چابک سواران برتر هفته نهم و قهرمانی کورس بندرترکمن مشخص شدند

هفته نهم و قهرمانی کورس تابستانه اسب دوانی بندرترکمن عصر جمعه بیست و ششم مرداد 97 در مجموعه سوارکاری این شهرستان ساحلی غرب استان گلستان با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

چابک سواران برتر هفته نهم و قهرمانی کورس بندرترکمن مشخص شدند

50 راس اسب در مجموع شش دور کورس اسب دوانی بندرترکمن با هم به رقابت پرداختند که در پایان مبلغ 75 میلیون و 250 هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان و مربیان اسبهای برتر و چابک سواران پرداخت شد.
در دور نخست 6 راس اسب های نژاد ترکمن بالای سه سال 8 تا 12 امتیازی در مسافت 1550 متر به مصاف هم رفتند که علی عطایی با اسب تیر رییسی قهرمان شد و رامین قهرمانی با اسب مادیان طلا و اسحاق یزدانی با بچه سیناخ به عناوین دوم و سوم این کورس اکتفا کردند.
همچنین 8 راس اسب دو خون مبتدی دو ساله در دور دوم و در مسافت هزار متر به مصاف هم رفتند که پیمان قلر عطا با اسب کادنزا زودتر از دیگران از خط پایان گذشت و نورمحمد بهادر با اسب وال دایور استار و بنیامین جرجانی با اسب آل میدان به ترتیب دوم و سوم شدند.
برپایه این گزارش دور سوم هفته نهم مسابقات سوارکاری تابستانه بندرترکمن با حضور 9 راس اسب در مسافت 1550 متر آغاز شد که آرمین آق آتابای با اسب داز تاجر قهرمان و رامین قهرمانی با اسب آزادی و اسحاق قاضلی کر با اسب شیرین یلقی دوم و سوم شدند.
در چهارمین دور نیز 5 راس اسب دو خون سه ساله 8 تا 14 امتیازی برای مسافت 1550 متر وارد دپار شدند که آق اویلی بشگرد زودتر از دیگران از خط پایان گذشت ضمن اینکه بنیامین جرجانی با اسب گزل شاه و علیرضا شامیری با اسب یاشار 2 به ترتیب دوم و سوم شدند.
این گزارش حاکیست دور پنجم این هفته از مسابقات مخصوص اسب های دو خون 16 تا 22 امتیازی بالای سه سال بود که با حضور 13 راس اسب در خط استارت 1550 متر آغاز شد و در این بین نور محمد بهادر با اسب طوبی قهرمان و آق اویلی بشگرد با اسب لیدی ناز و آرمین آق آتابای با اسب سام دوم و سوم شدند.
در دور ششم 9 اسب دو خون 24 تا 34 امتیازی بالای سه سال مسابقه را در مسافت 1550 متر آغاز کردند که نورمحمد بهادر با اسب سیتی دنسر زودتر از دیگران از خط پایان گذشت همچنین رامین قهرمانی با اسب فرسام 2 و آق اویلی بشگرد با اسب سیگان دوم و سوم شدند.
استاربوی، نهیر، حریف، ردوینز، لیپوآسیا، دیمیتری پایت، گرین کاپ، ملوان ، نیوکلاسیک، شیدابن، سیتارا، یوکابد، سردار بندر 13 راس اسبی بودند که از حضور در مسابقات هفته قهرمانی بازماندند.
رقابت های کورس اسب دوانی استان گلستان در فصل های مختلف در سه شهرستان آق قلا، بندرترکمن و گنبدکاووس برگزار می شود.
اگرچه پیست سوارکاری گنبدکاووس دارای استانداردهای بین المللی است اما پیست بندرترکمن به صورت ماسه ای و استاندارد بوده و پیست آق قلا نیاز به مرمت و رسیدگی بیشتری دارد.
بندرترکمن با حدود 80 هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان و کرانه شرقی دریای خزر واقع است.
مسابقات تابستانه بندرترکمن با وجود کمبودهایی برای حضور تماشاچیان، مربیان، مالکین و چابکسواران برگزار می شود.
میدان سوار کاری بندرترکمن با بیش از 40 سال قدمت نیازمند بهسازی است.

منبع: ایرنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها