انتشار دو کتاب درباره طراحی و طراحان مد

نشر مشکی دو کتاب تازه در زمینه طراحی و طراحان مد و لباس منتشر کرد.

انتشار دو کتاب درباره طراحی و طراحان مد

نشر مشکی دو کتاب تازه در زمینه طراحی و طراحان مد و لباس منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشر مشکی دو اثر تازه را در زمینه طراحی لباس و صنعت مُد با عنوان « فلسفه فشن» و «چگونه باید با دیزاینرها زندگی کرد و آنها را نکشت» روانه بازار کتاب کرد.

کتاب فلسفه فشن نوشته لارس اسونسن و با ترجمه آیدین رشیدی منتشر شده است.

در مقدمه کتاب فلسفه فشن، نویسنده عنوان کرده است: اگر فلسفه زمینه‌ای است که به درک ما از خویشتن می‌‍ردازد و اگر فشن- همانقدر که من مدعی‌ام- تاثیرگذر باشد، باید آن را به مثابه موضوعی برای پژوهش فلسفی جدی گرفت.

به گفته نویسنده این کتاب اثری برای مرور فلسفه و تاریخچه فشن نیست اما آن را به دقت موشکافی می‌کند. وی در این زمینه می‌نویسد: این کتاب یک تحقیق زیبایی‌شناانه تجویزی هم نیست، به این معنا که قصدم ارزیابی زیبایی‌شناسانه فشن‌های مختلف باشد. رویکرد این کتاب در مبحث زیبایی شناسی بیشتر توصیفی است تا تجویزی. می‌توان فشن را از زوایای مختلف بسیاری تحلیل کرد اما به صورت کلی در این تحقیق یک پرسش ذهن مرا به خود مشغول داشت و آن پرسش از تاثیر فشن بر شکل‌گیری هویت بود. نظر به اینکه این پژوهش فلسفی است، قصد دارم به جای طرح واقعیت فشن بیشتر به مفهوم فشن، بازنمودهای مختلف آن و ژیزهایی که فشن ظاهرا می‌تواند سبب آنها شود بپردازم. در واقع موضوع تحقیق من گفتمان فشن است.

این کتاب در هشت فصل به نام‌های فشن و زبان، فشن و بدن، فشن و هنر، فشن و مصرف، فشن به مثابه ایده‌آلی در زندگی و...به بررسی موضوع تاثیرگذاری فشن در زندگی پرداخته است.

نشر مشکی این کتاب را در 200 صفحه منتشر کرده است.

کتاب «چگونه باید با دیزاینرها زندگی کرد و آنها را نکشت» نیز به گفته مولف آن آلن لانگ، اثری است که درباره چگونگی امکان زندگی و زیست با دیزاینرها و رفتارهای عجیب و غریب آنها نوشته شده است.

وی در همین زمینه در مقدمه اثر می‌نویسد: ممکن است دیزاینرها آدم‌هایی معمولی به نظر بیایند- فقظ یک مقدار موی سر و صورتشان بلندتر است و خونسردی پنهانی دارند. اما در عمق وجودشان بیشتر شبیه بچه‌ای هستند که عاشق شیرینی است، از این شاخه به آن شاخه می‌پرند و همیشه سرگرم کاری هستند. برای آنکه بتوانید در فضایی کوچک به همزیستی مسالمت‌آمیز با اینها برسید- چه آن فضا آسانسور باشد چه دفتر کار یا بدتر خانه، قبل از اینکه خیلی دیر بشود این کتاب را بخوانید. یادتان نرود: دیزاینرها بچه آدم نیستند!

منبع: مهر

719

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مرضیه علیپور
    0

    کتاب فلسفه فشن ترجمه بسیار بدی دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها