آیت‌الله نوری همدانی: مسئولان نظام، زندگی خود را هم تراز زندگی محرومان قرار دهند/ علما با ساده‌زیستی در کنار مردم باشند

یکی از مراجع تقلید شیعه عنوان کرد: هر چه علما دنیاگرایی کمتری داشته باشند بیشتر در جامعه اثرگذار هستند ساده زیستی از مشخصات ویژه عالمان است.

آیت‌الله نوری همدانی: مسئولان نظام، زندگی خود را هم تراز زندگی محرومان قرار دهند/ علما با ساده‌زیستی در کنار مردم باشند

آیت‌الله حسین نوری همدانی صبح امروز در همایش نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، عنوان کرد: علما، مرزداران عقیدتی و فکری جامعه دینی هستند و همواره در صحنه های مختلف حضور داشتند. مهم‌ترین رسالت علمای شیعه، بصیرت افزایی جامعه است ضمن اینکه علمای شیعه در طول تاریخ هیچگاه در برابر فتنه‌ها و توطئه‌ها سکوت نکردند.مجاهدان و عالمان به پیروری از امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را به ثمر رسانده و تحول عظیمی را در کشور به وجود آوردند.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: در مسیر این انقلاب عظیم، فتنه‌های بی‌شماری وجود دارد و هر روز هم این فتنه‌ها افزایش می‌یابد از این رو باید در برابر آنها بیدار باشیم تا این توطئه‌ها و فتنه‌ها ما را از رسیدن به اهداف غافل نکنند.اگر عالمان با ابزار علم و فقاهت بتوانند فتنه‌ها را شناسایی و خنثی کنند می‌توان زمینه رشد و تعالی جامعه دینی را فراهم کرد.

این مرجع تقلید شیعه گفت: هر چه علما دنیاگرایی کمتری داشته باشند بیشتر در جامعه اثرگذار هستند ساده زیستی از مشخصات ویژه عالمان است؛ مردم همواره اولویت نخست برای امام(ره) بودند علما نیز با ساده زیستی در کنار مردم باشند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه جایگاه مهمی در جامعه دارند چرا که در تربیت سربازانی همت می‌گمارند که هر یک م‌ تواند در کسوت روحانیت به جامعه خدمت کند.در واقع علما و روحانیت باید به سبک و سیاق و شیوه انبیای الهی قدم بردارند و راهی را بروند که پیامبر(ص) در هدایت جامعه پیموده است.

وی خاطرنشان کرد: تربیت افراد در مقابل توطئه‌ها و فتنه‌ها و بصیرت‌افزایی از وظایف علماست، فتنه‌ها هر یک آزمونی است که باید با بصیرت در برابر آن سربلند بیرون آمد. دولت ما نیز اسلامی و علوی است و مسئولان نظام باید زندگی خود را هم تراز با زندگی مردم و محرومان قرار دهند.

وی بیان کرد: مدیران حوزه باید با شاخص‌های انقلاب اسلامی توجه داشته باشند تا مانع از اثرگذاری فتنه‌ها در جامعه شوند.

منبع: انتخاب

719

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها