محمد صالح‌علا «نامه‌های شفاهی» خود را منتشر کرد

نشر «پوینده» همزمان با تجدید چاپ بخشی از نوشته‌های پراکنده «محمد صالح‌علا»، اثری تازه از او را با عنوان «نامه‌های شفاهی» منتشر کرد.

محمد صالح‌علا «نامه‌های شفاهی» خود را منتشر کرد

کتاب «نامه‌های شفاهی» شامل نوشته‌های پراکنده محمد صالح‌علاء است که در ۳۹۹ صفحه، در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و به بهای ۴۰ هزار تومان از سوی نشر پوینده روانه کتابفروشی‌ها شده است.

محمد صالح‌علا «نامه‌های شفاهی» خود را منتشر کرد

در پشت جلد این کتاب و در نوشته‌ای به قلم محمد صالح‌علا می‌خوانیم:

«سلام به آن‌ها که دست می‌زنند. سلام به آن‌ها که می‌دانند چرا دست می‌زنند. سلام به خودم که نمی‌دانم چرا دست می‌زنم. که همیشه با شنیدن دست‌ دیگرها من هم دست زده‌ام بی‌آن که بدانم برای کی و چرا دست می‌زنم و یا چقدر باید دست بزنم. گاهی به خودم می‌گویم ما که ماهی نیستیم از دریا آمده باشیم. ما عقل داریم باید کارهامان را بر اساس خرد انجام دهیم. باید فکر کنیم. دست زدن مثل خمیازه کشیدن غیرارادی نیست. کار مهمی است و نتایج اجتماعی مهمی دارد. گاهی در سرنوشت خودمان اثر دارد. مبادا او، آن‌که برایش دست می‌زنیم شخص ناقلایی باشد. خدای من نخواسته دزد یا ستمکار باشد. کسی که دیگرها را کتک می‌زند یا آن‌ها را زندانی می‌کند، کسی که لایق دست زدن نیست. من باید بدانم زیرا همواره تاریکی یک گوشه پنهان نشسته روشنایی را می‌پاید».

این ناشر همچنین چاپ دوم «حیف! حوصله‌ام پیر شده» صالح‌علاء را در ۱۸۷ صفحه، در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و به بهای ۲۰ هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است.

محمد صالح‌علا «نامه‌های شفاهی» خود را منتشر کرد

در نوشته پشت جلد این کتاب هم می‌خوانیم:

«پشت هر واژه آینه‌ای می‌گذارم، می‌دانم که شما آنجایید، پشت همه واژه‌هایید. من شما را هر روز دوست می‌دارم، شما نباشید، آدمی از تنهایی دق می‌کند. زندگانی بدطعم است. من هم بی شما نمی‌توانم روی پاهای خود بایستم. یاد آن وقت‌ها بخیر، حیف حالا دیگر حوصله‌ام پیر شده. در همه نفس‌هایم جای شما خالی است. از آن روزی که مرا بیدار کرده‌اید، دیگر نخوابیدم، یاد شما مثل طعم میوه‌ای است که برای نخستین‌بار آن را چشیده‌ام».

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها