وضعیت وخیم کودکان مهاجران صدای سناتورهای دموکرات را درآورد

گروهی از سناتورهای دموکرات در نامه ای از دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درخواست کردند تا فورا بیش از پانصد کودک مهاجر را به خانواده هایشان بازگرداند.

وضعیت وخیم کودکان مهاجران صدای سناتورهای دموکرات را درآورد

به گزارش بامداد پنجشنبه به نقل از تارنمای هیل، هفده دموکرات عضو سنا که «کامالا هریس» سناتور ایالت کالیفرنیا در راس آنها قرار دارد، در نامه ای به «کرستین نیلسن» وزیر امنیت داخلی خواستار اقدام فوری در این زمینه شده و تاکید کردند که 539 کودک مهاجر به نزد خانواده هایشان فرستاده شوند.
این سناتورها نوشتند: هر روزی که وزارت امنیت داخلی در بازگرداندن کودکان مهاجر به نزد خانواده هایشان ناکام می ماند آسیب های روانی که این دولت به آنها و خانواده ها وارد کرده است وخیم تر می شود.
دولت ترامپ با اجرای سیاست «تحمل صفر» از ورود مهاجران به آمریکا جلوگیری کرده و برخی از آنها را از فرزندانشان جدا کرده و به بازداشتگاه ها فرستاده است. در پی این سیاست، بیش از دو هزار کودک از والدین خود جدا افتادند.
یک دادگاه فدرال در حکمی این سیاست دولت ترامپ را رد کرده و دستور داد که فرزندان مهاجران به خانواده هایشان بازگردانده شوند. دولت آمریکا تاکنون نتوانسته این حکم را به طور کامل اجرا کند.
بسیاری از کودکانی که هنوز در بازداشتگاه های آمریکا مانده اند کودکانی هستند که دولت آمریکا والدین آنها را از کشور اخراج کرده است. طبق آخرین آمار، شمار این کودکان به 386 نفر می رسد. در عین حال، دولت آمریکا مدعی است که 87 کودک شرایط بازگشت به خانواده را ندارند زیرا والدین آنها سوابق جنایی جدی دارند.
هفده سناتور دموکرات از دولت خواسته اند تا به والدین این کودکان اجازه دهد که به آمریکا رفته و درخواست پناهندگی بدهند.
بسیاری از این خانواده های مهاجر، در فقر شدید به سر می برند و برای رهایی از آسیب خشونت گروه های تبهکار و خطرات دیگر در آمریکای مرکزی به آمریکا مهاجرت می کنند.
دولت ترامپ از زمان روی کارآمدن در آمریکا، سیاست سخت گیرانه ای را در مورد مهاجران و مقوله مهاجرت به اجرا گذاشته است. این سیاست ها با اعتراض های شدید داخلی و جهانی مواجه شده است.

منبع: ایرنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها