آمریکا: کشیش آزاد نشود تحریم‌های بیشتری علیه ترکیه وضع می‌کنیم

آمریکا به ترکیه هشدار داد، در صورتی که کشیش آمریکایی بازداشت شده را آزاد نکند، باید انتظار تحریم‌های اقتصادی بیشتری را داشته باشد.

آمریکا: کشیش آزاد نشود تحریم‌های بیشتری علیه ترکیه وضع می‌کنیم

همزمان با افزایش تنش‌ها میان آمریکا و ترکیه بر سر بازداشت اندرو برانسون، کشیش آمریکایی که به اتهام همکاری در کودتای نافرجام ترکیه در بازداشت آنکارا قرار دارد، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در جلسه کابینه به دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور در خصوص آماده بودن تحریم‌ها برای اعمال در صورت عدم آزادی برانسون اطمینان داد.

منوچین در این نشست گفت: اگر آنان فورا او را آزاد نکنند، اقدامات بیشتری را نیز در نظر خواهیم گرفت.

همچنین دونالد ترامپ در این نشست اظهار کرد: آن‌ها ثابت نکرده‌اند که دوستان خوبی هستند. آن‌ها یک کشیش مسیحی بزرگ را گرفته‌اند. او بی‌گناه است.

رییس جمهور آمریکا در توییتی نوشت: ما برای آزادی یک فرد بی‌گناه بهایی پرداخت نمی‌کنیم اما سرمایه‌هایمان را در خصوص ترکیه کاهش می‌دهیم.

یکی از مقامات کاخ سفید اظهار کرد، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار روز دوشنبه خود با سردار کیلیچ، سفیر ترکیه در آمریکا، هشدار جدی کشور خود را علیه ترکیه ابراز کرده و هنگامی که کیلیچ قصد داشته شرایطی را برای آزادی برانسون مطرح کند، بولتون آن را رد کرده و گفته مذاکره‌ای در این خصوص صورت نخواهد گرفت.

به گفته این منبع آگاه، بولتون تنها گفته است: برانسون را آزاد کنید.

وی همچنین اظهار کرده است: آن‌ها فرصت بزرگی را زا دست دادند. این مشکل خیلی ساده حل می‌شود. آن‌ها اشتباه کردند و این موضوع را به مسائل دیگر ربط دادند.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها