تایوان به دنبال جلب حمایت نظامی آمریکا است

تایوان در حال لابی کردن با شماری از مقام های امنیتی و سازمان سیا در آمریکا است تا بتواند از حمایت های نظامی این کشور در مقابله با چین برخوردار شده و همزمان به تسلیحات پیشرفته تری دست پیدا کند.

تایوان به دنبال جلب حمایت نظامی آمریکا است

تارنمای روزنامه تایوانی تایوان نیوز روز شنبه گزارش داد این جزیره در سال های اخیر بیشترین خریدهای تسلیحاتی را از آمریکا داشته و دولت فعلی نیز با نظرداشت تلاش آمریکا برای تقویت روابط نظامی، به دنبال دستاوردهای بیشتری است.
مقام های تایوان رایزنی هایی را با شماری از مقام های سابق و فعلی سازمان سیا انجام داده اند که هدف از آن تقویت روابط مشارکتی امنیتی و دستیابی به یک توافق تجارت آزاد با واشنگتن است.
این اقدامات می تواند خشم چین را برانگیزد که تایوان را بخش لاینفک خود می داند و تهدید کرده است در صورت استقلال تایوان به صورت رسمی، این جزیره را مورد حمله نظامی قرار خواهد داد.
شرکت پوتوماک آمریکا که با سیا در ارتباط است از جمله واسطه هایی است که با مسئولان آمریکا در سفارت موقت این کشور در تایوان و با مسئولان تایوانی رایزنی می کند تا طرفین بتوانند توافقات تجاری و تسلیحاتی امضا کنند.
این پنجمین بار در سال جاری میلادی است که تایوانی ها از طریق یک موسسه و یا شرکت واسطه برای خرید تسلیحاتی از آمریکا و بستن توافق تجاری استفاده می کند.
'مارک کوان' از مسئولان عملیاتی سابق سیا از جمله کسانی است که بخشی از این رایزنی ها را در چارچوب پوتوماک برعهده دارد.
این شرکت و افراد ذی ربط در آن قصد دارند دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را قانع کنند تا به توافقات بیشتری به تایوان بیندیشد و به فروش تسلیحاتی به این جزیره کمک کند.
آنها می خواهند که آمریکا پشتیبانی بیشتری از تایوان در برابر چین در زمین، هوا و دریا انجام دهد اگرچه این شرکت تاکنون حاضر به تایید این رایزنی ها نشده است.
تایوان سال گذشته میلادی بیش از 3 میلیون دلار برای انجام واسطه گری و لابی با طرف های آمریکایی هزینه کرد.

منبع: ایرنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها