حقوق معوقه کارگران "پارسیلون خرم‌آباد" پرداخت می‌شود

حقوق معوقه کارگران "پارسیلون خرم‌آباد" پرداخت می‌شود

کارخانه پارسیلون خرم‌آباد که در یک برهه از زمان بزرگترین تولیدکننده الیاف فیلامنت نایلون و گرانول پلی‌آمید بود و بیش از هزار نفر در آن اشتغال داشت با مشکلات زیادی مواجه و با بدهی‌های معوقه چند میلیارد تومانی روبه‌رو شد.

این کارخانه که قدمتی بیش از 40 سال دارد با واگذاری به بخش خصوصی از رونق افتاد و بدهکاری‌های زیادی را به بار آورده به‌گونه‌ای که حتی توان پرداخت حقوق و مزایای عده کمی از کارکنان خود را نداشت که کارگران آن برای دریافت حقوق معوق خود بارها در مقابل استانداری لرستان تجمع کرده تا مسئولان برای رفع مشکلات این کارخانه چاره اندیشی کنند.

در پی مشکلات مالی و اعتصابات پی در پی کارگران این کارخانه رسانه‌های مختلف استان لرستان به این موضوع پرداخت تا هر چه سریعتر اقدام جدی برای رفع مشکلات این کارخانه و کارگران آن انجام شود که در نهایت پس از کش و قوش‌های فراوان بالاخره امروز مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار لرستان در رابطه با آخرین وضعیت کارخانه پارسیلون خرم‌آباد اظهارداشت: پس از برگزاری جلسات مکرر و تشکیل جلسات ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی شورای تأمین و نظارتی در رابطه با رفع مشکلات واحد عظیم و اثر گذار پارسیلون خوشبختانه کنسرسیومی که قرار بود متشکل از بانک‌هایی که طلب کار و شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند تشکیل شود برگزار شد.

وی افزود: با همت و پیگیری‌های جدی استاندار لرستان، همه دستگاه‌های نظارتی و بانک های عامل خوشبختانه تشکیل این کنسرسیوم اجرایی شد و بر اساس یک برنامه زمان‌بندی مشخص و معین قرار شد ابتدا به رفع مشکل حقوقی کارکنان و کارگران این واحد بزرگ که مشکلات زیادی دارند پرداخته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار لرستان عنوان کرد: با پیگیری‌های مجدانه در مرکز امروز مطلع شدیم استاندار لرستان در طی برنامه‌هایی که روز گذشته داشته است به نتیجه رسیده و خوشبختانه فردا اکیپ اولیه برای پرداخت حق و حقوق کارکنان و مطالعات معوق کارکنان پارسیلون وارد استان می‌شود و براساس لیست‌های تعیین شده و با نظارت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان عملیات پرداخت حقوق کارگران اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: در فاز اول بخشی از مطالبات کارکنان کارخانه پارسیلون پرداخت می‌شود و در طی یک برنامه زمان‌بندی مرتباً این پرداخت‌ها انجام می شود و همزمان نیز برنامه ایجاد شرکت پویا و تعیین هیئت مدیره شرکت نیز اجرایی می‌شود که برای این امر تیم‌های کارشناسی که مشغول ارزش گذاری وضع موجود بودند به سرعت کار خود را انجام می‌دهند.

غضنفری با بیان اینکه برنامه بعدی استقرار شرکت و برنامه‌ریزی برای تدام فعالیت و احیاناً تغییر خط تولید، سایر مباحث است، گفت: نهایت احتمال دارد که این مجموعه به نتیجه برسند و بحث سرمایه‌گذاری و کارآفرینی جدیدی را هم داشته باشند تا به آن دوران رونق این واحد بزرگ برگردیم و بتواند همان تأثیراتی که در تولید، اشتغال و توسعه اقتصادی استان داشته است را داشته باشد.

وی با بیان اینکه کارکنان کارخانه پارسیلون خرم‌آباد حدود 14 ماه حقوق معوق دارند، خاطر نشان کرد: مطالبات کارگران بر اساس لیست‌هایی که وجود داشته دارد پرداخت می‌شود که البته باید به تایید مراجع ذی ربط برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار لرستان میزان مطالبه کارکنان کارخانه پارسیلون را نزدیک به هشت میلیارد تومان برشمرد و اظهارداشت: البته کارکنان این کارخانه مشکلاتی هم در بحث بیمه بیکاری دارند که 19 ماه از سنوات قبل بوده دارد است که پیگیری می‌شود.

وی افزود: کل بدهی کارخانه پارسیلون خرم‌آباد 130 میلیارد تومنان است که آن نیز بر اساس برنامه اعضای کنسرسیوم بررسی می‌شود که بیشتر مربوط به همین بانک‌های عامل است که جز کنسرسیوم خواهند بود و بخشی از بدهی نیز مربوط به تأمین اجتماعی است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها