ماجرای کدورت مشایخی و انتظامی

جمشید مشایخی که سابقه طولانی همکاری با عزت‌الله انتظامی را دارد به خاطرات زمان آشنایی با این بازیگر اشاره کرد و گفت: اگر حرفی در حین عصبانیت گفته، قصدش بی‌حرمتی به کسی در جمع نبوده است.

ماجرای کدورت مشایخی و انتظامی

جمشید مشایخی و مرحوم عزت‌الله انتظامی از سال‌ها پیش در دهه ۴۰ همکاری‌های مشترک‌شان را درعرصه تئاتر آغاز کردند و در ادامه در بسیاری از ساخته‌های سینمایی مرحوم علی حاتمی، در کنار هم به نقش‌آفرینی پرداختند.

جمشید مشایخی این روز‌ها در بیمارستان بستری است و دوران نقاهتش را می‌گذراند. با این‌حال او که از فوت همکار و دوست قدیمی‌اش بسیار غمگین شده است، در گفتگویی از سابقه آشنایی و همکاری‌اش با عزت‌الله انتظامی گفت.

جمشید مشایخی که صدای کم‌رمق‌اش خبر از ضعف جسمانی او می‌داد، درباره درگذشت عزت‌الله انتظامی گفت: «من تسلیت عرض می‌کنم درگذشت ایشان را که از همکار‌های قدیمی من بودند.»

این بازیگرپیشکسوت درباره همکاری‌های قدیمی‌اش با مرحوم انتظامی بیان کرد: «ما از سال ۱۳۴۳ که ایشان به اداره هنر‌های دراماتیک آمد با هم دوست شدیم و خیلی همکاری‌های زیادی در طول سال‌ها با هم داشتیم. من از بقیه هنرمندان اداره هنر‌های دراماتیک که بعد‌ها اسمش عوض شد و به اداره تئاتر تغییر پیدا کرد، سابقه بیشتری داشتم و زودتر از همه آن‌ها به استخدام آنجا درآمده بودم. به همین خاطر همه دوستانم را می‌شناختم.»

مشایخی ادامه داد: «رفاقت ما دیرینه بود، کار‌های زیادی با هم کردیم، ما تعدادمان زیاد نبود، علی نصیریان، عزت‌الله انتظامی، محمدعلی کشاورز، داود رشیدی و من. ما همه‌مان با هم رفیق بودیم.»

او درباره حاشیه‌هایی که درباره دلخوری و کدروتش با مرحوم انتظامی پیش آمده بود هم توضیح داد: «حالا که شما این مسئله را مطرح کردید، می‌خواهم صادقانه مسئله‌ای را بگویم، من در زندگی‌ام از حسادت و کینه متنفر بودم، من نسبت به همه همکاران و دوستانم که از سال‌ها قبل با هم همکار بودیم، شناخت داشتم، اگر هم حرفی در حین عصبانیت گفتم قصدم بی‌حرمتی به کسی در جمع نبوده است. من عاشق همه همکارانم و جوان‌های امروز سینماهستم و آرزو دارم همه‌شان موفق شوند.»

بازیگر «کمال‌الملک» افزود: «من بار‌ها گفتم اولین کار بازیگری‌ام را با آقای علی نصیریان شروع کردم. ایشان به عنوان کارگردان و من به عنوان بازیگر. می‌خواهم این را به شما بگویم که این مسائل برای من نه تنها ننگ نیست، بلکه افتخار است که در کنار دوست و همکار قدیمی‌ام حضور داشته باشم. من هیچ وقت از این مسائل ناراحتی ندارم و همیشه هم می‌گویم هنرمند خاک پای مردم کشورش هست.»

این بازیگر پیشکسوت در پایان درباره شرایط جسمانی و وضعیت سلامتی‌اش نیز گفت: «خدا را شکر این روز‌ها کمی حالم بهتر است.»

منبع: رکنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها