اردوغان اینبار روزنامه نیویورک‌تایمز را محکوم کرد

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه با انتقاد شدید از گزارش اخیر نیویورک تایمز اعلام کرد: این روزنامه به دنبال توجیه فعالیت‌های پ.ک.ک است.

اردوغان اینبار روزنامه نیویورک‌تایمز را محکوم کرد

ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در پیامی در توئیتر با اشاره به گزارش اخیر روزنامه نیویورک تایمز نوشت: این گزارش در راستای رویکرد روزنامه نگاری نیست. این اقدام یک تلاش بی معنا برای توجیه و نادیده گرفتن اقدامات تروریستی پ.ک.ک است. براساس این منطق آیا بن‌لادن را می‌توان قهرمان برخی انسانها اعلام کرد؟ آیا می‌توان میلوشویچ و ملادیچ را قهرمان برخی دانست؟

راتکو ملادیچ، فرمانده نظامی صرب‌های بوسنی در جریان جنگ سالهای ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵بود که به عنوان «قصاب بوسنی» شناخته می‌شود. میلوشویچ، سیاستمدار صربی است که متهم به جنایت جنگی است.

نیویورک تایمز در گزارشی در 16 ماه اوت اعلام کرد: ترکیه یک رهبر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را در یک حمله هوایی در عراق کشته است اما این فرد برای ایزدی‌ها قهرمان بود زیرا آنها زمانی که زندگی‌شان توسط داعش مورد تهدید قرار گرفته بود، به آنها کمک کرده بود.

آنکارا پ.ک.ک را یک گروه تروریستی می‌داند و حملاتی را علیه این گروه در مواضعش در شمال عراق انجام داده است.

طی چند روز گذشته سازمان اطلاعات ملی ترکیه عملیات ویژه‌ای را در منطقه سنجار در شمال عراق انجام داد که در آن یکی از رهبران حزب کارگران کردستان به نام "اسماعیل اوزدن" که به عنوان "مام زکی شنگالی" نیز شناخته می‌شد، کشته شد.

اسماعیل اوزدن در لیست "تروریست‌های مورد تعقیب" وزارت کشور ترکیه قرار داشت.

منبع: ایسنا

719

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها