اهمیت نهایی شدن پروژه خط سوم انتقال برق میان ایران و ارمنستان

در دیدار معاون وزیر نیرو کشورمان با وزیر زیرساخت های انرژی و منابع طبیعی ارمنستان بر اهمیت نهایی شدن خط سوم انتقال برق میان ایران و ارمنستان تاکید شد.

اهمیت نهایی شدن پروژه خط سوم انتقال برق میان ایران و ارمنستان

همایون حائری معاون برق و انرژی وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با آرتور گریگوریان وزیر زیرساخت‌های انرژی و منابع طبیعی ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که با حضور سید کاظم سجادی سفیر کشورمان در ایروان صورت گرفت، معاون وزیر نیروی کشورمان گفت: اجرای به موقع خط سوم انتقال برق به ارمنستان را یکی از مهمترین قسمت های همکاری های دو جانبه و چندجانبه ایران با ارمنستان دانستند.

حائری در دیدار با آرتور گریگوریان با اشاره به تعاملات اقتصادی بین دو کشور بر اهمیت نهایی شدن پروژه خط سوم انتقال برق تاکید کرد.

وی اجرای به موقع خط سوم انتقال برق در ارمنستان را به‌ عنوان بخشی از کریدور همکاری چند جانبه انرژی بین ایران، ارمنستان، گرجستان و روسیه مهم ارزیابی کرد و خواستار همکاری و تلاش بیشتر شرکت صانیر و شرکت برق ارمنستان جهت تسریع در اجرای این پروژه شد.

همچنین آرتور گریگوریان وزیر انرژی و زیرساخت های ارمنستان نیز در این دیدار ضمن اشاره به برنامه های جدید دولت ارمنستان جهت ارتقای تعاملات با جمهوری اسلامی ایران با اشاره به علاقمندی دولت به اجرای توافقات فیمابین دو کشور، آمادگی خود را برای حل و فصل موضوع و نهایی شدن خط سوم انتقال برق بین دو کشور اعلام کرد.

در این دیدار طرفین بر پیگیری توافقات کمیسیون مشترک دو کشور و عملیاتی نمودن بندهای مورد توافق خصوصا در حوزه انرژی تاکید کردند.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها