سلیمی: وحدت سیاسی و اجتماعی ما را به سمت اقتدار کشور پیش می‌برد

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: وحدت و همدلی سیاسی و اجتماعی می‌تواند ما را به سمت اقتدار لازم در بخش اقتصادی، سیاسی و نظامی پیش ببرد در آن زمان ما می‌توانیم با هر کشوری مذاکره کنیم.

سلیمی: وحدت سیاسی و اجتماعی ما را به سمت اقتدار کشور پیش می‌برد

اصغر سلیمی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی هر وقت به آن اقتداری برسد که فشار و هوچی‌گری آمریکا رویش تأثیری نگذارد، می‌تواند با آمریکا مذاکره کند. بیان کرد: قدرت یک کشور براساس جمعیت، نیروی انسانی توانمند و کارآمد و موقعیت استراتژیک آن تعیین می‌شود که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران هم از لحاظ جمعیت و هم از لحاظ موقعیت استراتژیک وضعیت مناسبی دارد. ما دارای نیروی انسانی جوان و متخصص هستیم و می‌توانیم در همه زمینه‌ها حرف‌های خوبی برای گفتن داشته باشیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: مشکلی که امروز وجود دارد این است که وحدت و همدلی در بین مسئولین و اعتماد مردم به مسئولین کمرنگ شده است. این امر باعث شده تا ما نتوانیم در برخی از حوزه‌ها به اهداف خود دست یابیم. از لحاظ نظامی ما جزو کشورهایی هستیم که روی پای خودمان ایستاده‌ایم. برخی از کشورها که امروز مدعی قدرت نظامی هستند صرفا به دلیل حضور آمریکا و کشورهای دیگر است، اما کشور ما بر روی پای خودش ایستاده است و ما از لحاظ دفاعی و موشکی خودکفا هستیم.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی تصریح کرد: امروز ما از لحاظ وحدت و همدلی سیاسی و اجتماعی دچار مشکل هستیم. قطعا باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود و پالایشی بین مدیران و تصمیم‌گیران کشور انجام شود تا ما بتوانیم از لحاظ اقتصادی، سیاسی و نظامی به یک قدرت در سطح جهان تبدیل شویم. در این زمان قطعا می‌توان با هر کشوری وارد مذاکره شویم.

وی افزود: با شرایط اقتصادی که امروز کشور درگیر آن است اگر بخواهیم وارد مذاکره شویم باید از برخی اهداف خود فاصله بگیریم که به صلاح کشور نیست. دشمن نیز امروز بخش اقتصادی ما را هدف قرار داده است، چرا که می‌داند در بخش نظامی کاری از دستش ساخته نیست.

سلیمی خاطرنشان کرد: باید با اخلالگران اقتصادی و کسانی که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند برخورد قاطع شود. مردم اگر به مسئولان و کارگزاران اعتماد داشته باشند قطعا می‌توان با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور در بخش اقتصادی به اقتدار برسیم. وحدت در مبارزه با مفاسد می‌تواند ما را به سمت اقتدار لازم در بعد سیاسی، اقتصادی و نظامی پیش ببرد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی در پایان در پاسخ به این سوال که مجلس چه ابزارهایی برای مبارزه با فساد دارد و تاکنون چه اقداماتی انجام داده است؟ بیان کرد: تدوین قانون یکی از ابزارهای مجلس شورای اسلامی است و نظارت از دیگر ابزارهای مجلس برای مبارزه با مفاسد است. از نظر من در بعد نظارت مجلس شورای اسلامی باید ۱۰ برابر بیشتر تمرکز داشته باشد، چرا که قانونی که مجلس تصویب می‌کند اگر به مرحله اجرایی نرسد و به درستی انجام نشود قطعا فایده‌ای نخواهد داشت. متاسفانه مجلس شورای اسلامی قوانین را تصویب می‌کند، اما نظارت دقیقی برای اجرایی شدن آن ندارد. مشکل مجلس این است که باید خیلی از کارهای دولت را پیگیری کند و مردم نیز زمانی که از سیستم‌های دولتی ناامید می‌شوند به نمایندگان مراجعه می‌کنند، لذا نماینده فرصت کمتری دارد تا به بعد نظارتی بپردازد. دولت اگر بیشتر فعال شود مجلس می‌تواند بخش نظارت خود را با دقت بیشتری انجام دهد.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها