حمله داعش به بزرگترین پایگاه ائتلاف ضد داعش در سوریه

داعشی‌ها شب گذشته حمله گسترده‌ای را به بزرگترین پایگاه نیروهای ائتلاف ضد داعش تحت فرماندهی آمریکا در حومه دیرالزور در شمال سوریه داشتند.

حمله داعش به بزرگترین پایگاه ائتلاف ضد داعش در سوریه

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، میدان نفتی العمر که بزرگترین میدان نفتی در سوریه بوده و شامل بزرگترین پایگاه نظامی ائتلاف آمریکایی در سوریه است، شاهد آماده‌باش نیروهای ائتلاف ضد داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک بود.

دست‌کم ۲۰ داعشی جمعه شب به پایگاه نظامی که شامل فرودگاه مورد استفاده نیروهای ائتلاف ضد داعش، سامانه‌های پدافند هوایی و آتشبارهایی بود، حمله کردند،‌ همچنین در این پایگاه فرماندهان برجسته نیروهای سوریه دموکراتیک حضور داشتند.

از زمان آغاز حمله شب گذشته تا صبح امروز (شنبه) درگیری‌های شدید میان داعشی‌ها از یک سو و نیروهای ائتلاف ضد داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک از سوی دیگر در گرفت.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نهاد وابسته به مخالفان کمک‌ها و پشتیبانی‌های جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش را رصد کرده و گزارش داد، این جنگنده‌ها نقش محوری در پایان دادن به این حمله داعش ایفا کردند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه کشته شدن دست‌کم هفت داعشی را ثبت و اطلاعات منتشر شده درباره تلفات انسانی ائتلاف ضد داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک را تایید کرد.

همچنین این مرکز اعلام کرد، نیروهای ائتلاف و نیروهای سوریه دموکراتیک در جستجوی داعشی‌ها این پایگاه را پاکسازی کردند.

این پایگاه دربردارنده ۵۰۰ تن از نیروهای ائتلاف ضد داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک است.

منبع: ایسنا

719

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها