گوترش خطاب به قربانیان تروریسم: سکوتتان را بشکنید

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد ما می‌توانیم همه چیز را از کسانی که تروریسم را تجربه کرده‌اند بیاموزیم.

گوترش خطاب به قربانیان تروریسم: سکوتتان را بشکنید

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در آستانه "روز نجات از تروریسم: صدای قربانیان" گفت: کشورهایی در سراسر جهان پایداری خود را در برابر تروریسم ثابت کرده‌اند. آنها از عهده تروریسم و افراط گری خشونت آمیز در زندگی روزانه‌شان، در مدرسه‌شان و در عبادت‌گاهشان برمی‌آیند.

او در ادامه اظهاراتش گفت: ما در اینجا هستیم و می‌خواهیم به سخنان شما گوش دهیم. صدای شما مهمترین مساله است و شجاعت شما در برابر ظلم می‌تواند درسی برای همه ما باشد.

وی ادامه داد: ۲۱ اوت فرصتی است برای شناسایی، افتخار کردن و حمایت از قربانیان و بازماندگانی که توانسته‌اند صدای خود را در برابر تروریسم بلند کنند.

این روز، سالگرد انفجار در اولین نهاد بین‌المللی است که توسط تروریست‌ها مورد هدف قرار گرفت. بر اثر انفجار بمب در مرکز سازمان ملل در عراق، ۱۲ نفر از جمله کارکنان سازمان ملل شامل رئیس حقوق بشر و نماینده ویژه سازمان ملل کشته شدند.

او در ادامه اظهاراتش افزود: من اوایل امسال به مالی سفر کردم. کشوری که تروریست‌ها صلح‌بانان و شهروندان ما را روزانه تهدید می‌کنند. بسیاری از داستان‌های بازماندگان تروریسم گفته نشده است اما باید این صداها شنیده شوند.

او در ادامه اظهاراتش با محکوم کردن حمله اخیر به یک مرکز آموزشی در کابل و مورد هدف قرار گرفتن کودکان گفت: این حمله همه ما را شوکه کرد. اکنون زمان متوقف کردن و شنیدن صدای قربانیان و نجات یافتگان تروریسم است. اکنون زمان فریاد صداهای خاموش و شناسایی اثرات تروریسم بر زندگی بازماندگان تروریسم است.

منبع: ایسنا

719

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها