می‌گوید باید چگونه عبور کنم!؟

رئیس جمهور خطاب به آمریکایی ها افزود: اگر می‌خواستید عبور کنید، چرا خراب کردید؟ اگر می‌خواستید همدیگر را ببینیم چرا پل را خراب کردید؟ خودشان پل را خراب کرده و آن طرف ایستاده و داد می‌زنند. این که نشد. اگر راست می‌گویید بیایید پل را دو مرتبه درست کنید. پل را که درست کردید خود به خود و به طور طبیعی رفت و آمد درست می‌شود؛ خودت مؤثر و مخرب و عامل این کار هستی.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز تولید، صادرات، اشتغالزایی و تنظیم بازار بالاترین عبادت است؛ امروز شفافیت و اینکه مردم از همه چیز مطلع باشند بالاترین عبادت است وامروز انقلابی بودن همین است؛ ان شاء الله خداوند توفیق دهد این راه را ادامه دهیم و پیروزی را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

منبع: خبرآنلاین

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها